رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو طرف می توانند در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

بورل همچنین با تمسخر از تلاش‌های ایالات متحده از معامله قرن به عنوان “به اصطلاح برنامه صلح” یاد کرد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در اردن، نقش بسیار ویژه این کشور را در روند صلح به ویژه در مورد بیت‌القدس و به عنوان متولی سایت‌های مقدس ذکر کرد.

 

وی تصدیق کرد که اتحادیه اروپا نیز به تعهدات بین‌المللی پایبند است و به راه حل دو کشور و احترام به قوانین بین‌المللی معتقد است.

 

عبدالله دوم شاه اردن نیز روز یکشنبه در دیدار با “جوسپ بورل” مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت پایان دادن به منازعه فلسطینی – اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو کشور برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت بیت‌المقدس تأکید کرد.

 

«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن نیز روز شنبه در نشست فوق العاده اتحادیه عرب شرط تحقق ثبات و صلح فراگیر در منطقه، حل موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات یکجانبه اسرائیل برای ایجاد تغییرات جدید در اراضی فلسطینی است.

 

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.

 

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط اسرائیل اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر بیت‌المقدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن‌ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود.

 

همچنین آوارگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لیبی