خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

‌‌۶ مصدوم و یک فوتی‌ ناشی از ‌زلزله تهران تاکنون / خطری تهران را تهدید نمی‌کند

زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را لرزاند

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۷کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را لرزاند.

 

ریزش کوه در جاده هراز

 

سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه ‌کانون زلزله روستاى زیارت بود که تیم‌هاى ارزیاب در محل حاضر شدند، اعلام کرد: زلزله باعث ریزش کوه در جاده هراز شد.

 

ثبت نخستین فوتی زلزله

 

سخنگوى سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ‌در شهرستان دماوند و در گیلاوند ‌‌مرد ۶۰ ساله بر اثر هد تروما در حین فرار فوت کرد، گفت:‌ ۶ نفر نیز مصدوم ترومایی ناشی از فرار شدند.

 

وی اضافه کرد: در استان مازندران- شهرستان آمل ( روستا های بایجان، صقرچی،گزنک و لاسم بدون صدمات جانی و خسارات مالی) گزارش شده است.

 

خسا‌رتی از زلزله ۵.۱ ریشتری نداشته‌ایم

 

مرتضی سلیمی‌ رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشار ‌به زلزله ۵.۱ ریشتری گفت:‌ پس از زلزله تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که بحمدالله تاکنون خسارتی گزارش نشده است و از ‌مردم تقاضا داریم خونسردی خود را حفظ کنند.

 

۷ پس‌لرزه در تهران‌

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ‌تاکنون ۷ پس‌لرزه داشته‌ایم که بیشترین قدرت آن ۲.۵ ریشتر بوده است، گفت: توصیه نمی‌کنیم مردم به خانه‌هایشان بروند اما فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه تا این لحظه مشکل خاصی به جز نگرانی مردم نداشته‌ایم، افزود: ‌خسارت جانی نداشته‌ایم و خسارت مالی نیز گزارش نشده است و از ‌مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند و ‌روال پس لرزه‌ها نشان می‌دهد که خطری تهران را تهدید نمی‌کند.

 

۶ مصدوم ناشی از ترس زلزله

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: در گیلاوند در شهرستان دماوند ۶ نفر به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله مصدوم شدند.

 

‌‌مرکز زلزله ۵.۱ ریشتری گسل مشاء دماوند بود

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در گسل مشاء دماوند گفت: این زمین لرزه مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را نیز لرزاند.

 

منصور درجاتی با اشاره به وقوع زمین لرزه در تهران اظهار داشت: زلزله ۵.۱ ریشتری در گسل مشاء دماوند به مرکزیت دماوند چند دقیقه پس از زلزله ۲.۹ ریشتری در این شهرستان، تهران را لرزاند.

 

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه‌ در عمق ۷کیلومتری زمین مرز استان‌های مازندران و تهران در حوالی دماوند ‌را نیز لرزاند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی از وقوع خسارت نداشتیم.

 

استان‌های معین تهران در آماده‌باش کامل

 

مدیر هلال احمر استان تهران گفت: استان‌های معین تهران در حال آماده‌باش هستند و مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان تهران نیز فعال شده است.

 

شاهین فتحی با اشاره به وضعیت زلزله در تهران اظهار داشت: ۶ تیم ارزیاب به سمت دماوند و کانون زمین‌لرزه در روستای زیارت اعزام شدند. وی ادامه داد: سگ‌های جستجو و نجات نیز به منطقه اعزام شده و تاکنون خسارتی از منطقه گزارش نشده است البته مردم به دلیل ترس و اضطراب از منزل خارج شدند.

 

مدیر هلال احمر استان تهران تصریح کرد: استان‌های معین تهران در حال آماده‌باش هستند و مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان تهران نیز فعال شده تا در صورت بروز خسارت نسبت به پوشش خسارت‌ها اقدام کنند.

 

‌مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند‌

 

محسنی بندپی استاندار تهران با اعلام اینکه اکیپ های هلال احمر و اورژانس در روستای زیارت و دماوند که مرکز زلزله بود اعزام شدند، گفت: هنوز گزارشی از تخریب هنوز گزارش نشده‌ و آمادگی کامل امدادرسانی را داریم.

 

مشکلی در تردد نداریم

 

سردار محمدرضا مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: در پی بروز زلزله، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در تهران به وقوع پیوسته اما مشکلی در تردد نداریم.

 

برخی پمپ‌بنزین‌ها نیز پرمراجعه تر شده که بالافاصله همکاران در سطح شهر و مقابل پمپ‌بنزین‌ها مستقر شدند تا مشکلی به وجود نیاید و در آماده‌باش هستیم.

 

از شهروندان تهرانی می‌خواهیم در صورت خروج از منزل و حضور در خودروها، از توقفهای دوبله و چند ردیفه در معابر خودداری کنند.

 

اعز‌ام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه

 

رئیس اورژانس کشور از اعزام تیم‌های‌ عملیاتی اورژانس به منطقه خبر داد و اظهار داشت: در دماوند تاکنون گزارش خسارت و مصدوم نداشته‌ا‌یم، اما در ‌گیلاوند ترک‌خوردگی منازل گزراش شده است

 

وی از آماده‌باش بیمارستا‌ن‌های‌ تهران خبر داد و افزود: اکنون تمام ‌پایگاه‌های اورژانس آماده‌باش بوده ولی بحمدالله ‌گزارشی از مصدوم نداشته‌ایم.

 

ترک‌خوردگی برخی از منازل در دماوند

 

با توجه به اطلاع ساکنین دماوند،(استان تهران) دیوار برخی از منازل دچار ترک‌خوردگی شده و برخی از لوازم منزل که به درستی مهار نشده است آسیب دیده است.

 

دستور وزیر کشور به استاندار تهران

 

به دنبال وقوع زلزله در استان تهران وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد. وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

 

‌‌شهروندان‌ از ساختمان‌های ناایمن خارج شوند‌

 

رئیس اداره هلال احمر شهرستان دماوند گفت: مردم فعلاً خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید. ‌سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند، با اشاره به اعزام دو تیم ارزیاب برای تحقیق در سطح شهرستان اظهار داشت: مردم فعلا خانه‌هایشان را ترک کنند و در محلی ایمن قرار بگیرید.

 

وی ادامه داد: احتمال وقوع زلزله هنوز وجود دارد، زلزله در گسل مشا و ۵.۱ دهم ریشتر گزارش شده است. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین بیان کرد:‌ نیروهای جمعیت هلال احمر در این اداره در آماده‌باش کامل هستند.طاهری افزود: مردم خودروهای خود را از پارکینگ‌ها خارج و در محلی امن قرار دهند.

 

توصیه‌های مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در پی بروز زلزله

 

?️مرکز فوریتهای پلیسی آماده دریافت تماسهای پلیسی شهروندان است
?️شماره‌های آتش‌نشانی ۱۲۵ و اورژانس ۱۱۵ است لطفاً از تماسهای غیر ضروری با سامانه ۱۱۰ خودداری شود.
?شهروندان خونسردی خود را کاملاً حفظ کنند.
?️ اخبار موثق را از رسانه ملی دنبال کنند و به شایعات توجهی نکنند.
?تمام اقدامات مراقبتی و حفاظتی را در صورت وقوع احتمالی پس لرزه مد نظر داشته باشند.
?به هنگام ترک منزل حتما نکات ایمنی در جهت پیشگیری از سرقت را مد نظر قرار دهند.
?به هنگام خروج از منزل از شتاب‌زدگی خودداری کنند.
?در صورتی که قصد خروج از منزل را دارند حتماً خونسردی خود را حفظ کنند چرا که شتابزدگی می‌تواند موجب وقوع حوادث دیگر بشود.

 

گسل مُشا فعال شد

 

براساس اعلام ‌مرکز لرزه‌نگاری کشور، گسل مُشا در ۶ کیلومتری دماوند فعال شده است.

 

گزارشی مبنی بر تخریب ناشی از لرزش دقایق قبل در تهران نداشته‌ایم

 

سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با تسنیم: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب ناشی از لرزش دقایق قبل در تهران به سامانه ۱۲۵ اعلام نشده. شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

 

*اعزام ۵ تیم ارزیاب به کانون زلزله در دماوند

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پى وقوع زمین‌لرزه در تهران ۵ تیم ارزیاب سازمان اورژانس کشور جهت بررسى اعزام شدند.

 

مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در تهران اظهار داشت: زلزله‌ای که دقایق پیش پایتخت را تحت تأثیر قرار داد در استان‌های البرز، قم، قزوین و بخش‌هایی از مازندران نیز احساس شد.

 

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای اورژانس بیان کرد: در پى وقوع زمین‌لرزه در تهران ۵ تیم ارزیاب سازمان اورژانس کشور جهت بررسى به کانون زلزله در دماوند اعزام شدند.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تمامى پایگاه‌هاى اورژانس در حالت آماده باش قرار گرفتند و تیم‌های ارزیاب اعزام شدند.

 

زنجان، قزوین، مازندران، قم و زنجان هم لرزید

 

براساس اعلام خبرنگاران تسنیم، زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری دماوند در مازندران، قزوین، قم و زنجان نیز احساس شده است.

تصرفات اراضی کشاورزی در بستر و حریم رودخانه‌ها و خسارت‌های ۱۰۲ میلیارد تومان به حوزه‌های زیربنایی کرمان در سیل اخیر

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: سیل اخیر در شمال استان کرمان ۴۵ میلیارد تومان در حوزه راه، ۴۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۱۲ میلیارد تومان در حوزه‌های زیربنایی و منازل خسارت وارد کرده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

احتمال وقوع سیل در تهران / بارش باران در تمام کشور به جز دو استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش برف بهاری در تهران زودگذر است، گفت: تداوم بارش‌ها در تهران طی دو روز آینده احتمال وقوع سیلاب را افزایش می‌دهد

ادامه

ایران, جهان, خبر, محیط زیست