تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین با یک پنجره کوچک

بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته در میدان نبرد اوکراین از سربازان، مشخص شده که ارتش این کشور بیش از هر زمان دیگری از هفته‌های نخست جنگ آسیب‌پذیرتر شده و روسیه نیز تلاش می‌کند تا از از این پنجره فرصت به نفع خود استفاده کند و بیش از پیش به موضع اوکراین در سراسر مرز شمالی ... پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین با یک پنجره کوچک

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

تیموشنکو: اوکراین فقیرترین کشور در قاره اروپاست

به گزارش «نووستی»، “یولیا تیموشنکو” نخست وزیر سابق اوکراین و یکی از مدعیان پست ریاست جمهوری آینده این کشور، اوکراین را فقیرترین کشور در منطقه و در کل قاره اروپا نامید.

 

تیموشنکو در صفحه «فیسبوک» خود با اعلام این مطلب، یادآور شد: «نزدیک به ۶۰درصد از شهروندان اوکراینی درآمدی کمتر از میزان متوسط درآمد دارند و درآمد بیش از ۳۰ درصد آنها نیز حتی پایینتر از حداقل درآمد است.»

 

این نامزد پست ریاست جمهوری اوکراین افزود، همین وضعیت وخیم اقتصادی یکی از دلایل اصلی روند فاجعه‌آمیز افزایش میزان مهاجرت از اوکراین است.

 

تیموشنکو تاکید کرد که تنها طی یک سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از شهروندان اوکراینی کشور را ترک کرده‌اند و سه میلیون نفر دیگر نیز خود را آماده کرده‌اند تا به خارج از کشور مهاجرت کنند. به عقیده وی، چنین وضعیتی یک تهدید جدی برای امنیت ملی اوکراین است.

 

نخست وزیر سابق اوکرین با اشاره به اینکه مهاجرت مردم بیشتر شبیه به فرار است، گفت: «کسانی از کشور فرار میکنند که درآمد عادی و کافی ندارند، هیچ حقوق بازنشستگی و تضمین اجتماعی برای آنها گرفته نشده است. در حالیکه لازم است برای مردم شرایط مناسب برای زندگی شایسته فراهم شود.»

 

اخیرا بانک مرکزی اوکراین در گزارشی اعلام کرد که طی پنج سال گذشته جمعیت این کشور به خاطر مهاجرت گسترده به میزان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

تسنیم

با وجود مخالفت ۹۳ درصد اوکراینی‌ها با لغو پیمان دوستی با روسیه، «پروشنکو» این پیمان را لغو کرد

یک نظرسنجی در اوکراین نشان داد، ۹۳ درصد از مردم این کشور معتقدند که تصمیم مقامات کی‌یف درباره لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه، منافعی برای کشورشان نداشته و تنها به نفع طرف روسی تمام خواهد شد.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه بهانه‌ای برای مشکلات نئولیبرال‌های غربی

سناتور بلندپایه روس گفت تعجبی نکرده که بالاخره مسئله دخالت مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه هم مطرح شده، در حالی‌که از لحاظ فنی غیرممکن است روسیه بتواند در امور داخلی همه کشورها، از آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند.

ادامه

امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا

پوتین اعمال فشار برای تغییر وضعیت در ونزوئلا را محکوم کرد

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود اعلام کرد که مسکو هر گونه اقدام تروریستی در کاراکاس و جریانی که به این عمل ختم شود یا هر گونه تلاش از طریق اعمال زور و ابزار فشار در جهت تغییر وضعیت در این کشور را قویا محکوم می کند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ونزوئلا