بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند. به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند. موژین گفت: «مباحث ... بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, بریکس, تحلیل, جهان, صندوق بین‌المللی پول

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

ترامپ، اتحادیه اروپا و شش متحد دیگر آمریکا را از تعرفه فولاد معاف کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا و شش کشور متحد واشنگتن را تا اول مه ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت) از اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف کرد.

 

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، ترامپ به طور موقت شش کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی، کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را از اعمال تعرفه های بالاتر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا که قرار است از امروز اعمال شود، معاف کرده است.

 

بر اساس اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری آمریکا که در ساعات پایانی پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر شد، این کشورها همزمان با ادامه مذاکرات، تا اول مه از این تعرفه ها معاف هستند.

 

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، بعد از پایان این تاریخ، ترامپ با توجه به وضعیت مذاکرات درباره تمدید احتمالی معافیت موقت تصمیم گیری خواهد کرد.

 

تصمیم جدید آمریکا شامل اعمال تعرفه ۲۵ درصد برای واردات فولاد و ۱۰ درصد برای واردات آلومینیوم به آمریکا است که به نوشته رویترز عمدتا کنترل واردات از چین را هدف قرار می دهد.

 

کاخ سفید به نقل از بیانیه ترامپ از تصمیم ترامپ برای معاف کردن موقت این کشورها خبر داده و نوشت: کشورهایی که در فهرست تعرفه های جدید آمریکا قرار ندارند، می توانند با واشنگتن درباره چگونگی رفع نگرانی های امنیت ملی آمریکا در نتیجه واردات فولاد از کشورشان مذاکره کنند.

 

پیشتر، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هشدار داده بود در صورتی که آمریکا واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا را از اعمال این تعرفه های معاف نکند، اتحادیه اروپا قاطعانه به آن واکنش نشان خواهد داد.

 

کمیسیون اروپا هم پیشنهاد داد اگر تعرفه های آمریکا علیه این نهاد اعمال شود، این کمیسیون آمریکا را در سازمان جهانی تجارت به چالش خواهد کشید.

 

کانادا و مکزیک در میانه مذاکرات با آمریکا بر سر پیمان تجارت آزاد کره شمالی موسوم به نفتا هستند و ترامپ هشدار داده که فقط در صورت مذاکرات موفقیت آمیز درباره این پیمان، این دو کشور را از اعمال تعرفه هایش معاف خواهد کرد.

 

ترامپ گفته کره جنوبی به دلیل اهمیت روابط امنیتی این کشور با آمریکا از جمله «تعهد مشترک دو کشور به رفع تهدید هسته ای کره شمالی» در این فهرست نخواهد بود.

 

رویترز افزود: «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی برای برگزاری نشست سه جانبه سران با حضور آمریکا و کره شمالی به منظور پایان دادن به تهدید هسته ای شبه جزیره کره تلاش می کند. ترامپ گفته علاقه مند است در این نشست شرکت کند هر چند که تاریخ و مکان آن هنوز تعیین نشده است.

 

به گزارش ایرنا، تصمیم عصر پنجشنبه ترامپ برای امضای سندی که تعرفه های جدیدی را برای کالاهای چینی اعمال می کند خشم پکن را برانگیخته است و این کشور تهدید کرده که به این جنگ تجاری تا پایان ادامه می دهد.

ایرنا

ترامپ مقابل اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم را در قبال اتحادیه اروپا و ۶ شریک تجاری دیگر فعلا متوقف می کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر