دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

به‌رغم مخالفت امریکا مجمع عمومی سازمان ملل اختیارات لازم برای ریاست گروه ۷۷ را به‌‌ فلسطین داد

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفتی آشکار با آمریکا، با داشتن اختیارات لازم را برای ریاست فلسطین بر گروه ۷۷ در سال آینده میلادی موافقت کرد.

 

در نشست عصر سه شنبه این مجمع، نماینده مصر که کشورش عهده دار ریاست دوره ای این گروه است، پیش نویس قطعنامه ای را برای دریافت اختیارات و تسهیلات لازم از مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد تا فلسطین بتواند در سال آینده میلادی وظایف مربوط به ریاست بر گروه ۷۷ را برعهده بگیرد.

 

پس از آن، آمریکا و اسرائیل در مخالفت با این پیشنهاد سخن گفتند و پس از آن، رای گیری انجام شد.

 

بر این اساس ۱۴۶ کشور با عضویت فلسطین در گروه ۷۷ موافقت کردند و تنها سه رای مخالف که شامل آمریکا، اسرائیل و استرالیا بود به نمایش در آمد.

 

در این رای گیری، ۱۵ نماینده هم رای ممتنع دادند.

 

پیش از این کشورهای عضو گروه ۷۷ با اختصاص یک کرسی به فلسطین موافقت کرده بودند اما از آنجا که این گروه در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و رئیس آن باید عضو سازمان ملل باشند، این قطعنامه به دلیل ناظر غیر عضو بودن فلسطین در سازمان، ارائه و به رای گذاشته شد.

ایرنا

واشنگتن پست: اوضاع آشفته خاورمیانه نتیجه حمایت‌های ترامپ از ریاض و تل آویو است

روزنامه آمریکایی ‘ واشنگتن پست ‘ نوشت: آشفته ماندن اوضاع خاورمیانه، نتیجه خیالبافی ها و چتر حمایتی است که ‘ دونالد ترامپ’ طی دو سال گذشته بر سر عربستان و اسرائیل کشیده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فلسطین, کانادا, یمن

وندی شرمن؛ خروج از پیمان مودت تا یک سال آینده کارساز نیست

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با ایران درباره اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا و تصمیم دولت برای خروج از پیمان مودت با ایران پس از رای روز چهارشنبه دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به نفع ایران با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, فلسطین

آمریکا از پروتکل‌های حل اختلاف دادگاه لاهه و کنوانسیون وین خارج می‌شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه و در واکنش به حکم موقت دادگاه لاهه در حمایت از ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از پروتکل حل اختلاف دادگاه لاهه خارج می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

معلم: ترکیه قادر به اجرای تعهداتش درباره ادلب است/آمریکا در سوریه با همه چیز جنگید الا تروریسم

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت، ترکیه قادر به اجرای تعهداتش براساس توافقنامه‌ای است که با روسیه درباره استان ادلب سوریه امضا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین