اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

کره شمالی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، تمایل و آمادگی خود برای آغاز مذاکرات با کره جنوبی را اعلام کرد

رهبر کره شمالی با اشاره به بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی تاکید کرد: این اقدام می‌تواند به عنوان نمایش حسن نیت و بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره قلمداد شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه دولتی کره شمالی (KCNA)، کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی طی سخنرانی در جریان دومین نشست مجمع عالی خلق اعلام کرد که؛ پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکرات بدون پیش‌شرط را رد کرده است.

 

خبرگزاری «یونهاپ» نیز به نقل از این رسانه گزارش داده است که، کیم جونگ‌اون در این راستا تصریح کرده است که؛ این پیشنهاد پیش شرط آمریکا در حقیقت وسیله‌ای است بمنظور مخفی کردن نگرش خصمانه تغییرناپذیر واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ.

 

وی در ادامه از تمایل و آمادگی کره شمالی برای آغاز مجدد تماس‌ها و رایزنی با کره جنوبی خبر داد و گفت: قرار است از روز‌های ابتدایی ماه اکتبر، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی به عنوان نمایش حسن نیت و بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره بازسازی شود.

 

از سوی دیگر، چند روزی است که اخباری مبنی بر شلیک پرتابه‌ای نامشخص به سمت دریای سیاه مخابره شد که از سوی ارتش کره شمالی صورت گرفته بود و پس از آن اظهارات نماینده این کشور در سازمان ملل مبنی بر اینکه استفاده از فناوری موشکی حق طبیعی این کشور است و قصد ندارد از آن در مقابله با سایر کشور‌ها استفاده کنند منتشر شد و حال خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، ضمن تایید این خبر و شلیک موشک اعلام کرده است که پیونگ یانگ در روز سه‌شنبه اقدام به آزمایش یک موشک هایپرسونیک جدید کرده است.

 

براین اساس طی روزهای اخیر خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داده بود که؛ کره شمالی پرتابه‌ای نامشخص را شلیک کرده است و طبق بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، ماهیت این پرتابه شلیک‌شده توسط کره شمالی مشخص نبوده و به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

 

یک اندیشکده نظامی دولتی کره شمالی پیش از این ضمن انتقاد از آزمایش موشکی کره جنوبی از زیردریایی، اعلام کرده بود که؛ تداوم و توسعه این موشک‌ها سبب شروع مجدد تنش‌های مرزی خواهد شد.

 

کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر حق این کشور در راستای انجام آزمایش موشکی و شلیک پرتابه گفت: پیونگ‌یانگ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری را نداشته و نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اقدامات مختلف واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ ادامه داد: ما این انتظار را نداریم که دولت کنونی آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و با ما همراه شود.

 

کیم سونگ افزود: در صورتی که آمریکا واقعاً خواهان خاتمه جنگ با کره است باید ابتدا درباره توقف استقرار تسلیحات استراتژیک در کره جنوبی بیاندیشد.

 

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داده است که، یک مقام آمریکایی دیروز سه شنبه گفت که آمریکا ضمن محکوم کردن هرگونه پرتاب موشک از سوی پیونگ یانگ، همچنان در تلاش است تا نوع موشکی را که کره شمالی در هفته جاری پرتاب کرده است شناسایی کند.

 

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده است که، کیم من گی، معاون وزیر دفاع کره جنوبی و معاون وزیر دفاع آمریکا در شرق آسیا روز سه شنبه در گفتگویی درباره تقویت همکاری‌های دفاعی و امنیتی در برابر تهدیدات موشکی کره شمالی توافق کردند.

 

آن‌ها با صدور بیانیه‌ای مشترک در پایان دیدار سالیانه گفتگو‌های دفاعی کره جنوبی و آمریکا که در سئول برگزار شد، گفتند: «دو طرف در مورد آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی بحث و موافقت کردند که در جهت ارتقاء سیستم دفاعی با یکدیگر همکاری کنند.»

 

بر اساس این بیانیه مشترک، آن‌ها همچنین بر اهمیت دیپلماسی و از سرگیری گفتگوها با کره شمالی تاکید کردند.

جهش ۴۹.۵ درصدی سود صنعتی چین در هشت ماه اول ۲۰۲۱

طبق گزارش اداره ملی آمار چین، همزمان با رشد مداوم تولیدات صنعتی و بهبود فعالیت‌‌های تجاری در این کشور، سود شرکت‌های مهم صنعتی چین در بازه زمانی ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی (۲۰۲۱) با رشدی ۴۹.۵ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، معادل ۵.۶۱ تریلیون یوان برآورد شد.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

فرمانده نیروی هوایی آمریکا: تمرکز ویژه‌ای روی توانایی‌های چین در پاسیفیک است

فرمانده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد که نیروهایش به شدت روی رشد چالش و قاطعیت قدرت هوایی نظامی چین در غرب اقیانوس آرام و به سمت ژاپن و تایوان متمرکز هستند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

زنان افغانستان قربانیان بازی «برد-برد» امپریالیسم ایالات‌متحده با طالبان

لیز پین، عضو هیئت اجرائیهٔ “مجمع ملی زنان بریتانیا”، استدلال می‌کند که تصرف کردن منابع طبیعی افغانستان و بی‌ثبات کردن سیاسی منطقه محور اصلی بازی میان‌مدت ایالات‌متحده در افغانستان است.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, چین, زنان, سازمان ملل, سوسیالیسم, عربستان سعودی, مقاله

باندهای تبهکار ضد چین آمریکا؛ تهدیدی برای وقوع جنگ سرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه

سران چهار کشور آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا در تاریخ ۲۴ سپتامبر برابر با ۲ مهرماه در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند و از تعمیق روابط با یکدیگر و ارتقاء همکاری در راستای مقابله با چالش‌های موجود خبر دادند؛ اگرچه آمریکا مدعی شد که «مکانیسم چهار کشوری» بین این کشور و ژاپن و هند و ... باندهای تبهکار ضد چین آمریکا؛ تهدیدی برای وقوع جنگ سرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, مقاله, هندوستان