تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

۴ کارگر در سه حادثه ناشی از کار کشته و مصدوم شدند

دو کارگر در آتش‌سوزی کارخانه‌ای در دولت آباد اصفهان، یک کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع در گرمدره کرج و یک کارگر شهرداری بوکان براثر برخورد با خودرو ، دچار حادثه شدند.

 

مصدومیت و فوت دو کارگر در حادثه آتش‌سوزی کارخانه

 

در آتش‌سوزی که در کارخانه‌ای در ابتدای جاده دولت آباد استان اصفهان رخ داد، دو کارگر کشته و مصدوم شدند.

 

به گزارش ایلنا، روز گذشته آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی واقع در ابتدای جاده دولت آباد استان اصفهان رخ داد که بر اثر آن یک کارگر جان خود را از دست داد و کارگر دیگری مصدوم شد.

 

عباس عابدی (سخنگوی اورژانس اصفهان) در مورد این حادثه اعلام کرد: بر اثر این حادثه که روز گذشته در یک کارگاه تولیدی رخ داد، یک کارگر حدود ۷۰ ساله سال جان خود را از دست داد و کارگر دیگری که ۴۸ سال سن داشت، به شدت مصدوم و به بیمارستان امام موسی کاظم  منتقل شد.

 

مرگ یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع

 

یک کارگر ساختمانی حین کار در ارتفاع طبقه هشتم یک ساختمان در حال ساخت در گرمدره شهرستان کرج سقوط کرد و جان باخت.

 

به گزارش ایلنا، یک کارگر ساختمانی در منطقه گرمدره شهرستان کرج واقع در استان البرز، هنگام کار در یک واحد ساختمانی، بر اثر سقوط از ارتفاع طبقه هشتم به طبقات پایین‌تر جان باخت.

 

این کارگر به دلیل‌ عدم استفاده از تجهیزات ایمنی از ارتفاع طبقه هشتم به پایین سقوط کرده و ماموران امداد و نجات با استفاده از آمبولانس پیکر بی‌جان وی را برای بررسی به پزشکی قانونی انتقال دادند.

 

مرگ یک کارگر رفتگر شهرداری بر اثر تصادف

 

یک کارگر شهرداری بوکان براثر برخورد با خودرو، جان خود را از دست داد.

 

به گزارش ایلنا، یک کارگر خدماتی شهرداری بوکان، حین انجام وظیفه بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو سواری به شدت مصدوم شد و در ادامه حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

یکی از کارگران شهرداری بوکان گفت: هنگام سپیده دم که هوا هنوز روشن نیست، مشغول رفت و روب خیابانها می‌شویم و این نیز با خطراتی همراه است و متاسفانه برخی رانندگان حین رانندگی به نقطه مقابل خود توجه کافی ندارند و با بی‌احتیاطی و سهل انگاری خود جان کارگران شهرداری و همچنین عابران را تهدید می‌کنند.

به درخواست اتحادیه کارگری «وردی»؛ اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی فرودگاه‌ها، صدها پرواز را در آلمان لغو کرد

شرکت های هواپیمایی در آلمان روز دوشنبه صدها پرواز به فرودگاه های این کشور و از فرودگاه های آلمان را به دلیل اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی در ارتباط با مناقشه دستمزد لغو کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, کارگری

دولتشاهی؛ تعاونی مصرف کارگری قربانی قراردادهای موقت، بی‌توجهی وزارت تعاون و زیاده‌خواهی کارفرمایان

مدیر سرپرستی‌های اتحادیه امکان گفت: امروز برخی کارفرمایان حاضر نیستند محلی را برای تعاونی مصرف قرار دهند و نیرو برای ارائه کالا به کارگران و تهیه کالا اختصاص دهند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

سازمان‌های سندیکایی در راه تغییر توازن قوا به‌سود نیروهای مردمی مبارزه می‌کنند!

کنگرهٔ اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی: سازمان‌های سندیکایی در راه تغییر توازن قوا به‌سود نیروهای مردمی مبارزه می‌کنند!

ادامه

افریقای جنوبی, امپریالیسم, ایدئولوژیک, جنوب آفریقا, جهان, خصوصی‌سازی, کارگری, مقاله, نئولیبرالیسم