حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتصاب ۲۴ ساعته کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، شهر رم را فلج کرد

کارکنان بخش حمل و نقل عمومی (اتوبوس، ترام، مترو، قطار) در شهر رم در پی فراخوان اتحادیه های کاری Orsa, Faisa Confail e Usb از صبح امروز دست به یک اعتصاب یک روزه زدند که منجر به سرگردانی هزاران مسافر و ایجاد ترافیک سنگین در رم شد.

 

اعتصاب امروز سبب اختلال ترافیک شهری شده و هزاران نفر در پایتخت سرگردان شدند. کیلومترها ترافیک سنگین در خط کمربندی شهر رم، تردد خودروها را که به داخل پایتخت روانه بودند، با مشکل روبه رو کرد.

 

برای شهروندان که هر روز از حمل و نقل عمومی برای جابجا شدن استفاده می کنند، صبح پنجشنبه تبدیل به یک کابوس شد. هزاران مسافر و گردشگر در خیابان های رم سرگردان شده و صف های طویل در مقابل ایستگاه ها ایجاد شد.

 

بر اساس این گزارش ، اتحادیه های کارگری دلیل برگزاری این اعتصاب را اعتراض به طرح خصوصی سازی این بخش ، بهبود شرایط کاری، پرداخت بدهی های شرکت حمل و نقل عمومی رم ‘اتک’ اعلام کردند.

 

شرکت حمل و نقل عمومی شهر رم موسوم به ‘اتک’ با یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو بدهی، در ورطه ورشکستگی قرار دارد.

 

در شهر رم پایتخت ایتالیا ۷۵ درصد از مسافران شهری با استفاده از ۳۸۴ خط اتوبوس و قطار شهری جابجا می شوند. این خطوط شامل ۷۰۶۸ ایستگاه می شود که در مجموع ۳ هزار و ۵۷۱ کیلومتر را تحت پوشش دارند که با استفاده از ۲۷۱۵ وسیله نقلیه، ۱۳۲ میلیون مسافر را در سال جابجا می کنند.

 

سالانه ۳۲۲ میلیون مسافر در شهر رم (معادل ۲۲ درصد از کل مسافران) از ۳خط مترو که با ۴۸ قطار بیش از ۳۶ کیلومتر را تحت پوشش دارد، جابجا می شوند. همچنین ۵۱ میلیون مسافر نیز در سال با استفاده از ۸۴ قطار راه آهن شهری و برون شهری جابجا می شوند.

ایرنا

توافق اعضای کارگری و وزیر کار: افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد ۹۷ کارگران در انتظار تصویب

اعضای کارگری و وزیر کار شورای عالی کار با افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ و همچنین ۱۲ درصدی سایر سطوح به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی روزانه مزد به طور کلی توافق کرده‌اند اما این توافق هنوز مصوب نشده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

احضار چهار فعال سندیکایی نیشکر هفت‌تپه به اتهام شرکت در اعتصاب به دادگاه

رحیم بساک و قربان علیپور اعضای هیات مدیره و کرامت پام و اسماعیل بخشی فعالان سندیکای نیشکر هفت‌تپه که به دادگاه احضار شده بودند، یکشنبه ۲۷ اسفند در شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش حاضر و با گرو گذاشتن فیش حقوقی خود تا جلسه بعدی دادگاه آزاد شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تأملی بر نقش جنبش سندیکایی زحمتکشان در تحول‌های صحنهٔ سیاسی ایران

به‌موازات تغییروتحول‌ها در صحنهٔ سیاسی کشور در هفته‌های اخیر، مبارزهٔ طبقهٔ کارگر و زحمتکشان میهن ما برای دستیابی به حقوق بدیهی‌شان، به‌ویژه خواست‌‌هایی نظیر: افزایش عادلانه دستمزد، پرداخت مزدهای معوقه، توقف خصوصی‌سازی و تأمین امنیت شغلی، گسترش باز هم بیشتری پیدا کرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله

برخورد فیزیکی یکی از مدیران کارخانه کرمانیت با تعدادی از کارگران

جمعی از کارگران کارخانه کرمانیت به ایلنا گفتند: روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، پس از مراجعه به دفتر یکی از مدیران کارخانه و مشاجره با وی بر سر معوقات خود، از جانب او با آنها برخورد فیزیکی شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری