عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

رییس هواوی، اروپا و آمریکا را به فرافکنی متهم کرد

رییس شرکت هواوی چین از اینکه شماری از کشورهای غربی به بهانه های امنیتی سعی دارند مانع توسعه فعالیت این شرکت و ارایه خدمات نسل پنجم آن شوند بشدت انتقاد کرد و این کشورها را به فرافکنی متهم نمود.

 

‘رن جونگ فی’ رییس این شرکت روز سه شنبه در مصاحبه با تلویزیون چین افزود: غرب بعید است آنقدر نادان باشد که نسبت به خرید نسل پنجم اینترنت از این شرکت خودداری کند آنها نیازمند خدمات شرکت ما هستند.

 

وی تصریح کرد غربی ها برای تامین خدمات نسل پنجم و برای پاسخگویی به چالش هایی که با آن روبرو هستند به این خدمات نیاز دارند.

 

او افزود شرکت هواوی با پیشرفت هایی که در این زمینه بدست آورده است و تولیداتی که بتدریج در اختیار می گیرد می تواند این فناوری پیشرفته را در اختیار آنها قرار دهد.

 

رن ۷۴ ساله تصریح کرد غرب اگر بخواهد بر سر هواوی و فناوری نسل پنجم مشکل سازی و مانع تراشی کند و از خرید آن خودداری ورزد بشدت متضرر خواهد شد.

 

رییس شرکت هواوی تاکید کرد ما چیزهای زیادی داریم و به تولیدات پیشرفته ای دست یافته ایم که کشورهای اروپایی و آمریکا چاره ای جز خرید آنها ندارند، آنها نمی توانند در این زمینه زیاد مقاومت کنند و نهایتا برای خرید پیشقدم خواهند شد و اطمینان داریم این فراورده های هواوی به فروش خواهد رسید.

 

هواوی بزرگترین فروشنده تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و ارایه کننده خدمات نسل پنجم اینترنت پرسرعت برای ورود به بازار کشورهای غربی با مشکلات و فشارهای زیادی روبرو شده است و کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند بر این باورند که این شرکت به شدت به دولت چین نزدیک است و مشکلات امنیتی برای آنها به وجود می آورد.

 

کانادا اول دسامبر سال ۲۰۱۸ ‘منگ وانژو’، مدیر مالی شرکت مخابراتی ‘هوآوی’ را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام های ‘مایکل اسپاور’ تاجر و ‘مایکل کوریگ’ دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام «به خطر انداختن امنیت ملی چین» بازداشت کرد.

 

با این حال چین تاکید کرده بود پرونده این دو شهروند بازداشتی ربطی به پرونده معاون مالی شرکت هواوی در کانادا ندارد.

 

دادگاه ونکوور کانادا ۱۰ روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

 

در ادامه تنش ها میان دو کشور، چین همچنین اعلام کرد «رابرت لوید شلنبرگ» شهروند بازداشت شده کانادایی در این کشور به جرم قاچاق ۲۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع «متامفتامین» به مرگ محکوم شده و تمام دارایی های او نیز مصادر خواهد شد.

ایرنا

آناتولی؛ لغو برخی تحریم‌های کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل

خبرگزاری «آناتولی» غروب چهارشنبه در این زمینه نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوز از سرگیری فعالیت در کره شمالی را برای برخی نهادهای کمک رسانی صادر کرده است.

ادامه

جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی

فعالان صلح کره جنوبی خواستار توقف رزمایش با آمریکا شدند

یک کمیته فعال کره جنوبی در زمینه صلح که متشکل از ۸۰ سازمان مدنی، عمومی و مذهبی است با شرکت در یک کنفرانس خبری، خوستار توقف تمرینات مشترک نظامی دولت سئول با آمریکا شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, ضد جنگ, کره جنوبی, کره شمالی