حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

«مارسلو ربلو دِ سوسا» رئیس‌جمهوری پرتغال ضمن عذرخواهی به دلیل جنایت‌ها و قتل‌عامی که این کشور در دوران برده‌داری و استعمار مرتکب شده است، گفت باید غرامت این دوران پرداخت شود. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، رئیس‌جمهوری پرتغال دیروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت پرتغال مسئول جنایت‌ها در دوران برده‌داری و استعمار است ... رئیس‌جمهوری پرتغال: باید غرامت دوران برده‌داری و استعمار را بپردازیم

ادامه

آفریقا, آمریکا, آنگولا, اروپا, استعمار, برده‌داری, برزیل, پرتغال, تحلیل, تیمور شرقی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, موزامبیک, هندوستان

پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

احسان سهرابی؛ آن‌ها با دلار دولتی جنس وارد نکرده‌اند، احتکار نکرده‌اند، آن‌ها اختلاس نکرده‌اند، آنها فقط دست‌فروشند

احسان سهرابی می‌گوید: باید به شهرداران و شهرداری‌ها و ماموران سد معبر آن‌ها گفت «با غم مردم شهر زیبا نمی‎‌شود. با گریه زن دست‌فروش شهر سبز نمی‌شود.»

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، بحران کرونا منجر به افزایش نرخ مشاغل غیررسمی شد؛ به هر طرف که نگاه می‌کنیم، دستفروشان را می‌بینیم که بار بر پشت با هزار زحمت «نان» درمی‌آورند؛ اما در موارد بسیاری با این زحمتکشان به این بهانه که فضای شهر را زشت و آلوده می‌کنند، مقابله می‌شود؛ مقابله‌ای که گاهاً به خشونت نیز می‌کشد.

 

احسان سهرابی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در این رابطه به ایلنا می‌گوید: دستفروشان با هزار زحمت نان درمی‌آورند اما نان کسی را آجر نمی‌کنند؛ آن‌کس نان دیگران را آجر کرده که به دو میلیارد یورو می‌گوید پول خُرد، آن‌کس نان ملت را آجر کرد که با میلیاردها دلار درآمد ارزی، نتوانسته کاری بکند؛ نرخ اشتغال‌زایی‌ را درنمودارها می‌بینیم!

 

او به برخورد ماموران سد معبر با دستفروشان انتقاد دارد: «گویی تیم سد معبر، مامور و معذور به زدن هستند. فرقی هم نمی‌کند دست‌فروش شهر زن باشد یا مرد، جوان باشد یا پیر. پیرمرد چه کند؟ زن دست‌فروش چگونه به زندگی‌اش سامان دهد؟ سهم آنها از دنیا بساطی با چند جوراب یا یک چرخ میوه است. سهم آنها از دنیا کوچک و فقط دو متر و ده سانتیمتر است. آنها با همین سهم کوچک، زندگی می‌کنند. دختر عروس و پسر داماد می‌کنند. چرخ دنیا برای آنها اینگونه چرخیده است؛ گوشه خیابان در سرما و گرما، چشم در چشم مردم. نگران برف، باران و البته مامورین هستند.»

 

سهرابی ادامه می‌دهد: آنها سکه نخریدند. آنها با دلار دولتی جنس وارد نکرده‌اند. آنها احتکار نکرده‌اند. آنها اختلاس نکرده‌اند. آنها فامیل بازی نکرده‌اند. آنها وام میلیاردی نگرفته‌اند. آنها دزدی نکرده‌اند. آنها گران فروشی نکرده‌اند. آنها فقط دستفروشی کردند. ماموری که می‌زنی، می‌شکنی، فحش می‌دهی، کاش یک لحظه فکر می‌کردی چشم یک خانواده به دست کسی است که تو به صورتش سیلی زدی. شاید او آن روز به دنبال جمع کردن پول لازم برای خرید یک دارو بوده… می‌زنی و می‌روی بدون اینکه ببینی زیر نگاه خصمانه‌ی تو غرور یک مرد خرد می‌شود. یک مرد خجالت زده یک خانواده می‌شود.

 

به گفته سهرابی، ادعاها قابل قبول نیست؛ ادعاهایی که موجب برخورد می‌شود: «دست‌فروشی، شغل کاذب است. چهره شهر را زشت می‌کند. گاهی رفت و آمد مردم را مختل می‌کنند…..»

 

او سوالاتی مطرح می‌کند: برای آنان چه کرده‌ایم؟ آیا ساماندهی شده‌اند؟ آیا برایشان امکاناتی فراهم کرده‌اند که در گوشه امن و به راحتی نان دربیاورند اما آن‌ها تمکین نکرده‌اند و گفته‌اند نه، نمی‌خواهیم؟!

 

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: باید به شهرداران و شهرداری‌ها و ماموران سد معبر آن‌ها گفت «با غم مردم شهر زیبا نمی‎‌شود. با گریه زن دست‌فروش شهر سبز نمی‌شود.»

۳۰ کشور جهان خواستار پایان یافتن اقدامات یکجانبه از جمله تحریم‌ها شدند

۳۰ کشور جهان با ابزار نگرانی از اقدامات قهری یکجانبه از جمله تحریم‌ها علیه کشورهای در حال توسعه اعلام کردند این اقدامات برخلاف منشور سازمان ملل، چند جانبه گرایی، قوانین بین‌المللی و اصول پایه‌ای روابط بین‌‌الملل است و خواستار پایان یافتن فوری و کامل این اقدامات شدند.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

سودان: انقلابی در حال تکوین

برخاستن مردم سودان علیه نظام فاسد و سرکوبگر و سرنگون کردن حکومت عمر البشیر در دسامبر ۲۰۱۸، نظر جهانیان را در سراسر آن سال به وقایع آن کشور جلب کرد. موفقیت این خیزش مردمی که می‌توانست راه گذار به دموکراسی و سکولاریسم را بگشاید جشن گرفته شد، ولی این جابه‌جایی هنوز پایان‌یافته نیست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسلام سیاسی, اقتصادی, ایدئولوژیک, بانک جهانی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سودان, سیاسی, شرق افریقا, صهیونیسم, کارگری, کمونیسم

روسیه اظهارات وزیرمشاور امور اروپایی فرانسه را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا نامید

وزارت امور خارجه روسیه از رفتار تبعیض آمیز دولت فرانسه در اعمال محدودیت برای اعضای هیات روسی برای تردد در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ انتقاد کرد. فرانسه واکسن اسپوتنیک وی را برای ایمنی در برابر ویروس کرونا کافی نمی‌داند و برای تردد هیات روسی محدودیت قایل شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, فرانسه, نئونازیسم