ظهور شرکت‌های خصوصیِ متولیِ بیمه تکمیلیِ به اسفبارتر شدن شرایط برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه انجامید

کارگران به امید آنکه در دوران بیماریِ خود و خانواده‌شان حداقل از بابتِ هزینه‌های درمان آسایش داشته باشند، بخشی از پول خود را بابت حق بیمه می‌دهند اما به هنگام بیماری چیزی دستِ آن‌ها را نمی‌گیرد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

نظام دستمزدیِ ما یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشور است

حسین راغفر گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل مهاجرت از کشور و همینطور عقب‌ماندگی اقتصاد ما، نظام دستمزدی ماست. اگر نظام دستمزدی پاسخگوی نیازهای حداقلی و اساسی نیروی کار نباشد مشکلاتی به وجود می‌آید.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

تامین منافع رژیم ضد ملی ولایی در غارت کارگران نهفته است

باید بدانیم که حذف پیمانکاران نه تنها بار مالی برای دولت ندارد، بلکه با یک حساب سرانگشتی ساده می‌توان اثبات کرد که با نظارت حداکثری در ترک تشریفات پیمان‌ها، می‌توان ۲ تا ۶ درصد بابت پیمان‌های تامین نیرو به خزانه مسترد کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

اعتصاب و تظاهرات سراسری در فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون

بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور ازجمله دستمزدها، بیمه بیکاری و نظام بازنشستگی، امروز (سه شنبه) را روز اعتصاب و تظاهرات سراسری اعلام کردند و از کارمندان و کارگران خواستند تا به این جنبش اعتراضی بپیوندند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فرانسه

افزایش بی‌سابقه فقر در آمریکا طی ۶۲ سال گذشته

میزان فقر در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ به ۱۱/۴ درصد رسیده است که بالاترین رکورد از سال ۱۹۵۹ است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های اداره سرشماری آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، میزان فقر در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۱۱/۴ درصد افزایش یافته است چراکه بیماری همه گیر کووید-۱۹ اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده و تأثیر منفی بر بازار کار وارد کرده است.

 

آخرین اطلاعات منتشر شده اداره سرشماری آمریکا نشان می‌دهد میزان فقر ملی از ۱۰/۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۱/۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است که بالاترین رکورد از سال ۱۹۵۹ است.

 

پس از تعدیل قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰، معیار آستانه فقر برای یک خانواده چهار نفره با درآمد سالانه کمتر از ۲۶ هزار و ۴۹۶ دلار آمریکا تعیین شده که نشان می‌دهد در مجموع ۳۷/۲ میلیون نفر در کشور در سال گذشته زیر سطح فقر تعریف شده فدرال زندگی کرده اند و این یعنی افزایش ۳/۳ میلیونی نسبت به سال ۲۰۱۹.

 

در عین حال، تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۰ به طور تمام وقت در آمریکا کار می‌کردند، ۱۳/۷ میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است. متوسط ​​درآمد خانوار‌ها نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۲/۹ درصد کاهش یافته و به ۶۷۵۰۰ دلار در این کشور رسیده است. هر دو عدد بزرگترین ارقام از سال ۱۹۶۷ تا کنون به شمار می‌روند. نکته مهم‌تر اینکه متوسط ​​درآمد خانوار‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

در آغاز سال ۲۰۲۰، شیوع بیماری همه گیر کرونا تأثیر شدیدی بر اقتصاد آمریکا گذاشت و میلیون‌ها آمریکایی نتوانستند برای کار از خانه خارج شوند.

 

با استناد به مشاغل خالی و نتایج نظرسنجی «فعالیت کارگران» که توسط وزارت کار آمریکا در ۸ سپتامبر منتشر شد، می‌توان نتیجه گیری کرد که تعداد مشاغل خالی ناشی از تعدیل فصلی در پایان ماه ژوئیه به میزان ۷۴۹ هزار افزایش یافته و در مجموع به رقم ۱۰ میلیون ۹۳۴ هزار رسیده که این آمار برای پنجمین ماه پیاپی، یک رقم بی سابقه محسوب می‌شود.

 

سود انبوه رانتخوران و خصولتی‌ها، و کارگران و بازنشستگانی‌ که دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم ندارند!

در ارتباط با دلایل تورم سرسام آور، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری بارها سخن گفته‌اند؛ افزایش سرسام‌آور پول و شبه پول در دست خواص، پایین بودن نرخ تولید واقعی و سقوط GDP، عدم نظارت بر بازار و سودجویی پایان ناپذیر واسطه‌ها و البته گرانی افسارگسیخته نرخ ارز و حذف ارز دولتی، دلایل اصلی هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسلام سیاسی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

عمق فاجعه نابرابری اقتصادی در ایران

«ضریب جینی»، به عنوان یکی از معیار‌های نابرابری در توزیع درآمد، در اقتصاد ایران در حال افزایش است و این یعنی شکاف میان «فقیر» و «غنی» در کشور در حال عمیق‌تر شدن است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپای شمالی, افریقا, اقتصادی, امریکا, ایران, برزیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, گزارش, مکزیک

خواست تجمع کارگران پیمانکاری شرکت ملی صنایع مس؛ همکاران ما را اخراج نکنید

«شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین» مسئولیت معدن «میدوک» شهر بابک استان کرمان را برعهده دارد اما اختلاف میان کارفرمای مادر و شرکت پیمانکاری سبب بروز مشکلاتی برای مزدبگیران شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری