رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

معترضان سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس را مختل کردند + فیلم

«لیز تراس» در اولین سخنرانی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس حزب حاکم محافظه‌کار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

 

رسانه‌های غربی از بیرمنگام انگلیس که امروز شاهد آغاز نشست چهار روزه «کنفرانس حزب محافظه‌کار» انگلیس است، خبر دادند که لیز تراس اولین سخنرانی خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور در کنفرانس حزب حاکم این کشور به دفاع از عملکرد تقریبا یک ماهه خود پرداخته است.

 

به گزارش روزنامه تلگراف، لیز تراس در سخنرانی روز چهارشنبه خود درباره وضعیت داخلی نابسامان این روزهای انگلیس و همچنین سیاست خارجی این کشور در قبال جنگ روسیه و اوکراین صحبت کرد.

 

نخست‌وزیر انگلیس در بخشی از سخنرانی در شرایطی که در حال تمجید از مواضع داخلی دولت خود بود، با اعتراض دو زن انگلیسی حامی محیط زیست مواجه شد.

 

این دو زن معترض پرچمی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «چه کسی برای این (کارها) رای داد؟». در این پرچم لوگوی حزب سبزها که حامی محیط زیست است، قابل رویت است.

 

لیز تراس بعد از سر و صدای این دو معترض سخنرانی خود را قطع کرد و خطاب به حاضران کنفرانس و نیروهای امنیتی گفت: «آنها را خارج کنید».

 

به دنبال این اظهارنظر نخست‌وزیر انگلیس، نیروهای امنیتی به سراغ این دو زن معترض رفتند و ضمن گرفتن پرچم آنها، این دو زن را به بیرون از سالن کنفرانس بردند.

در روزهای اخیر تظاهرات گسترده از لندن در انگلیس تا دیگر مناطق بریتانیا در اعتراض به سیاست‌های زیست محیطی دولت و همچنین افزایش شدید بهای قبض‌های انرژی برگزار شده است.

 

لیز تراس بعد از دخالت نیروهای امنیتی در بیرون بردن زنان معترض، تلاش کرد با لحنی طعنه آمیز آنها را مخالف رشد و توسعه کشور بخواند. نخست‌وزیر انگلیس گفت: «من در سخنرانی خودم درباره ائتلاف مخالف توسعه صحبت خواهم کرد. فکر می‌کنم آنها قدری زود وارد سالن کنفرانس شده‌اند».

وی سپس احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند، اتحادیه‌های کارگری و معترضان در بریتانیا را اعضای «ائتلاف مخالفات رشد و توسعه» خواند و عملکرد و اقدامات آنها را محکوم کرد.

 

لیز تراس گفت: «آنها اعتراض کردن را به انجام دادن کار ترجیح می‌دهند، آنها صحبت کردن در توییتر را به اتخاذ تصمیم‌گیری‌های سخت ترجیح می‌دهند».

 

رهبر حزب حاکم محافظه کار همچنین با مخاطب قرار دادن «کر استارمر» رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون انگلیس تاکید کرد که رهبر حزب کارگر »هیچ برنامه بلندمدت و دورنمایی برای بریتانیا ندارد».

 

نخست‌وزیر انگلیس در این کنفرانس درباره جنگ اوکراین و روسیه هم صحبت کرد و بار دیگر گفت که این کشور به حمایت‌های همه جانبه خود از اوکراین ادامه خواهد داد.

 

لیز تراس در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که «هر چه قدر زمان ببرد»، حمایت‌های انگلیس از اوکراین ادامه خواهد یافت. وی سپس مدعی شد که اوکراین (بر روسیه) «پیروز خواهد شد».اوکراین می‌تواند پیروز شود، اوکراین باید پیروز بشود و اوکراین پیروز خواهد شد.

 

تاکید چندین باره نخست‌وزیر انگلیس بر ادامه حمایت‌های همه جانبه از اوکراین در شرایطی انجام شده که اعتراضات در انگلیس علیه افزایش بهای انرژی و همچنین مواضع زیست محیطی دولت محافظه کار این کشور طی روزهای اخیر خبرساز بوده است

پاتروشف: غرب می‌خواهد درگیری‌های اوکراین به خاک روسیه کشیده شود

دبیر شورای امنیت روسیه، امروز چهارشنبه تاکید کرد، خرابکاری اخیر در خط لوله انتقال گاز نورد استریم روسیه مشابه با عملیاتی است که با پشتیبانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،‌ سیا در سال ۱۹۸۳ علیه زیرساختهای نفتی نیکاراگوئه اجرا شد.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, غرب, ناتو

اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت توافق کرد/ لابی آمریکا نتیجه نداد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اوپک پلاس در اجلاس امروز چهارشنبه خود در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.

ادامه

اروپا, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, عربستان سعودی

سناتور سابق آمریکایی: انفجار نورد استریم توسط سیا و با موافقت صدراعظم آلمان انجام شد

ریچارد بلاک سناتور سابق آمریکایی در سخنانی تاکید کرد: انفجار خط لوله نورد استریم توسط سیا و با موافقت اولاف شولتز صدراعظم آلمان انجام شد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

اشتیاق مشترک جهان برای دنیایی عاری از سلاح هسته‌ای دلیل شکست پیمان «آکواس» بود

در شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیراً برگزار شد، طرح ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا برای «قانونی‌سازی» همکاری زیردریایی هسته‌ای آنها، رد شد.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سازمان ملل