گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

گوترش: توزیع نابرابر واکسن نه تنها غیر اخلاقی، بلکه احمقانه است

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد شدید از توزیع نابرابر واکسن، کمک ۸ میلیارد دلاری برای حل این مشکل درخواست کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کمک مالی ۸ میلیارد دلاری برای کمک به توزیع عادلانه واکسن کووید- ۱۹ در سراسر جهان کرده است.

 

وی حین صحبت در رویدادی مشترک با سازمان جهانی بهداشت برای یافتن استراتژی جدید برای فرآیند واکسیناسیون، اعلام کرد: خلا در واکسیناسیون خطرناک است چرا که می‌تواند منجر به ایجاد سویه‌های جدید و افزایش شمار قربانیان کرونا شود.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران بیست کشور موسوم به «گروه بیست» خواست تا هرچه سریع‌تر در ارتباط با واکسیناسیون در دنیا اقدامی انجام دهند.

 

وی درباره نابرابری در واکسیناسیون علیه کرونا گفت: نابرابری در توزیع واکسن نه تنها غیر اخلاقی بلکه احمقانه است. این خلا در واکسیناسیون باعث می‌شود سویه‌های جدیدی شکل گرفته و انتشار پیدا کنند، میلیون‌ها کشته جدید بر جای می‌گذارد و باعث رکود اقتصادی می‌شود که هزاران میلیارد خسارت بر جای می‌گذارد.

 

گوترش در ادامه ضمن اظهار تاسف افزود: به جای اقدامات هماهنگ جهانی برای رساندن واکسن به جا‌هایی که بیش از همه به آن نیاز دارند، ما شاهد احتکار واکسن، ملی‌گرایی در زمینه واکسن و دیپلماسی واکسن بوده ایم.

 

گفتنی است تنها ۲.۴ درصد از کشور‌های کم‌درآمد حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند. این در حالی است که کشور‌های ثروتمند همچنان مشغول انبار کردن واکسن هستند.

 

استراتژی جدید سازمان جهانی بهداشت این است تا پایان سال جاری میلادی ۴۰ درصد و تا میانه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۷۰ درصد از مردم جهان را واکسینه کند.

 

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: علم امروزه با ارائه ابزار‌های قدرتمند و نجات دهنده سریعتر از هر بیماری همه گیر دیگری در تاریخ، نقش خود را ایفا کرده است. اما تمرکز این ابزار‌ها در دست چند کشور و شرکت منجر به یک فاجعه جهانی شده است، افراد ثروتمند تحت حمایت هستند اما فقرا همچنان در معرض یک ویروس کشنده قرار دارند.

 

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ما هنوز می‌توانیم به اهداف امسال و سال آینده دست یابیم، اما این مستلزم سطحی از تعهد سیاسی، اقدام و همکاری است، فراتر از آنچه که تا به امروز دیده ایم.

تصمیم سوریه و روسیه برای آزادسازی جاده استراتژیکM۴ و۳ گزینه مقابل اردوغان

رویکرد سوریه و روسیه مبنی بر آزادسازی مسیر M۴، رئیس جمهوری ترکیه را بین دو گزینه پذیرش اجرای توافق سوچی یا مواجهه با عملیات نظامی که اجرای توافق را تحمیل می‌کند، قرار می‌دهد.

ادامه

اردن, امریکا, تحریم, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب اروپا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لبنان, مصر

قبرس: ترکیه سعی در پیشبرد امپراتوری عثمانی جدید در خاورمیانه و شرقِ مدیترانه دارد

وزیر خارجه قبرس با انتقاد از سیاست خارجی ترکیه گفت، سیاست خارجی ترکیه نظامی شده؛ اینک این کشور با همه همسایگان خود مشکل دارد.

ادامه

تحلیل, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, قبرس

کره شمالی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، تمایل و آمادگی خود برای آغاز مذاکرات با کره جنوبی را اعلام کرد

رهبر کره شمالی با اشاره به بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی تاکید کرد: این اقدام می‌تواند به عنوان نمایش حسن نیت و بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره قلمداد شود.

ادامه

امریکا, جهان, سازمان ملل, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی