نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

شاه سعودی: خواستار روابط استراتژیک با روسیه هستیم/ امضا ۳۰ سند همکاری

سلمان بن عبدالعزیز در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین در ریاض، خواستار برقراری روابط استراتژیک با روسیه شد و از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور حمایت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری مشترک در ریاض شرکت کردند.

 

به نوشته العربیه، شاه سعودی در سخنانی که به طور بیانیه‌وار از روی برگه آن را قرائت می‌کرد؛ گفت که توافقات روسیه و عربستان سعودی به خصوص در زمینه انرژی آثار مثبتی خواهد داشت.

 

او با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری دو کشور حمایت می‌کند، گفت: نقش فعال روسیه در منطقه را ارج می‌نهیم.

 

ملک سلمان سفر پوتین به عربستان را فرصت بزرگی برای دوستی بین دو کشور دانست و ابراز امیداوی کرد که عربستان سعودی و روسیه بتوانند در خصوص تحقق امنیت و ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه همکاری کنند.

 

ولادیمیر پوتین نیز در سخنانی، گفت که مفتخر است برای دومین بار به عربستان سفر می‌کند و هماهنگی میان روسیه و عربستان سعودی برای تأمین ثبات منطقه مهم است.

 

او تأکید کرد که عربستان سعودی نقش محوری در میان کشورهای عضو گروه بیست بر عهده دارد و تبادلات تجاری میان روسیه و عربستان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس‌جمهور روسیه روابط میان این کشور با عربستان سعودی را دارای سابقه ۹۰ ساله دانست و گفت که مسکو در صدد توسعه این روابط است.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد و مورد استقبال گرم مقامات سعودی قرار گرفت.

 

روسیه و عربستان سعودی بیش از ۳۰ سند همکاری امضا کردند

 

در جریان مذاکرات رئیس جمهوری روسیه و پادشاه عربستان سعودی بیش از ۳۰ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

 

دیدار ولادیمیر پوتین و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در کاخ پادشاهی ریاض برگزار شد و در جریان آن اسناد همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار امضا شد.

 

به گزارش ایرنا؛ براساس گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، منشور همکاری بلندمدت کشورهای تولید کننده نفت از جمله اسنادی بود که به امضای طرفین رسید.

 

شرکت دولتی فضایی روسیه با عنوان «روس کاسموس» و کمیسیون فضایی عربستان سعودی نیز یادداشت تفاهمی برای تامین مالی فضانوردی و سیستم جهت‌یابی جهانی گلوناس روسیه (سیستمی که روس ها در مقابل GPS ایجاد کردند) امضا کردند.

 

برنامه همکاری استراتژیک روسیه – عربستان سعودی در سطح عالی نیز از اسناد دیگری بود که وزارت انرژی روسیه و وزارت انرژی عربستان آن را امضا کردند.

 

پروتکل همکاری روسیه و عربستان سعودی در عرصه انرژی از اسناد دیگری بود که امروز امضا شد.

 

شرکت روسی گازپروم نفت نیز با شرکت آرامکوی عربستان سعودی تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.

 

آرامکو همچنین با شرکت تولید لوله‌های فولادی روسیه و شرکت‌های گالن، لوله‌سازی چلیابینسک و شرکت‌های اینترتولی، تخنووک و اینتگرا یادداشت‌های تفاهم امضا کرد.

 

کریل دیمیتریف مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در جریان این سفر بیش از ۱۰ توافقنامه به ارزش بالغ بر دو میلیارد دلار بین ریاض و مسکو به امضا خواهد رسید.

 

وی یاداوری کرد: روسیه و عربستان سعودی در زمان حاضر بر روی ۲۵ پروژه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در حال مذاکره و فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها هستند.

 

گفتنی است امروز رئیس جمهوری روسیه با سلمان پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد.

 

این سفر از مدتی پیش در دستور کار کرملین قرار داشته است و رئیس جمهوری روسیه با دستور کار بررسی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که از اهمیت بالایی برخوردار است به ریاض رفته است.

 

پوتین پس از حضور در عربستان، به امارات متحده عربی هم خواهد رفت.

احتمال ضعیف درگیری نظامی ترکیه و سوریه

پنج روز از مداخله نظامی ترکیه در سوریه که به گفته مقامات آنکارا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و شکستن کریدور ترور انجام شده، می‌گذرد و نیروهای ارتش ترکیه مدعی شده‌اند در طی مدت یاد شده به همراه نیروهای ارتش ملی سوریه به اهدافی که تعیین شده بود، دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه