نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست‌وزیر ایرلند رسما اعلام کرد کشورش کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر ایرلند امروز چهارشنبه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. «سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند. امروز، یک روز تاریخی و مهم است. ما از کشورهای ... نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسپانیا, اسلوونی, ایرلند, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین, مالت, نروژ

پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی ... پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

نخست‌وزیر نروژ امروز چهارشنبه، رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، نخست وزیر نروژ امروز (چهارشنبه) رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام و تاکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین به معنای حمایت از گروه‌های میانه رویی است که نقش آن‌ها در نزاع پایدار کاهش یافته است. ما ... نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

ادامه

اسراییل, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, شمال اروپا, فلسطین, نروژ

دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران کاملاً اشتباه است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران را کاملاً اشتباه خواند و تأکید کرد کاخ سفید نباید بدون مشورت با کشورهای اروپایی از برجام خارج می‌شد.

 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی در واکنش به درخواست «مایک پنس» معاون ترامپ از کشورهای اروپایی برای پیروی از سیاست‌های آمریکا و خروج از برجام اظهار داشت: «معاون رئیس‌جمهور به‌نوبه خود یک سخنگوی خبره است اما من رویکردهای او و دولت ترامپ به ایران را کاملاً اشتباه می‌دانم. باید بگویم خوشحالم که او با واکنش چندان مثبتی [از سوی کشورهای اروپایی] مواجه نشد».

 

نانسی پلوسی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران منجر به بروز یک شکاف بزرگ بین آمریکا و متحدانش در اروپا خواهد شد، خاطرنشان ساخت: «قطعاً من آرزو می‌کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد. خوشبختانه ما و اروپایی‌ها نقاط مشترک زیادی داریم؛ با این حال من فکر می‌کنم بهتر بود دولت ترامپ قبل از تصمیم‌گیری برای خروج از توافقنامه هسته‌ای و خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، با متحدانمان نیز مشورت می‌کرد و به دیدگاه‌های آنها احترام می‌گذاشت».

 

در ماه‌های اخیر نانسی پلوسی بارها بر سر مسائل مختلف با دونالد ترامپ دچار تنش شده و هدف حملات لفظی وی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که مخالفت صریح وی با سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران چه واکنشی را از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در پی خواهد داشت.

تسنیم

کردهای سوریه؛ اروپایی‌ها به مسؤولیت‌شان در قبال ۳۰۰۰ داعشی و خانواده‌هایشان عمل کنند

به گزارش شبکه روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از حدود ۳۰۰۰ داعشی بازداشت شده در زندان‌های خود و خانواده‌های آنها به مثابه “بمب‌های ساعتی” یاد کردند و از اروپا خواستند که به تعهدات خود در قبال این افراد عمل کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

عملیات مشترک نظامی روسیه، ترکیه و ایران در ادلب

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه، ایران و ترکیه می توانند عملیات مشترک نظامی علیه گروه های رادیکا در ادلب (سوریه) اجام دهند.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

فشار آمریکا بر کشورهای عربی خلیج‌ فارس برای خودداری از عادی‌سازی روابط با سوریه

۵ منبع آگاه به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال لابی و رایزنی با کشورهای خلیج فارس است تا همچنان انزوای سوریه را حفظ کرده و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دمشق از سر نگیرند.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, قطر