کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: اجازه ضربه زدن به منافعمان را به آمریکا نمی‌دهیم

وزارت بازرگانی چین با انتشار یک بیانیه شدید اللحن به آمریکا هشدار داد که تصور نکند چین به آن کشور اجازه می دهد به منافعش ضربه بزند.

 

روابط پکن و واشنگتن به دنبال روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شدت تیره شده است و امضای پیمان روابط رسمی آمریکا و تایوان برای دیدار مقام های دو طرف و افزایش تعرفه بر روی کالاهای چینی باعث شده است تا دو کشور در معرض درگیری های سیاسی و اقتصادی قرار گیرند.

 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی شینهوا منتشر کرده، آورده است : هر تدبیری را که لازم باشد، اتخاذ می کنیم تا از منافع چین حراست شود.

 

آمریکا از مدت ها قبل تحقیقاتی را با نام طرح ۳۰۱ شروع کرده است که هدف از آن آگاهی در باره تاثیر نقض حق مالکیت معنوی از سوی چین بر روی بازار آمریکاست.

 

به همین سبب ترامپ امروز اعلام کرد با توجه به نتیجه این تحقیقات فشار بیشتری بر تجارت با چین وارد کرده و تعرفه هایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار برای کالاهای وارداتی ازچین در نظر می گیرد.

 

بر اساس تازه ترین اطلاعات، رییس جمهوری آمریکا دستور جنگ تجاری با چین را صادر کرده و خواستار تهیه فهرست کالاهایی تا ارزش ۶۰ میلیارد دلار برای اعمال این تعرفه ها شده است.

 

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است که این کشور دست روی دست نمی گذارد تا آمریکا با حمایت گرایی یکجانبه تجاری، منافع این کشور را به خطر بیندازد. چین برای حفاظت از منافع و دفاع از خود تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

 

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین هم امروز نوشت که چین باید خود را برای جنگ تجاری با آمریکا که ظاهرا در شرف وقوع است ، آماده کند.

 

چین می گوید که پس از برقراری روابط رسمی با آمریکا در سال ۱۹۷۹ میلادی حجم تبادلات تجاری دو کشور ۲۳۲ برابر افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری متقابل طرفین به ۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

آمارهای رسمی نشان می دهد که ۴۵ اتحادیه تجاری مرتبط با برنامه های اقتصاد چین و آمریکا و اتاق بازرگانی آمریکا در چین نسبت به شروع یک جنگ تجاری با افزایش تعرفه ها هشدار داده اند.

 

آمریکا اما گفته است که تحقیقات نشان می دهد، چین به طور آشکار حق مالکیت معنوی را نقض کرده و از تاسیس شرکت های آمریکایی در این کشور با دادن بخشی از سهم آنها به مالکان چینی عملا برای سرقت فناوری های آمریکا تلاش کرده است.

 

در دو روز گذشته وزارت خارجه و وزارت بازرگانی چین، چندین بیانیه در ارتباط با طرح ۳۰۱ منتشر کرده و افزوده اند که چین باید برای یک نبرد اجتناب ناپذیر تجاری با واشنگتن آماده شود.

 

همچنین وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که کشورش قصد دارد در اقدامی متقابل، تعرفه های جدید بر برخی کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کند.
شبکه خبری سی ان ان، اعلام کرد که این کالاهای تحریمی شامل محصولاتی از گوشت تا لوله های فولادی می شود که در مجموع ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار دارد.

 

ناظران بر این باورند که تهیه این فهرست به دستور ترامپ عملا اعلان جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن محسوب می شود و می تواند تبعات سنگینی برای دو کشور و کل اقتصاد جهان داشته باشد.
ایرنا

ترامپ، اتحادیه اروپا و شش متحد دیگر آمریکا را از تعرفه فولاد معاف کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا و شش کشور متحد واشنگتن را تا اول مه ۲۰۱۸ (۱۱ اردیبهشت) از اعمال تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, استرالیا, اقتصادی, المان, امریکا, برزیل, جهان, خبر, کانادا, کره جنوبی, مکزیک

ترامپ مقابل اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور اعمال تعرفه های جدید فولاد و آلومینیوم را در قبال اتحادیه اروپا و ۶ شریک تجاری دیگر فعلا متوقف می کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر