کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

گلوبال تایمز: آمریکا قادر به برهم زدن تعادل منطقه جنوب شرق آسیا نیست

روزنامه «گلوبال تایمز» چین روز سه شنبه در مقاله ای هدف سفر وزیر امور خارجه آمریکا در بر هم زدن نظم و تعادل منطقه ای آسیای جنوب شرقی را شکست خورده خواند و آنرا اقدامی تکراری و عبث خواند.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این نشریه چینی، سفر ۴ روزه «آنتونی بلینکن » وزیر امور خارجه آمریکا از روز دوشنبه با سفر به «جاکارتا» پایتخت اندونزی آغاز شد. این سفر که به عنوان اولین سفر او به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا پس از پیروزی «جو بایدن» در ژانویه می باشد پیرامون تقویت و استحکام روابط با کشورهای آسیای جنوب شرقی که میدان مبارزه استراتژیک میان واشنگتن و پکن می باشد صورت گرفته است.

 

کارشناسان معتقدند با وجود اینکه وزیر خارجه آمریکا احتمالا با دولت اندونزی برای ملاقات آینده «جو بایدن» از این کشور به اجماع خواهد رسید، اما آمریکا در متقاعد کردن کشورهای بی طرف منطقه شکست خواهد خورد.

 

«ند پرایس» سخنگوی دولت آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد آنتونی بلینکن در دیدار با «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی در روز دوشنبه پیرامون راه هایی برای تقویت روابط آمریکا و اندونزی، چالش های دموکراسی و حقوق بشر، بحران اقلیمی و همه گیری ویروس کرونا به تبادل نظر و گفت و گو پرداخت.

 

وزیر امور خارجه آمریکا که پیش از این سفر در نشست ۲ روزه وزیران امور خارجه گروه ۷ در انگلستان شرکت کرده بود، در آن نشست به لزوم همکاری با کشورهای عضو اتحادیه آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) و کشورهایی نظیر استرالیا و هند تاکید کرده بود.

 

«گو شیااوسونگ» رئیس موسسه تحقیقاتی آ سه آن در دانشگاه « اوشن تراپیکال هائنان» در مصاحبه با خبرنگاران «گلوبال تایمز» گفت: بدین ترتیب گام بعدی برای آمریکا، دیدار جو بایدن از منطقه آسیای جنوب شرقی خواهد بود که نشانگر اهمیتی است که رئیس جمهوری آمریکا برای اتصال دوباره کشورش به این منطقه در پی خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین در سال ۲۰۱۷ از پیمان تجاری منطقه هند- پسیفیک قائل است.

 

وی در ادامه توضیح داد: اهمیت اتصال دولت جو بایدن به منطقه جنوب شرقی آسیا نشان می دهد این منطقه برای پیشرفت استراتژی هند- پسیفیک آمریکا حیاتی است و آمریکا تنها زمانی می تواند موفق شود که به طور کامل از این منطقه استفاده و بهره برداری کند.

 

قرار است «آنتونی بلینکن» امروز پس از ایراد سخنرانی درباره استراتژی هند- پسیفیکِ آمریکا به مالزی و تایلند برود.

 

این کشورها برای حفظ تعادل میان چین و آمریکا بسیار مفیدند، چرا که نه به چین و نه به آمریکا وابستگی کامل ندارند. این خصیصه بسیاری از کشورهای منطقه در سیاست خارجی شان در قبال آمریکا و چین است. بنابر این نه تنها این دیدار وزیر خارجه آمریکا بلکه دیدار احتمالی آینده جو بایدن از این منطقه نیز تغییری بنیادی در بی طرفی و تعادل کشورهای جنوب شرقی آسیا بوجود نخواهد آورد.

 

کارشناسان باور دارند اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ با برخورداری از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری اش از اتحادیه اروپا سبقت گرفت. چین در ۱۲ سال اخیر بزرگترین شریک تجاری آ سه آن بوده است و این موضوع تقریبا تمامی تلاش های آمریکا را برای رویارویی با نفوذ اقتصادی چین در منطقه ناممکن می کند.

 

دور از انتظار نیست بلینکن در تمامی دیدارهای خود بر روی مسائل مربوط با میانمار و دریای چین جنوبی تمرکز کند. این حقه قدیمی آمریکایی هاست تا از این مناقشات به نفع خود استفاده کنند و کشورهای منطقه را در برابر چین قرار دهند  تا به اهداف دیپلماتیک و استراتژیک منطبق با منافع خود در منطقه دست یابند.

پکن: اجلاس دموکراسی نقاب از چهره ویرانگر آمریکا برداشت

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود به اجلاس دموکراسی به میزبانی آمریکا و یکسری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, ورزشی, ویکی‌لیکس

پنتاگون؛ آمریکا با بدهی‌ عظیم ۲۹ تریلیون دلاری نقش پلیس جهان را بازی می‌کند

گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره استقرار نیروهای آمریکایی در سراسر جهان نشان داد، آمریکا تغییرات تدریجی در تمرکز جهانی نیروهایش از زمان دولت دونالد ترامپ اجرا کرده است.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسیا, افغانستان, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, سومالی, شرق افریقا, عراق, گزارش

روسیه: ناتوانی غرب در پذیرش مسئولیت اشتباهاتش نمایان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌ گروه هفت علیه این کشور اعلام کرد که این رویکرد حاکی از ناتوانی غرب است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, ناتو