مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

استقبال مادورو از برگزاری رزمایش بزرگ ایران، روسیه و چین در ونزوئلا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه از برگزاری رزمایش مشترک بزرگ ایران و روسیه و چین در شمال غرب ونزوئلا استقبال کرده و آن را «به چالش کشیدن آمریکا» توصیف کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته وبگاه خبری «ای‌بی‌سی اینترنشنال»، ارتش ایران، روسیه و چین رزمایش مشترکی را از فردا (شنبه) به مدت دو هفته در شمال غرب ونزوئلا برگزار خواهند کرد.

 

این رزمایش بزرگ درست یک روز پس از اتمام رزمایش فرماندهی جنوبی آمریکا برگزار می‌شود و نیروهای پهپادی و تک‌تیرانداز ایران و چین و روسیه با فرماندهی مقامات مسکو این تمرینات نظامی را در آنچه «حیاط خلوت آمریکا» نامیده می‌شود برگزار خواهند کرد.

 

ایران، چین و روسیه در زمره ۲۷۰ تیم از ۳۷ کشور شرکت کننده در این رزمایش هستند و دیگر کشورهای حاضر در این رزمایش بزرگ شامل الجزایر، بلاروس، ویتنام، هند، قزاقستان و ازبکستان هستند.

 

به نوشته وبگاه لاتین ای‌بی‌سی اینترنشنال، اکثر کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش، در نفرت از آمریکا اشتراک داشته و تحت تحریم‌های این کشور قرار دارند.

 

این پایگاه خبری افزود، ایران و چین و روسیه از سال ۲۰۱۹ دستکم در سه رزمایش بزرگ مشارکت داشته‌اند و حالا عرصه این تمرینات نظامی در حال نزدیک شدن به ایالات متحده است.

 

مادورو که طی سال‌های اخیر در تقویت روابط با ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده با استقبال از میزبانی ونزوئلا از این رزمایش بزرگ استقبال کرده و آن را چالشی برای آمریکا نامیده است.

 

وبگاه «واشنگتن فری بیکن» ماه گذشته اعلام کرده بود که ایران، روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک رزمایش در آمریکای لاتین تحت عنوان «تک تیرانداز مرز» را دارند. در این گزارش آمده بود، ونزوئلا میزبان این تمرین نظامی است و نظامیان ایران، روسیه و چین قصد دارند برای شرکت در آن عازم آمریکای لاتین و کارائیب شوند.

 

ارتش ونزوئلا برای اولین بار در رژه نظامی خود در پنجم ژوئن (سه شنبه ۱۴ تیر) ، پهپادهای رزمی ایران مونتاژ شده در ونزوئلا نمایش داد.

 

پهپادهایی که در ابتدا با نام ایرانی «مهاجر-۲» شناخته می‌شدند، اکنون با نام «آنتونیو خوزه سوکره» شناخته می‌شوند. رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضد تانک و ضد نفر از ویژگی‌های تجهیزاتی این پهپاد است که در این رژه اعلام شد. ت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌های امداد و نجات دریایی انجام شد، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیروهای دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانورهای تاکتیکی مشترک و عملیات جستجو و نجات را انجام دادند».

پژوهشکده سوئدی صلح و آینده؛ ناتو نمی‌تواند صلح را ایجاد کند و باید منحل شود

اخیراً پژوهشکده سوئدی صلح و آینده در مقالات متعددی به انتقاد از ناتو پرداخته و این پیمان را  خطرناک‌ترین ائتلاف نظامی در جهان عنوان کرده که در تلاش برای گسترش بی پروا، تعهدات خود به روسیه  را  نقض کرده و در واقع مسئول درگیری کنونی روسیه و اوکراین است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, ناتو

انگلیس سامانه‌های موشکی بیشتری به کی‌یف می‌فرستد

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش به زودی سامانه‌های راکتی چند پرتابی بیشتری را در اختیار اوکراینی‌ها برای حمله به توپخانه‌های روسیه قرار خواهد داد.

ادامه

انگلستان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

به دنبال حمله به نیروگاه اتمی “زاپوریژژیا”، رافائل گروسی شخصا هدایت یک تیم بازرسی را بر عهده می‌گیرد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که شخصا هدایت یک تیم متشکل از کارشناسان در مورد نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در اوکراین را بر عهده خواهد گرفت.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اروپا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, لوگانسک