روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رویترز از تنظیم تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین از سوی اتحادیه اروپا خبر داد

خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه، با استناد به پیش‌نویس یک سند گزارش داد که اتحادیه اروپا تعهداتی را برای حمایت امنیتی بلندمدت از اوکراین تنظیم کرده است که ارائه تسلیحات، آموزش نظامی و سایر کمک‌های بیشتری به کی‌یف برای سال‌های آتی را تضمین می‌کند. به گزارش ایرنا از رویترز، پیش‌نویس سندی که اولین بار توسط روزنامه ... رویترز از تنظیم تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین از سوی اتحادیه اروپا خبر داد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, انگلیس, اوکراین, بلژیک, جنگ نیابتی, جهان, شرق اروپا, فرانسه, گزارش

اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

چین: آمریکا بانی جنگ اوکراین است و از آن سود می‌برد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: آمریکا از بحران انرژی که خود بانی آن بوده، کسب منفعت می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت چین اعلام کرد آمریکا آغازگر بحران اوکراین است و اکنون بحران در بازار جهانی انرژی را به نظاره نشسته است.

 

«ژائو لیجیان» امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: ایالات متحده که آغازگر بحران اوکراین است، به بزرگترین برنده تبدیل شده است، آنها در طرف مقابل به آتش (بحران انرژی) می‌نگرند و سود می‌برند. در نتیجه شایسته است جامعه جهانی در این باره بیندیشد و هوشیار باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین یادآور شد که تفاوت قیمت گاز در بازارهای اروپا و ایالات متحده به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. به گفته ژائو شکاف قیمت‌ها در حال حاضر بیش از ۱۰ برابر است.

 

این مقام وزارت خارجه چین به استناد گزارش پرتال خبری بیزنس اینسایدر اعلا کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سود بادآورده را از هر کشتی که گاز مایع (ال ان جی) که راهی اروپا می‌کنند، به دست آورند.

 

ژائو لیجیان افزود که بحران اوکراین بیش از شش ماه به طول کشیده و بار دیگر ثابت کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا و غرب نمی‌تواند مشکلی را حل کند، بلکه برعکس موجب تشدید مشکلات می‌شود.

 

قیمت گاز در اروپا سیر صعودی را به سرعت طی می‌کند و در ماه اوت در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسیده است. این اقدام روسیه در تقابل با تحریم‌های یکجانبه و گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور گرفته شد.

تلاش اتحادیه اروپا برای آماده سازی کمک ۵ میلیارد دلاری به اوکراین

به گفته برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا هفته آینده قرار است بسته کمک‌های مالی این اتحادیه به ارزش ۵ میلیارد دلار برای دولت زلنسکی ارسال شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, غرب اروپا

لاوروف: تبعیت نکردن ۸۰ درصد کشورها از تحریم‌های غرب علیه روسیه شکست سیاست تحریم‌‌هاست

وزیر خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بخش اعظم کشورهای جهان به غرب برای تحریم مسکو، گفت مسکو نیز دیگر هیچ حسابی روی آمریکا نخواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

وزیر خارجه آلمان؛ زمستان تاریک مهم نیست، اوکراین در اولویت است

در ادامه سیاست سران اروپا در حمایت از تحریم انرژی روسیه به هر قیمتی، وزیر خارجه آلمان گفت اوکراین در هر شرایطی اولویت وی است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, بلژیک, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا