تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

محمود عباس: آمریکا و بریتانیا عامل نکبت ملت فلسطین هستند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل گفت به موضع گیری علیه اسرائیل پرداخت.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در سخنانی در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل گفت که برگزاری این کنفرانس نشان دهنده اعتراف سازمان ملل به بی عدالتی است که از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

محمود عباس در سخنرانی خود، برگزاری این نشست در سازمان ملل متحد را اذعان این سازمان به ستمی دانست که از سال ۱۹۴۸ تاکنون از سوی اسرائیل در حق مردم فلسطین روا داشته شده است.

وی افزود: مردم فلسطین حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند، استقلال داشته باشند و پناهجویان و آوارگان فلسطینی نیز حق دارند به سرزمین اصلی خویش باز گردند.

ابومازن با اشاره به دروغ‌های صهیونیست‌ها در خصوص یوم النکبه ادامه داد: روایت فلسطینیان از اشغال فلسطین در حال رسوخ در اذهان جهانیان است و این روایت از جعلی بودن روایت صهیونیست‌ها در خصوص یوم النکبه پرده برداشته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در ادامه سخنان خود به تجاوزهای پیاپی اسراییل به ملت فلسطین، ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی و اشغال و مصادره اراضی فلسطین از سوی صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: سازمان ملل متحد صدها قطعنامه در اذعان به حقوق ملت فلسطین صادر کرده اما حتی یکی از این قطعنامه‌ها را اجرایی نکرده است؛ چراکه کشورهایی مشخص، مانع از اجرا شدن این قطعنامه‌ها شده‌اند.

محمود عباس در ادامه، خواستار تعلیق عضویت اسراییل در سازمان ملل متحد شد و افزود: برخی کشورها با استفاده از ابزار وتو، مانع از مجازات صهیونیست‌ها می‌شوند.

وی بریتانیا و آمریکا را مسئول مستقیم اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها دانست و افزود: فلسطینیان بر خلاف ادعاها، با علاقه خود، فلسطین را ترک نکردند؛ بلکه با ساده‌ترین ابزار در دسترس خود، به دفاع از سرزمین خویش پرداختند.

محمود عباس در ادامه سخنان خود به طرح پرسش‌هایی معنادار در خصوص اسرائیل پرداخت: اسرائیل نیمی از ساکنان فلسطین را آواره کرده و صحرای سینا و بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرده است؛ با این تفاصیل، جنگ‌های «اسرائیل» چگونه می‌توانند دفاعی باشند؟

وی افزود: اسرائیل جنگ‌های متجاوزانه متعددی را ضد فلسطینیان در جنین، نابلس و دیگر مناطق فلسطین به راه انداخته که نمونه آخر آن جنگ غزه بود.

محمود عباس با اشاره به جعلی‌بودن اسرائیل و مراسم ادعایی استقلال این رژیم افزود: جشن استقلال «اسرائیل» یک جشن ساختگی است.

رییس تشکیلات خودگردان با خطاب قراردادن کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر و جامعه جهانی ادامه داد: کشورهای مدعی حقوق بشر چگونه می‌توانند اوضاع اسیران فلسطینی را ببینند و سکوت کنند؟ چرا جامعه جهانی در حمایت از ملت فلسطینی که همه روزه از سوی صهیونیست‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرند، اقدامی نمی‌کند؟

لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به وقت محلی (۱۵ ماه می ،۲۵ اردیبهشت ماه) برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ با برگزاری کنفرانس، پاکسازی قومی فلسطینیان توسط اسرائیل یا همان روز نکبت را به رسمیت شناخته است.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی‌ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس اسرائیل) نام گذاری کرده اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

حمایت فرانسوی‌ها از مردم فلسطین با راهپیمایی در پاریس+ فیلم

مردم فرانسه نیز امروز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهرات گسترده‌ای را در پاریس برگزار کردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه حمایت‌های مردمی از مردم مظلوم فلسطین، فرانسوی‌ها هم امروز راهپیمایی گسترده‌ای را در شهر پاریس پایتخت این کشور برگزار کردند. حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق مختلف نوارغزه از ... حمایت فرانسوی‌ها از مردم فلسطین با راهپیمایی در پاریس+ فیلم

ادامه

آپارتایت, اروپای غربی, اسراییل, انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, فرانسه, فیلم

پارلمان الجزایر دخالت پارلمان اروپا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

پارلمان الجزایر دخالت پارلمان اروپا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد و خواستار کنار گذاشتن سیاست یک بام و دو هوا از سوی این نهاد شد. به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، پس از آن که پارلمان اروپا بیانیه ای صادر کرد و در آن مدعی شد حق آزادی بیان در الجزایر ... پارلمان الجزایر دخالت پارلمان اروپا در امور داخلی این کشور را محکوم کرد

ادامه

آزادی, اتحادیه اروپا, الجزایر, حقوق بشر, خبر, فلسطین

شمار شهدای غزه به ۱۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود شمار شهدای تجاوزات جدید رژیم اسرائیل علیه نوار غزه را ۱۵ نفر اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، اسرائیل از بامداد امروز سه‌شنبه دور جدید حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تاکنون در این حملات ۱۵ نفر از جمله چهار ... شمار شهدای غزه به ۱۵ نفر رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

حمله صهیونیست‌ها به نابلس و شهادت ۳ فلسطینی و سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی

سه شهروند فلسطینی صبح امروز پنجشنبه، به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهر نابلس شمال کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند. به گزارش ایسنا، این حادثه در جریان حمله اشغالگران و محاصره یک خانه در محله الیاسمین در بخش قدیمی شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری رخ داد که به درگیری مسلحانه منتهی ... حمله صهیونیست‌ها به نابلس و شهادت ۳ فلسطینی و سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین