کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

روسیه صدها موشک «هیمارس» و «هویتزر» اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق به انبار نگهداری دو نوع موشک پیشرفته ارتش اوکراین در مرکز این کشور خبر داد.

 

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است.

 

گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

.
.

​به گزارش فارس، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود گفت که بیش از ۳۰۰ راکت را در این حمله منهدم کرده است.

 

کی‌یف از ورود موشک های پیشرفته و دوربرد هایمارس از ایالات متحده به عنوان یک تغییر دهنده احتمالی بازی استقبال کرده است، در حالی که مسکو غرب را متهم کرده که با تسلیح اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

 

بعد از آمار پنتاگون درباره کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، واشنگتن از اختصاص بودجه چند میلیاردی دیگر به این کشور خبر داد.

 

بر این اساس، دولت آمریکا دوشنبه اعلام کرد  که ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور کمک کند که با تهاجم روسیه مقابله کند. اداره توسعه بین‌المللی آمریکا با اعلام این خبر گفت که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت اوکراین از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

 

این سازمان خبر داد که این کمک مالی که با وزارت خزانه‌داری آمریکا از طریق بانک جهانی هماهنگ شده است، به صورت اقساطی به دولت اوکراین می‌رسد و با پرداخت ۳ میلیارد دلار در ماه آگوست آغاز می‌شود.

‍ آمریکا ۴.۵ میلیارد دلار دیگر به بودجه اوکراین کمک می‌کند

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن یک بسته کمکی جدید ۴.۵ میلیارد دلاری برای رفع نیازهای بودجه‌ای اوکراین فراهم خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

کانادا و آمریکا در فکر گسترش جناح شرقی ناتو

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، دولت این کشور و کاخ سفید درباره تقویت جناح شرقی ناتو از جمله تبدیل رزم‌گروه لتونی به یک تیپ را بررسی کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, کانادا, لتونی, ناتو

روسیه بازرسی‌ها بر اساس پیمان هسته‌ای با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد

روسیه اعلام کرد که بازرسی‌های تاسیسات هسته‌ای بر اساس پیمان امضا شده با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده و واشنگتن را از این تصمیم خود مطلع ساخته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا