ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را بدست گرفت

یک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ این کشور را بدست گرفته‌اند.

 

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از رویترز، روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود که کنترل نیروگاه ووهلهیرسک را به دست آورده است.

 

کنترل این نیروگاه یک دستاورد راهبردی مهم برای روسیه در سه هفته گذشته است.

 

اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت: آن‌ها به یک برتری کوچک تاکتیکی دست یافتند و نیروگاه ووهلهیرسک را تصرف کردند.

 

وی افزود: روسیه در حال استقرار مجدد نیروهای خود در سه منطقه جنوبی است.

 

به گزارش ایرنا، پیش از این وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که روسیه تصرف زیرساخت‌های مهم ملی اوکراین مانند نیروگاه‌ها را در اولویت قرار داده است، با این حال، برای بازیابی شتاب حملات خود در مناطق جنوبی اوکراین به سمت شهرهای کلیدی کراماتورسک و اسلوویانسک، تلاش می‌کند تا در ووهلیرسکا نیز نفوذ کند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

مجری فاکس نیوز: زلنسکی فقط پول آمریکا را می‌خواهد

تاکر کارلسون مجری مشهور شبکه فاکس نیوز آمریکا ضمن انتقاد شدید از کمک‌های دولت آمریکا به اوکراین، تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین فقط پول آمریکایی‌ها را می‌خواهد!

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, شرق اروپا

جدایی‌طلبان دونتسک: ده‌ها اسیر جنگی اوکراین در حملات توپخانه‌ خودی کشته شدند

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه روز جمعه مدعی شدند که دست کم ۴۰سرباز اوکراینی به اسارت گرفته شده در نبردهای ماریوپل در جریان حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین کشته شدند.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فاشیسم, فنلاند

روسیه: ناتو در صدد سلطه بر دریای بالتیک است

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نائب رییس شورای امنیت روسیه پنجشنبه شب گفت که ناتو درصدد سلطه بر دریای بالتیک است و روسیه در این زمنیه پاسخ مناسب خواهد داد.

ادامه

بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

تلخکامی واشنگتن با توسعه سامانه موقعیت‌یاب روسی

آژانس فضایی روسیه در چارچوب مقابله با تحریم‌های آمریکا، جایگزین کردن سامانه موقعیت‌یابی روسی با جی‌پی‌اس آمریکا را در دستور کار قرار داده است و تلاقی این عزم روسیه با آمریکای لاتین از طریق استقرار ایستگاه‌های این سامانه، بی تردید کام واشنگتن را تلخ خواهد کرد.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, پاراگوئه, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو