افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ستاره ایرانی پورتو افتخار جدیدی را به نام خود ثبت کرد و در تیم منتخب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. به گزارش ایرنا و به نقل از سایت هواسکورد مهدی طارمی ستاره ایرانی باشگاه پورتو بعد از درخشش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در تیم منتخب این مرحله در کنار کیلیان امباپه ... افتخار دیگر برای ورشکار ایرانی؛ طارمی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

ادامه

اروپا, ایران, پرتغال, جهان, خبر, ورزشی

اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با درخشش در تیم پورتو عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد و بالاتر از لیونل مسی ایستاد.   به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پنجم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار شد که مهدی طارمی به همراه تیم پورتو شب فراموش نشدنی داشتند ... اتفاقی ماندگار برای مهاجم تیم ملی ایران/ طارمی بالاتر از «مسی»

ادامه

اروپا, انگلستان, ایران, بلژیک, جهان, خبر, ورزشی

یزدانی تیلور آمریکایی را به‌زانو درآورد و ایران به نخستین مدال طلا در اسلو دست یافت + ویدئو

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در پیکارهای جهانی موفق شد دیوید تیلور آمریکایی را شکست دهد و انتقام سه شکست قبلی را از او بگیرد و تیم ملی را به نخستین طلا در اسلو برساند.

 

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد.

 

دیدارهای فینال و رده‌بندی چهار وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران آغاز شد.

 

حسن یزدانی در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور دارنده طلای المپیک و جهان از آمریکا رفت. این مبارزه تقریبا ۲ ماه بعد از فینال المپیک برگزار شد. یزدانی که بعد از سه شکست مقابل تیلور انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل این جادوگر آمریکایی داشت، با بستن کشتی و از کار انداختن دستان حریفش در همان ثانیه‌های شروع حریفش را به بیرون برد و یک امتیاز گرفت. یزدانی در ادامه با زدن زیر بغل حریف و غوص دادن حریف سعی بر اداره کردن کشتی داشت که با همین روش یکبار دیگر امتیاز از حریف گرفت و وقت نخست را ۲ بر صفر به سود خود پایان برد.

 

تیلور سه دقیقه دوم را پرکارتر شروع کرد و سعی داشت با رسیدن به پاهای یزدانی به امتیاز برسد که در ادامه یزدانی با پیش انداختن تیلور و رسیدن به پشت حریف ۲ امتیاز دیگر گرفت. چند ثانیه بعد تیلور به پاهای یزدانی رسید اما نماینده کشورمان با بدلکاری قهرمان المپیک را دوباره خاک کرد که داوران امتیازی به نماینده کشورمان ندادند. در یک دقیقه به پایان کشتی تیلور به راحتی به پاهای یزدانی رسید و ۲ امتیاز گرفت. تیلور که بی محابا به پاهای یزدانی حمله می‌کرد با خیمه‌های سنگین و خوفناک یزدانی مواجه میشد و با اداره کشتی و در ثانیه‌های پایانی کشتی یک مرتبه دیگر حریفش را خاک کرد و در نهایت این مبارزه را ۶ بر ۲ به سود خود پایان داد و حریفش را شکست داد و به سیطره تیلور پایان داد.

 

یزدانی با این پیروزی ضمن انتقام سه شکست قبلی، به سومین طلای جهانی خود دست یافت. تیلور طی سال‌های اخیر هیچ شکستی را در کارنامه نداشت.

 

این چهارمین مبارزه حساس این ۲ آزادکار بود که تیلور در سه مبارزه قبلی موفق به شکست یزدانی شد. تیلور در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.

 

یزدانی ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز پیکارهای جهانی و یک طلا و یک نقره المپیک، یک طلای جوانان جهان و نقره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد.

 

یزدانی دارنده طلا و نقره المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و در مرحله بعد و در همان سه دقیقه نخست آدریان راموس از پورتوریکو را ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله به مصاف آرتور نایفونف دارنده برنز المپیک و نقره جهان از روسیه رفت و حریف خود را ۸ بر ۲ شکست داد و قدرتمندانه به فینال راه یافت. یزدانی در پیکارهای جهانی و المپیک توکیو نیز حریف روس خود را نیز شکست داده بود.