رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

گروه تروریستی النصره در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفت

روزنامه سوری “الوطن” امروز یکشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: بر اساس توافق به عمل آمده میان “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه در سه شنبه گذشته در مسکو، گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) ظرف هشت روز آینده به طور کامل منحل خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، هم اکنون آتش بس شکننده‌ای در جبهه های نبرد در حومه جنوب شرق “ادلب” حکمفرما است. این آتش‌بس سپیده دم دیروز (شنبه) برقرار شد و ارتش سوریه پایبندی خود را به آن اعلام کرد، اما شبه نظامیان مخالف وابسته به ترکیه مدعی شدند که در جریان این آتش بس قرار نداشته‌اند.

 

ارتش سوریه ظرف چند روز اخیر توانست به پیشرفت قابل توجهی دست یابد و شماری از شهرک ها و تپه های پیرامون این استان را از دست تروریست ها آزاد کند.

 

یک مقام نظامی در جبهه های نبرد در جنوب شرق ادلب در مصاحبه با الوطن گفت: ارتش سوریه به آتش بس پایبند ماند و جنگنده ها و توپخانه از دیروز از هدف قرار دادن مواضع تروریست ها خودداری کردند. تروریست ها به دنبال از دست دادن مواضع مهم خود به ویژه در منطقه “التمانعه” و تپه های “الحاکمه” و شماری از شهرک ها در حومه جنوب شرق ادلب هم اکنون یکدیگر را به مزدوری و خیانت متهم می‌کنند.

 

اخبار فاش شده و پیش بینی ها در مورد دستاوردهای نشست سران ترکیه و روسیه در سه شنبه گذشته در مسکو همگی حکایت از آن دارند که بر اساس توافق دو طرف ترکیه باید جبهه النصره را منحل کند و اجرای بندهای توافقنامه سوچی امضا شده در اواسط ژوئیه گذشته بر مبنای شرایط دولت سوریه از سرگرفته شود.

 

الوطن به نقل از منابع رسانه ای مخالف نزدیک به گروه شبه نظامی به اصطلاح “جبهه آزادیبخش ملی ” مورد حمایت ترکیه نوشت: اردوغان قول داده تا جبهه النصره را به همراه سایر گروه های تروریستی همچون دو گروه “حراس الدین ” و ” انصار التوحید ” را در “کوتاه ترین مدت زمان ممکن” منحل کند.

 

ارتش سوریه اخیرا موفق شد حومه شمالی شهر حماه و شهر خان شیخون و مناطق وسیعی از حومه جنوب شرق ادلب را آزاد کرده و بر جاده مواصلاتی میان حماه و حلب دست یابد و مانع از نفوذ گروه های تروریستی به مناطق آزاد شده شود.

 

ارتش سوریه اعلام کرد که در صورتی به آتش بس کنونی پایبند خواهد ماند که گروه های تروریستی نیز به آن متعهد باشند و در غیر این صورت عملیات نظامی خود را به سمت دو شهر معره النعمان و سراقب ادامه خواهد داد.

 

منابع آگاه در گفت وگو با الوطن پیش بینی کردند که جبهه النصره بار دیگر زیر بار تعهدات ترکیه نخواهد رفت و آنکارا با گروه های تروریستی وابسته به خود سهل انگارانه برخورد خواهد کرد و همانند گذشته نخواهد توانست به تعهداتش عمل کند و در نتیجه ارتش سوریه با در اختیار گرفتن میدان نبرد همچون گذشته روند جنگ را به نفع خود پیش خواهد برد.

ایرنا

ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا برای کردهای سوریه در میان اصرار اردوغان به پاکسازی شرق فرات

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تأکید کرد که تحولات سوریه و مدیترانه شرقی برای کشورش سرنوشت‌ساز هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

برنی سندرز: جنگ آمریکا در عراق باعث شکل‌گیری داعش شد

سناتور آمریکایی و نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور طی سال‌های گذشته، مداخله نظامی آمریکا در عراق را باعث شکل‌گیری داعش عنوان کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی

سنتکام: مقر نیروهای القاعده را در ادلب سوریه هدف قرار دادیم

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد، مقر فرماندهی گروه القاعده در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است. گزارش‌هایی نیز از کشته شدن حدود ۴۰ تن در جریان این حملات موشکی حکایت دارند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه