مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد. این جنگنده روسی با سرعت بالا مستقیما از مقابل این هواپیمای آمریکایی پرواز کرده و “خلبان و کارکنان آن را در خطر قرار داده است”.

 

مقامات آمریکایی این اقدام را خطرناک و “غیرمسئولانه” توصیف کرده‌اند.

 

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرده، هواپیمای آمریکا به دنبال این اقدام مجبور شده مانورهایی انجام دهد که موجب ایجاد لرزش در هواپیما شده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا ادامه داد: در حالی که ارتش روسیه حق دارد در حریم هوایی بین‌المللی عملیات انجام دهد، این اقدام حرکتی غیرمسئولانه بوده و ما از آنان انتظار داشتیم در چارچوب استانداردهای بین‌المللی که برای حصول اطمینان از ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث ایجاد شده، عمل کنند.

 

مقامات آمریکایی می‌گویند، این تقابل میان این دو هواپیما حدود ۲۵ دقیقه به طول انجامیده است. آنان همچنین خاطر نشان کرده‌اند که هواپیمای آمریکایی جت روسی را تحریک نکرده و مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کرده است.

 

یک سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: چیزی که این اقدام را غیرایمن کرد این بود که آنان ارتباط رادیویی برقرار نکردند و به هواپیمای ما بسیار بسیار نزدیک شدند. مطلقا هیچ دلیلی برای رفتارهای این‌چنینی وجود ندارد.

 

وی افزود: هواپیمای ما در حال انجام یک ماموریت متداول در حریم‌هوایی بین‌المللی بود و جنگنده روس یکباره به هواپیمای ما نزدیک شد.

ایسنا

مسکو: عملیات نظامی اسراییل در سوریه عبور از خطوط قرمز روسیه است

روسیه با ارسال نامه ای به مقامات اسراییل به صراحت اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم همچنان حق پرواز در حریم آسمان سوریه را ندارد و روسیه انجام هرگونه عملیات نظامی توسط اسراییل را در سوریه به مثابه عبور از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال غرب آسیا

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم

انگلیس نگران گسترش نفوذ روسیه در جهان است

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی نسبت به افزایش حضور نظامی روسیه در عرصه بین‌المللی، بخصوص در قطب شمال، خاورمیانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرده و خواستار تکمیل راهکار دفاعی ملی این کشور شده است.

ادامه

اسیای مرکزی, انگلستان, جنوب شرق آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا