مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می‌کند. این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر ... سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

ادامه

اتریش, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

دعوا بر سر جسد لنین بار دیگر بالا گرفت

مردم روسیه در چند روز اخیر بار دیگر شاهد بالا گرفتن اختلاف نظرها در خصوص آینده جسد «ولادیمیر ایلیچ اولیانوف» معروف به لنین تئوریسین و رهبر انقلاب کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی بودند.

 

 

این بار «ولادیمیر پتروف» نماینده مجلس محلی استان لنینگراد بر آتش این اختلاف دمید و گفت که جسد لنین باید مطابق با وصیت نامه وی در سال ۲۰۲۴ به خاک سپرده شود و به جای مومیایی، یک مجسمه پلاستیکی در مقبره لنین در میدان سرخ قرار داده شود.

 

تنها ساعاتی پس از انتشار این خبر، «دمیتری نوویکوف» معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه به این اظهار نظر واکنش تندی نشان داد و گفت: این ایده احمقانه است ضمن اینکه بی وجدان بودن پتروف را نشان می دهد.

وی افزود: چرا که اگر این نماینده وجدان و نگاه منطقی و سالم به تاریخ داشت از مطرح کردن چنین پیشنهادی خجالت می کشید.

 

«آلکساندر یوشچنکو» از نمایندگان دومای روسیه و سخنگوی حزب کمونیست روسیه نیز پیشنهاد دفن لنین را اظهار نظری تحریک آمیز خواند و آن را رد کرد.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پارسال با دفن جسد مومیایی شده «ولادیمیر لنین» بنیانگذار شوروی که در آرامگاه ویژه ای در میدان سرخ نگهداری می شود، مخالفت کرد و انتقادها در این باره را نادرست خواند.

 

جسد لنین به صورت مومیایی از سال ۱۹۲۴ تاکنون در میدان سرخ واقع در مرکز شهر مسکو زیر بقعه ای موسوم به آرامگاه لنین (بروسی ماوزالی لنینا) در خارج از کاخ کرملین قرار دارد و به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

 

بیش از دو دهه است که بر سر دفن جسد نخستین رهبر شوروی اختلاف نظر وجود دارد.

ایرنا

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان

به‌رغم سیاست ضدروسی کی‌یف، سفر۴ میلیون اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به‌روسیه

روزنامه «ایزوستیا»، نوشت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از ۱۳هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا