سمت‌گیری اقتصادی – اجتماعی رژیم ولایت‌ فقیه، عامل فقر و بحران معیشت زحمتکشان است

در شرایطی که نرخ تورم در اسفند ۱۴۰۲ بالای ۵۰ درصد و پایه مزد زحمتکشان ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، و سبد معیشت حداقلی ۳۵ میلیون تومان در ماه بود، وزیر کار دولت ضدملی، سید صولت مرتضوی، با افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد با تمام مزایای ۱۱ میلیون تومان در ماه برای سال ۱۴۰۳ ... سمت‌گیری اقتصادی – اجتماعی رژیم ولایت‌ فقیه، عامل فقر و بحران معیشت زحمتکشان است

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, مبارزه طبقاتی, معلمان, مغیشت, مقاله

دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در مطلبی تصریح کرد، همچنان که فشارهای ناشی از جنگ غزه و حمایت‌ از اسرائیل در این جنگ چالش بزرگی برای جو بایدن در سال انتخابات به وجود آورده، او با چالش‌های عظیم دیگری نیز در داخل دست به گریبان شده که چشم‌انداز رقابت انتخاباتی را برای او تیره و تار می‌سازند. ... دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اقتصادی, جهان, جوانان, دانشجویی, فلسطین, گزارش

رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

«شی‌ جین پینگ» رئیس جمهوری چین که در سومین سفر اروپایی خود چهارشنبه شب وارد مجارستان شد، گفت که این کشور هدف اول سرمایه‌گذاری چین در منطقه اروپای شرقی است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ روز پنجشنبه در سومین سفر اروپایی‌ خود با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیدار می‌کند، گفته ... رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

ادامه

آسیا, آفریقا, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صربستان, فرانسه, گزارش, مجارستان, همزیستی مسالمت آمیز

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند. به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند. موژین گفت: «مباحث ... بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, بریکس, تحلیل, جهان, صندوق بین‌المللی پول

اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت توافق کرد/ لابی آمریکا نتیجه نداد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اوپک پلاس در اجلاس امروز چهارشنبه خود در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.

 

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری نوشت: این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز در تنگنا هست، محدودتر می کند.

 

این کاهش می تواند باعث بهبود قیمت نفت شود. قیمت نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصاد جهانی، افزایش نرخ بهره و دلار قوی‌تر از ۱۲۰ دلار در سه ماه پیش به حدود ۹۰ دلار کاهش یافته است.

 

به گفته یک منبع آگاه آمریکا با این بهانه که اصول بازار از اقدام اوپک حمایت نمی‌کند، این سازمان را تحت فشار قرار داده بود تا تولید خود را کاهش ندهد.

 

منابع اگاه گفته‌اند هنوز معلوم نیست آیا این کاهش شامل محدودیت های داوطلبانه اضافی از سوی برخی از اعضا همچون عربستان می‌شود یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا این کاهش تولید می‌تواند شامل اعضایی شود که هنوز به اهداف تعیین شده برای افزایش تولید دست یابند یا نه.

 

تحلیلگران سیتی بانک گفته‌اند افزایش قیمت نفت با کاهش قابل توجه تولید این محصول می‌تواند دولت بایدن را در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره عصبانی کند.

 

این تحلیلگران با اشاره به لایحه مقابله با انحصارطلبی آمریکا علیه اوپک عنوان کردند که تصمیم جدید اوپک پلاس می‌تواند واکنش‌های سیاسی بیشتری را از سوی آمریکا برانگیزد که شامل آزادسازی بیشتر ذخایر استراتژیک و نیز گسترش لوایج نوپک (علیه اوپک) است.

 

پیش‌بینی بانک جی پی مورگان نیز نشان داده که  واشنگتن اقدامات متقابلی از جمله آزادسازی ذخایر بیشتر نفت را در دستور کار قرار دهد.

 

قیمت نفت برنت در معاملات امروز چهارشنبه به ۹۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

 

غرب روسیه را متهم می‌کند که از انرژی به عنوان سلاح استفاده کرده و باعث ایجاد بحرانی در اروپا شده که می‌تواند باعث سهمیه بندی گاز و برق در زمستان امسال شود.

 

مسکو در مقابل غرب را به استفاده از دلار و نیز سامانه هایی مالی مانند سوئیفت به عنوان سلاح متهم می‌کند.

 

واشنگتن به دنبال کاهش قیمت نفت است تا مسکو را از درامد نفتی خود محروم کند.

 

روزنامه گاردین نیز در مطلبی در همین زمینه نوشت: کارتل نفتی اوپک و متحدانش با وجود فشارهای قابل توجه از سوی ایالات متحده، با کاهش چشمگیر تولید نفت موافقت کردند.

 

گروه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس با کاهش تولید ۲ میلیون بشکه‌ای در روز موافقت کردند و عرضه را در بازار محدود کاهش دادند.

 

اوپک پلاس در ماه‌های اخیر به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی در میادین نفتی توسط برخی از اعضای اوپک و کاهش تولید روسیه، نتوانسته است به افزایش تولید برنامه‌ریزی شده خود دست یابد.

 

سی ان بی سی نوشت: تلاش دولت بایدن برای متوقف کردن رای به کاهش تولید در اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه شکست خورد و کارتل نفتی اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه تا دو میلیون بشکه کاهش می‌دهد که بسیار فراتر از انتظار بود.

تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو؛ تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه

اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه خود در بروکسل یک بسته تحریمی جدید علیه روسیه تصویب کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, کانادا, لوگانسک

معترضان سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس را مختل کردند + فیلم

«لیز تراس» در اولین سخنرانی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس حزب حاکم محافظه‌کار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

ادامه

اسکاتلند, اقتصادی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فیلم, کارگری, گزارش

سناتور سابق آمریکایی: انفجار نورد استریم توسط سیا و با موافقت صدراعظم آلمان انجام شد

ریچارد بلاک سناتور سابق آمریکایی در سخنانی تاکید کرد: انفجار خط لوله نورد استریم توسط سیا و با موافقت اولاف شولتز صدراعظم آلمان انجام شد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا