چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

سرمایه‌داری بزرگ تمایلی به افزایش هماهنگ دستمزدها ندارد

گفتگوی “هوگو گُزمن”، سردبیر نشریه “ال سیگلو”، با “آندره سولیمانو”، اقتصاددان برجسته شیلی- ۲۹ مارس ۲۰۲۴/ ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ این اقتصاددان با تجربه بر این امر تأکید می کند که “سرمایه‌داری کلان، از انجام هرگونه اصلاحات به‌سود اتحادیه‌های کارگری جلوگیری می‌کند” و “مسئله سطح پایین دستمزدها در شیلی، مقدار زیادی به قدرت چانه‌زنی بسیار محدود ... سرمایه‌داری بزرگ تمایلی به افزایش هماهنگ دستمزدها ندارد

ادامه

آمریکا, اقتصادی, برابری اجتماعی, جهان, چین, خصوصی‌سازی, دیدگاه, ژئوپلیتیک, سرمایه‌داری, شیلی, طبقه کارگر, مقاله, نئولیبرالیسم

دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

کاخ سفید در بیانیه‌ای از افزایش شدید وضع تعرفه واردات بر بسیاری از کالاهای چینی با هدف مقابله با آنچه خطرات غیرقابل قبول برای امنیت اقتصادی آمریکا مدعی شده است، خبر داد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه دیلی‌میل، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه از افزایش شدید تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین ... دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تنش‌زایی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

چین: اجازه ضربه زدن به منافعمان را به آمریکا نمی‌دهیم

وزارت بازرگانی چین با انتشار یک بیانیه شدید اللحن به آمریکا هشدار داد که تصور نکند چین به آن کشور اجازه می دهد به منافعش ضربه بزند.

 

روابط پکن و واشنگتن به دنبال روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شدت تیره شده است و امضای پیمان روابط رسمی آمریکا و تایوان برای دیدار مقام های دو طرف و افزایش تعرفه بر روی کالاهای چینی باعث شده است تا دو کشور در معرض درگیری های سیاسی و اقتصادی قرار گیرند.

 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی شینهوا منتشر کرده، آورده است : هر تدبیری را که لازم باشد، اتخاذ می کنیم تا از منافع چین حراست شود.

 

آمریکا از مدت ها قبل تحقیقاتی را با نام طرح ۳۰۱ شروع کرده است که هدف از آن آگاهی در باره تاثیر نقض حق مالکیت معنوی از سوی چین بر روی بازار آمریکاست.

 

به همین سبب ترامپ امروز اعلام کرد با توجه به نتیجه این تحقیقات فشار بیشتری بر تجارت با چین وارد کرده و تعرفه هایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار برای کالاهای وارداتی ازچین در نظر می گیرد.

 

بر اساس تازه ترین اطلاعات، رییس جمهوری آمریکا دستور جنگ تجاری با چین را صادر کرده و خواستار تهیه فهرست کالاهایی تا ارزش ۶۰ میلیارد دلار برای اعمال این تعرفه ها شده است.

 

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است که این کشور دست روی دست نمی گذارد تا آمریکا با حمایت گرایی یکجانبه تجاری، منافع این کشور را به خطر بیندازد. چین برای حفاظت از منافع و دفاع از خود تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

 

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین هم امروز نوشت که چین باید خود را برای جنگ تجاری با آمریکا که ظاهرا در شرف وقوع است ، آماده کند.

 

چین می گوید که پس از برقراری روابط رسمی با آمریکا در سال ۱۹۷۹ میلادی حجم تبادلات تجاری دو کشور ۲۳۲ برابر افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری متقابل طرفین به ۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

آمارهای رسمی نشان می دهد که ۴۵ اتحادیه تجاری مرتبط با برنامه های اقتصاد چین و آمریکا و اتاق بازرگانی آمریکا در چین نسبت به شروع یک جنگ تجاری با افزایش تعرفه ها هشدار داده اند.

 

آمریکا اما گفته است که تحقیقات نشان می دهد، چین به طور آشکار حق مالکیت معنوی را نقض کرده و از تاسیس شرکت های آمریکایی در این کشور با دادن بخشی از سهم آنها به مالکان چینی عملا برای سرقت فناوری های آمریکا تلاش کرده است.

 

در دو روز گذشته وزارت خارجه و وزارت بازرگانی چین، چندین بیانیه در ارتباط با طرح ۳۰۱ منتشر کرده و افزوده اند که چین باید برای یک نبرد اجتناب ناپذیر تجاری با واشنگتن آماده شود.

 

همچنین وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که کشورش قصد دارد در اقدامی متقابل، تعرفه های جدید بر برخی کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کند.
شبکه خبری سی ان ان، اعلام کرد که این کالاهای تحریمی شامل محصولاتی از گوشت تا لوله های فولادی می شود که در مجموع ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار دارد.

 

ناظران بر این باورند که تهیه این فهرست به دستور ترامپ عملا اعلان جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن محسوب می شود و می تواند تبعات سنگینی برای دو کشور و کل اقتصاد جهان داشته باشد.
ایرنا

ترامپ، اتحادیه اروپا و شش متحد دیگر آمریکا را از تعرفه فولاد معاف کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا و شش کشور متحد واشنگتن را تا اول مه ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت) از اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, استرالیا, اقتصادی, المان, امریکا, برزیل, جهان, خبر, کانادا, کره جنوبی, مکزیک

ترامپ مقابل اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم را در قبال اتحادیه اروپا و ۶ شریک تجاری دیگر فعلا متوقف می کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر