کشته شدن کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار

یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد. به گزارش رکنا، این حادثه صبح روز جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه) زمانی رخ داد که یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان بر اثر رعایت نشدن ایمنی کار ... کشته شدن کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

کارگر شهرداری تهران در سیلاب ناپدید شد

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در ... کارگر شهرداری تهران در سیلاب ناپدید شد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

تجمع اعتراضی هفتگی کارکنان رسمی صنعت نفت شاغل در شرکت فلات قاره-لاوان

شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ عملیاتی‌های معترض جنوب/ اهم مطالبات:حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق➖حذف سقف‌حقوق➖اصلاح کف‌حقوق➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖اجرای کامل ماده۱۰➖پرداخت بک-پی ماده۱۰➖عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی➖استرداد مازاد مالیات کسر شدهاصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

«علی ضیایی» رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ... رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

شکایت ۲ نهاد حقوق بشری از بن سلمان در دیدار از فرانسه

نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که دیدار رئیس جمهور این کشور با ولیعهد عربستان متضمن مسائل حقوق بشری خواهد بود و این دیدار هیچ تاثیری بر التزام فرانسه به حقوق بشر نخواهد گذاشت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین،‌ الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به فرانسه و دیدار وی با ایمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هیچ گونه تاثیری در پایبندی کشورش به مسائل حقوق بشری نخواهد داشت.

 

نخست وزیر فرانسه گفت: البته این به معنای کنار گذاشتن اصول ما نیست. این بر تعهد ما به حقوق بشر تأثیری نمی‌گذارد. رئیس جمهور فرصتی خواهد داشت تا این موضوع (مسائل حقوق بشری) را با محمد بن سلمان در میان بگذارد.

 

موضع نخست وزیر فرانسه همزمان با ضیافت شام ماکرون از بن سلمان پنج‌شنبه شب بود، دیداری که خشم مدافعان حقوق بشر را برانگیخت. ریاست جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود که ماکرون در شام به موضوع حقوق بشر خواهد پرداخت.

 

بورن افزود: در شرایطی که می‌دانیم روسیه در حال قطع عرضه گاز و تهدید به قطع آن است و در حالی که تنش در مورد قیمت انرژی وجود دارد که احتمالا فرانسوی‌ها (هدف این دیدار) را به درستی درک نکرده‌اند.

 

ماکرون دسامبر گذشته در جده با ولیعهد عربستان دیدار کرد و در مورد موضوع تضمین “ثبات” در خلیج فارس و وضعیت لبنان گفتگو کرد.

 

پنجشنبه، دو سازمان غیردولتی فرانسوی اعلام کردند که شکایتی را در پاریس علیه ولیعهد سعودی به اتهام مشارکت در شکنجه و ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، به ثبت رساندند.

 

دیدار ماکرون و بن سلمان به دنبال نشست جده که با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد و بعد از یک دوره فاصله‌گیری کشورهای غربی از بن سلمان به خاطر ماجرای خاشقجی و ارتباط وی با این مسئله، صورت می‌گیرد.

اما و اگرهای «پیشنهاد احمقانه» افزایش سن بازنشستگی

دولت باید اول اصلاح را از خودش شروع کند؛ مهم‌ترین گام برای پایدارسازی صندوق تامین اجتماعی، اصلاح رویکرد دولت و پرداخت بدهی انباشته‌ای‌ست که امروز مرز ۴۲۰ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

اعتراض کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT؛ شرکت‌های چندملیتیِ بزرگ حتی یک سنت بابت افزایش دستمزدها خرج نمی‌کنند

CGT اعلام کرده است که در صورت‌ عدم وصول کارگران به مطالبات خود، روز ۲۹سپتامبر در کنار دیگر کارگران در بسیج جمعی اعتراضی به خیابان‌ها خواهد آمد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, کارگری