مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پیشنهاد سردبیر سابق “گلوبال تایمز” چین برای سرنگونی هواپیمای پلوسی در تایوان

سردبیر سابق روزنامه دولتی “گلوبال تایمز” چین پیشنهاد داد، اگر هواپیمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به هنگام سفر به تایوان از هشدار تغییر مسیر امتناع کرد، چین آن را سرنگون کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، دولت پکن هشدار داده که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طبق گزارشات در ماه اوت به تایوان سفر کند، چین “اقدامات قهرآمیزی” انجام خواهد داد.

 

هو شیجین، سردبیر سابق روزنامه “گلوبال تایمز” چین سفر برنامه‌ریزی شده پلوسی به تایوان را یک “تعرض و تهاجم” دانست و گفت، اگر جنگنده‌های آمریکایی هواپیمای پلوسی به طرف تایوان را اسکورت کنند، چین باید هواپیمای وی را سرنگون کند چرا که این در واقع یک تهاجم است.

 

هو شیجین در ادامه گفت: ارتش خلق چین حق دارد با اقداماتی چون شلیک تیرهای هشدار و انجام اقدامات تاکتیکی برای مانع‌تراشی، هواپیمای پلوسی و جنگنده‌های آمریکایی را از مسیر منحرف کرده و آنها را از سفر به تایوان باز دارد. اگر این اقدامات بی تاثیر بودند، آن گاه باید آنها را سرنگون کنند.

 

این در حالی است که یکی از مقامات دولت آمریکا گفت: این لفاظی‌هایی غیرضروری است و سیاست آمریکا نسبت به تایوان همچنان ثابت است و هیچ تغییری نکرده است.

 

ژنرال مارتین مینرز، یکی از سخنگویان پنتاگون گفت: اظهارنظر درباره سفر احتمالی هر یک از مقامات کنگره درست و مناسب نیست.

 

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و ارتش چین بارها هواپیماهایی را به این منطقه اعزام کرده تا منطقه دفاع هوایی تایوان را به بوته آزمایش بگذارد.

 

آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد اما همزمان با اینکه چین تلاش می کند تا تایوان را منزوی و از ورود به نهادهای جهانی منع کند، آمریکا مشارکت خود با این جزیره را افزایش داده است.

 

به گفته منابع آگاه، پلوسی و هیات همراهش همچنین به اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور سفر خواهند کرد و مدتی را نیز در مقر فرماندهی هند-اقیانوس آرام آمریکا در هانوی سپری خواهند کرد.

 

تایوان به تهدید شدن از طرف چین عادت دارد. گزارشات رسانه‌های محلی حاکی از آن است که ظاهرا اکثر افراد در تایوان نگران نیستند که سفر احتمالی پلوسی منجر به جنگ شود و حتی اکثرا تردید دارند که اگر پلوسی این سفر را انجام دهد، پکن به لفاظی‌ها و تهدیدات خود عمل کند.

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می‌کند

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناتو قصد دارد در نزدیکی مرز روسیه با حضور نیروهای هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس رزمایش برگزار کند.

ادامه

استونی, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو

فایننشال‌تایمز: تضعیف مقاومت اروپا در برابر روسیه محتمل است

افزایش تورم و بالارفتن هزینه‌های زندگی در اروپا و امکان سهمیه‌بندی انرژی در زمستان، ممکن است غرب را به تجدیدنظر در موضع سخت خود علیه روسیه وادار کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه