دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در ادلب پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شدند

درحالی که منابع از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ترکیه در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب خبر می‌دهند، ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داد از درگیری با ارتش سوریه خودداری کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه باشند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع سوری اعلام کردند در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب که در نزدیکی یکی از پست‌های دیده‌بانی سوریه قرار دارد پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.

 

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ارتش این کشور تلاش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد حمایتش برای پیشروی در غرب شهر سراقب در ادلب را ناکام گذاشت.

 

پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در حلب و ادلب ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داده درگیری با ارتش سوریه را متوقف کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه بمانند.

 

ترکیه تلاش می‌کند روسیه را به توقف عملیاتش در ادلب قانع کند تا در ازایش اجازه سیطره بر جاده بین‌المللی دمشق حلب را بدهد. این درحالی است که نیروهای دولتی سوریه تقریبا کنترل این جاده بین‌المللی را در دست گرفته‌اند.

 

ارتش سوریه طی پیشروی گسترده امروز کنترل شهرک‌های خربه جزرایا و قناطر را در غرب جاده بین‌المللی دمشق حلب را در دست گرفت و تحرکات تروریست‌های النصره در محور جنوب غربی شهر حلب را فلج کرد.

 

همچنین ارتش سوریه پرچم این کشور را بر فراز جاده بین‌المللی حلب دمشق از محور تقاطع باب الهوی برافراشت.

 

نیروهای سوری در عملیات غیرمنتظره خود کنترل شهرک‌های مزارایا و کفرحلب در جنوب شرق شهر الاتارب را در دست گرفته و با این پیشروی کنترل جاده شهر ادلب به حلب را در دست گرفت.

بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق رأی اعتماد به دولت جدید را مشروط به تحقق اخراج نظامیان خارجی از کشور کرد

نماینده ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد که تنها در صورتی که دولت جدید طرح اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند، رأی اعتماد خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

امارات متحده عربی نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کرد

خبر تصمیم امارات مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از یمن پیش‌تر اعلام شده بود. بر اساس اخبار رسانه‌های عربی، امارات این تصمیم را اجرایی کرده است. برخی از رسانه‌ها از خروج بخش اعظم سربازان امارات از یمن خبر داده‌اند.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

اندیشکده آمریکایی «کاتو»؛ حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و برای غارت نفت است

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با انتقاد تند از حضور نظامی آمریکا در سوریه به بهانه حفاظت از منابع نفتی و افزایش تهدید تقابل نظامی با قوای روسیه مستقر در سوریه، نوشت که اشغال بخش‌هایی از سوریه غیرقانونی و برای دزدیدن ثروت این کشور است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین, لبنان