کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

روسیه دلار را در معاملات نفت کنار می‌گذارد

اعتمادآنلاین| وزیر مالی روسیه، آنتون سیلوانوف، به رسانه‌های روسی گفت دلار آمریکا ابزار قابل اعتمادی برای تجارت بین‌المللی نیست. او گفت ممکن است به جای آن از پرداخت با پول‌های ملی استفاده شود.

 

وزیر مالی روسیه در مصاحبه با تلوزیون «روسیا وان» ابراز تردید کرد که این ارز شناخته شده بین‌المللی، قابل اعتماد باشد.

 

سیلوانوف همچنین گفت که احتمال سوئیچ کردن به ارزهای ملی را در تجارت نفت رد نمی‌کند.

 

او در بخشی از مصاحبه خود که یکشنبه شب پخش شد گفت: ما به طور قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری‌های خود در دارایی‌های آمریکایی را کاهش داده‌ایم. در واقع دلار که به عنوان ارز بین‌المللی تلقی می‌شود، به ابزاری پر ریسک برای پرداخت‌ها تبدیل شده است.

 

این اظهارات پس از آن بیان شد که واشنگتن اعلام کرد در نظر دارد با دور جدیدی از تحریم‌ها مسکو را هدف قرار دهد که این می‌تواند شامل صادرات کالاهایی به روسیه باشد که از نظر امنیت ملی حساسیت بالایی دارند.

 

سیلوانوف همچنین گفت که دولت هیچ برنامه‌ای برای تعطیل کردن شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه ندارد. او گفت: فعلا ما هیچ برنامه‌ای برای تعطیل کردن و محدود کردن این شرکت‌ها نداریم که مثلا مک‌دونالد را تعطیل کنیم، چراکه این شرکت‌ها شهروندان ما را استخدام کرده‌اند.

فایننشال تایمز: ترکیه در راه تشکیل ائتلاف‌هایی جدید است

فایننشال تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: متاثر از تحریم آمریکا، اردوغان ائتلاف هایی جدید تشکیل خواهد داد که هرگز به مذاق غرب خوش نخواهد آمد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

صنایع آلمانی ایران را ترک می‌کنند

وزارت اقتصاد آلمان می‌کوشد به شرکت‌های آلمانی برای ادامه کار با ایران قوت قلب بدهد اما ترامپ تهدید کرده که معامله با ایران یعنی قطع معامله با آمریکا. یک کارشناس خاورمیانه نسبت به قدرت‌گیری تندروها در ایران هشدار می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

رای الیوم: تحریم‌های آمریکا ائتلاف‌های جدیدی درجهان ایجاد کرد

عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه و تحلیلگر مسایل عرب افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سیاست های خود در واقع در حال دشمن تراشی و بحران آفرینی برای متحدانش است و همزمان چندین جنگ اقتصادی به راه انداخته است و به زودی تنها متحدانش اسرائیل و عربستان خواهند بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, پاکستان, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, کره شمالی, مالزی, هندوستان

آمریکا به دنبال سرنگونی اردوغان و مادورو است

«جیمز پتراس»، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مشهور آمریکایی، در گفتگو با شکبه تلویزیونی «پرس‌تی‌وی» در خصوص تنش اخیر آمریکا و ترکیه و همچنین ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار کرد واشنگتن تلاش دارد به شیوه‌های مختلف دولت‌های ترکیه و ونزوئلا را سرنگون کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, کلمبیا, ونزوئلا