بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند. به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند. موژین گفت: «مباحث ... بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, بریکس, تحلیل, جهان, صندوق بین‌المللی پول

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

اذعان مقام‌های آمریکایی در ناکارآمدی تحریم‌های ضد روسی

مقام‌های آمریکایی اذعان داشتند که تحریم‌های ضد روسی تحت رهبری ایالات متحده، اقتصاد مسکو را تحت تاثیر قرار نداده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، با افزایش عایدات انرژی و تقویت روبل، این مقام‌های آمریکایی همچنین تاکید کردند که تاثیر تحریم‌ها علیه مسکو هنوز احساس نشده است.

 

آمریکا، ناتو و متحدان اروپایی‌اش با وضع تحریم‌های اقتصادی غیرمنتظره‌ای علیه مسکو به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ واکنش نشان دادند.

 

روسیه در عرض دو هفته پس از حمله، به یکی از کشورهای جهان با بالاترین میزان تحریم‌ها تبدیل شد، اما پس از دوره‌های پی در پی مجازات‌ها، تحریم‌های انرژی و اخراج از سیستم بانکی سوئیفت، مسکو از صادرات سوخت‌های فسیلی خود سود بی‌سابقه‌ای به دست آورده و روبل این کشور نیز در برابر دلار به همان اندازه قوی است و نرخ تورم روسیه نیز کاهش یافته است.

 

شبکه خبری سی.ان.ان همچنین از قول یکی از مقام‌های آمریکایی اضافه کرد: ما انتظار داریم که مسائلی چون سوئیفت و تمامی تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه در نهایت اقتصاد این کشور را تضعیف کند. واشنگتن امیدوار است که با این تحریم‌ها، اقتصاد روسیه رو به زوال برود.

 

در این میان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در جریان نشست اقتصادی اخیر خود اعلام کرده بود که حمله رعدآسای اقتصادی غرب علیه مسکو شکست خورده است.

 

مقام‌های آمریکایی با وجود این شکست واضح گفته‌اند که انتظار دارند ببینند اقتصاد روسیه تا اواسط ۲۰۲۳ سقوط می‌کند. کمبود مواد خام خارجی و مولفه‌های دیگر تا آن زمان مشخص می‌شود و آمریکا همواره این تحریم‌ها را یک بازی طولانی مدت می‌بیند.(حتما قرار نیست به این‌ که چه بر سر مردم اوکراین و جهان در این مدت خواهد آمد فکری شود)

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مارس ۲۰۲۲ مدعی شده بود که تحریم‌ها باعث افول اقتصاد روسیه شده است.

 

در این میان، اما اروپا بابت وضع تحریم‌هایی علیه روسیه خودش دچار آسیب‌ها و ضرر اقتصادی شده است. هزینه‌های سوخت در سراسر قاره اروپا افزایش داشته، نرخ تورم در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود در تاریخ این بلوک رسیده و حتی در آلمان نیز که قدرتمندترین صنعت را در این اتحادیه دارد، بحران انرژی می‌تواند به صنایع این کشور لطمه بزند.

 

مقام‌های اروپایی نیز مانند همتایان آمریکایی خود تاکید کرده‌اند که در بازه‌ای طولانی مدت، این تحریم‌ها بر روسیه اثر می‌گذارد.

 

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی اخیر خود در پارلمان اروپا گفته بود: تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است اثر سریعی نداشته باشد اما مانند رژیم برای کاهش وزن است و شما به یکباره چندین کیلو از وزن خود را از دست نمی‌دهید بلکه چندین هفته طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه برسید!

وخیم‌تر شدن بی آبی و خشکسالی بر اثر اقدام‌‌های رژیم ولایی

روزنامه خراسان، یکم شهریورماه ۱۴۰۱ می‌نویسد: “سرجمع آمارها در گزارش ابتدای امسال وزارت نیرو نشان می‌دهد ۳۰۰ شهر بزرگ و کوچک کشور،  ۱۳ هزار روستای بالای۲۰ خانوار و ۱۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، در تنش آبی هستند. تنش‌های آبی از غرب تا مرکز و شرق کشور را فراگرفته و بار دیگر صدها شهر و ... وخیم‌تر شدن بی آبی و خشکسالی بر اثر اقدام‌‌های رژیم ولایی

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, محیط زیست, مقاله

راشاتودی: اروپایی‌ها برای تحمل زمستان سخت به حمایت آمریکا دلخوش نباشند

کشورهای اروپای که بعنوان دوست و متحد نزدیک آمریکا شناخته می شوند و تاکنون در همراهی کاخ سفید در مخمصه جنگ‌های منطقه‌ای بخصوص افغانستان گرفتار بوده اند، امروز به حمایت آمریکا در تامین انرژی مورد نیاز برای تحمل زمستان سخت پیش رو، امید چندانی ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه

اعتراضات برعلیه گرانی و تورم، اتحادیه نیروی کار بخش مالی کره جنوبی را وارد فاز اعتصاب کرد

اتحادیه کارمندان و کارکنان بخش مالی کره جنوبی از روز جمعه ۱۶ سپتامبر در سراسر کره جنوبی وارد فاز اعتصاب شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, شرق آسیا, عدالت اجتماعی, کارگری, کره جنوبی

آفریقای جنوبی: طرح تحریم روسیه برای قاره آفریقا خطرناک است

سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت که پیش نویس لایحه جدید در کنگره آمریکا که تحریم های جدید ضد روسیه را در ارتباط با فعالیت مسکو در آفریقا اعمال می کند، برای قاره ی ما خطرناک است.

ادامه

افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تحریم, تحلیل, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, روسیه

مدارس انگلیس زیر فشار تورم بی‌سابقه/ پیش‌بینی تورم ۲۲ درصدی تا اوایل سال آینده میلادی

افزایش بی‌سابقه شاخص تورم و جهش افسارگسیخته هزینه‌ها در انگلیس مدارس این کشور را به حدی تحت شعاع قرار داده که برخی در ارائه خدمات اصلی با مشکل جدی مواجه هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, گزارش