خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

سیلاب ۱۲ محور در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد و همچنین به ۱۱ شهرستان کرمان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها ۱۲ محور ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اثر بارش باران جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها ۱۱ مسیر ارتیاطی در جنوب سیستان و بلوچستان از دیروز مسدود شده است.

 

عبدالرحمان شهنوازی افزود: از همین رو بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی مسیرهای دلگان- ایرانشهر، دلگان- زهکلوت، دلگان- هودیان و بزمان- دلگان از عصر دیروز تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین مسیرهای جلگه- دلگان، ایرانشهر- بمپور، جلگه- فنوج، رمشک- ایرانشهر، خیرآباد- نیکشهر، بنت- ملوران، چاهان- زرآباد و ایرانشهر- مهرستان نیز از شب گذشته مسدود شده است.

 

شهنوازی گفت: همچنین با فروکش کردن آب و تلاش راهداران ۲ مسیر فنوج- اسپکه و فنوج- تنگه سرحه نیز از صبح امروز بازگشایی شده است.

 

 

سیل به ۱۱ شهرستان کرمان خسارت وارد کرد

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه سیل به ۱۱ شهرستان استان کرمان خسارت وارد کرده است گفت: در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی استان کرمان باز است.

 

مجید سعیدی با اشاره به اینکه باراش شدید باران در روزهای گذشته، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها به ۱۱ شهرستان و تعداد زیادی روستای استان کرمان خساراتی را به جای گذاشته است اظهار داشت: در سیلاب‌های اخیر، به منازل، مزارع، راه‌ها و تاسیسات خدماتی در شهرستان‌های منوجان، فاریاب، کهنوج، جیرفت، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، نرماشیر، بم، کرمان، راور و شهربابک، خسارت‌هایی وارد شده است.

 

وی از تخریب ۴۰۰ راه روستایی و عشایری در استان خبر داد و افزود: راه ارتباطی ۸۶ روستا در شهرستان رودبارجنوب قطع شده و ۲۰۰ خانه دچار آبگرفتگی شده‌اند که نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در حال امداد‌رسانی به ساکنان این مناطق هستند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه سیلاب به ۲۵ واحد مسکونی در کهنوج بین ۳۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرده است گفت: سیلاب به ۵ هزارمتر مربع مزارع کشاورزی این شهرستان هم آسیب رسانده است.

 

وی با اشاره به اینکه به چند سیل‌بند در روستاهای کهنوج بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده عنوان کرد: فرونشست زمین در محور کهنوج فاریاب در حال بررسی کارشناسی است .

 

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان منوجان ۱۷ راه روستایی در بخش آسمینون آسیب دیده است و در این روستاها و روستاهای قلعه‌گنج هلال‌احمر در حال امدادرسانی به روستائیان است گفت: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه در حال حاضر همه مسیرهای اصلی استان کرمان باز است.

 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ متر از خط انتقال آب قلعه‌گنج خسارت دیده است عنوان کرد: بیش از ۷۱ میلیارد ریال خسارت به ابنیه فنی و راه‌ها و پل‌ها این شهرستان خسارت وارد شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه در جیرفت هم بندهای خاکی روستاهای حسن‌آباد و اسماعیلی خسارت دیده‌اند گفت: شکسته شدن پنج تیر برق در ساردوئیه، برق این منطقه را چند ساعتی قطع کرد.

 

وی با بیان اینکه در شهر کرمان هم به آسفالت برخی معابر شهری خسارت وارد شده است افزود: در شهربابک بخش کشاورزی روستای ریسه خسارت دیده و در روداب‌ شرقی و غربی راه‌های روستایی به علت طغیان رودخانه آسیب دیده‌اند.

 

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان راور آسفالت معابر و تاسیسات شهری و در روستاها و برخی قنوات آسیب دیده‌اند بیان کرد: تاسیسات برق و راه روستایی دشت دارزین و خط انتقال برق از بم به بروات آسیب دیده است.

تسنیم

٢٢ استان متاثر از سیلاب، برف و کولاک بوده‌اند / ۵ نفر در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی مفقود شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن پنج نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی در استان‌های خراسان جنوبی (اسدیه ٢ نفر)، هرمزگان (رودان یک نفر)، سیستان و بلوچستان (میرجاوه یک نفر) و فارس (ممسنی یک نفر) خبر داد.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

خطر گرفتار شدن ۵۰۸ اندونزیایی در مواد مذاب

گدازه‌های داغ و مواد آتشفشانی که از کوه “کارانگتانگ” واقع در استان “سولاوسی شمالی” اندونزی فوران کرده، جاده‌ها را مسدود و پل‌ها را دفن کرده و این در حالی است که شرایط نامساعد آب و هوایی مانع از عملیات تخلیه شده است.

ادامه

اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, محیط زیست