گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

۱۷ نفر در زلزله آبدانان ایلام زخمی شدند

بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت ۹ و ۱۲ دقیقه صبح امروز در عرض جغرافیایی ۳۲/۸۹۸ و طول جغرافیایی ۴۷/۴۶۹ درجه روی داده است.

 

فرماندار آبدانان گفت: ۱۷ نفر از شهروندان این شهرستان به علت وقوع زلزله ۴/۴ دهم ریشتری صبح امروز زخمی شدند.

 

سیروس مرادحاصلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در جریان این زلزله یک نفر به علت شدت صدمات وارده عمل جراحی شد.

 

وی افزود: ۲ نفر نیز برای تکمیل درمان در مراکز درمانی بستری و مابقی آسیب دیدگان نیز به صورت سرپایی درمان و راهی منازل خود شده اند.

 

فرماندار آبدانان یادآور شد: هرچند هنوز برآوردی از میزان خسارات وارده به مناطق شهری و روستایی صورت نگرفته اما بسیاری از اماکن مسکونی، تجاری و اداری دچار خساراتی نظیر ترک خوردگی دیوار و شکستگی شیشه ها شده اند.

 

وی گفت: بنا بر تصمیم ستاد بحران آبدانان و با توجه به احتمال وقوع پس لرزه های دیگر مدارس نوبت ظهر این شهرستان در کلیه مقاطع تحصیلی همانند نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

 

به گزارش ایرنا، شدت زمین لرزه ساعت ۹:۱۲ دقیقه صبح امروز در بخش سرابباغ شهرستان آبدانان به حدی بود که مردم را وحشت زده کرده و ضمن خروج از منازل و محل کار هم اکنون تعداد زیادی از آنها در فضاهای باز بسر می‌برند.

صدراعظم اتریش؛ رویکرد متفاوت برسر بسیاری از موضوعات با آمریکا داریم

صدر اعظم اتریش در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست تصریح کرد، این کشور با آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات از جمله خط لوله گاز ‘نورد استریم ۲’ و تغییرات آب وهوایی رویکردی متفاوت دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اسراییل, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر

رد پای سیاست‌های غلط انتقال آب دولت در فاجعه سیل خوزستان / مسئولان عکس و فیلم تبلیغاتی می‌گرفتند و می‌رفتند

عدم لایروبی کرخه مهم‌ترین دلیل طغیان آب بود. رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم می‌ریزد. چند عدد بیل مکانیکی کافی بود تا در طول دو تا سه هفته کرخه و رودهایی که به این رودخانه می‌پیوندد، لایروبی شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, دهقانی, کارگری, گزارش, محیط زیست

٢٢ استان متاثر از سیلاب، برف و کولاک بوده‌اند / ۵ نفر در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی مفقود شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن پنج نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی در استان‌های خراسان جنوبی (اسدیه ٢ نفر)، هرمزگان (رودان یک نفر)، سیستان و بلوچستان (میرجاوه یک نفر) و فارس (ممسنی یک نفر) خبر داد.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

سیلاب ۱۲ محور در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد و همچنین به ۱۱ شهرستان کرمان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها ۱۲ محور ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست