خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

روسیه: ناتوانی غرب در پذیرش مسئولیت اشتباهاتش نمایان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌ گروه هفت علیه این کشور اعلام کرد که این رویکرد حاکی از ناتوانی غرب است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از منتشر شدن بیانیه گروه «جی هفت» اعلام کرد که اتهام زنی به روسیه و اوکراین از سوی کشور‌های این گروه (آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن) ناتوانی آنان در پذیرش مسئولیت اقدامات اشتباهشان را نمایان کرد.

 

او در ادامه سخنان خود تعداد اشتباهاتی که از سوی کشور‌های گروه هفت رخ داده را بسیار زیاد عنوان و آنان را اینگونه نام برد: دخالت در امور داخلی اوکراین که منجر به تقسیم مرگبار در جامعه آن و کنترل بر فرآیند‌های تغییر قدرت که منجر به یک کودتای ضد قانون اساسی شد، عدم تمایل به تأثیرگذاری بر کی‌یف و عدم همکاری با آن برای اجرای توافق‌های مینسک و تبدیل تنش‌های داخلی اوکراین به یک مناقشه‌ منطقه‌ای با روسیه و مسئول دانستن مسکو در قبال اشتباهات دولت کی‌یف.

 

زاخارووا در پایان نیز با اشاره به داخلی بودن مشکل کی‌یف با دونباس اعلام کرد که نیازی نیست روسیه به میز مذاکرات برود، زیرا اوکراینی‌ها باید با اوکراینی‌ها مذاکره کرده و مشکلات خود را حل کنند.

 

بر اساس پیش‌نویس بیانیه‌ای که گروه هفت امروز (یکشنبه) منتشر کرده است، این گروه به روسیه درباره عواقب جدی و هزینه‌های سنگین حمله احتمالی به اوکراین هشدار داده و از مسکو خواستند برای پایان دادن به مناقشات پیش آمده با کی‌یف به میز مذاکرات برود.

 

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند که روسیه احتمالا در حال برنامه ریزی برای حمله چند جانبه به خاک اوکراین با ۱۷۵ هزار سرباز تا اوایل سال آینده میلادی است.

 

این در حالی است که کرملین چنین ادعایی را رد کرده و می‌گوید غرب درگیر روسیه هراسی است. مسکو می‌گوید که گسترش ناتو روسیه را تهدید می‌کند و همچنین این سازمان از تعهداتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به روسیه داده، تخطی کرده است.

 

بر اساس سخنان سخنگوی ریاست جمهوری روسیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در نشست مجازی خود با «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش به وضوح گفته است که نیرو‌های روسیه در خاک خود هستند و کسی را تهدید نمی‌کنند.

 

پوتین: نیروهای روس تهدیدی برای هیچ طرفی نیستند

 

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‌ جمهور این کشور همتای آمریکایی خود را روشن کرده است که نیرو‌های روس کسی را تهدید نمی‌کنند.

 

به گزارش راشا تودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرد که در نشست غیرحضوری که میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور و «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش برگزار شد پوتین، به بایدن به وضوح گفته است که نیروهای روسیه در خاک خود هستند و کسی را تهدید نمی‌کنند.

 

پسکوف طی مصاحبه‌ای با شبکه روسیه یک در خصوص جزئیات نشست پوتین و بایدن اعلام کرد که خودداری آمریکا از به رسمیت شناختن خطوط قرمز روسیه، مناقشه بزرگ و خطرناکی بین دو کشور است که لفاظی‌های تهاجمی واشنگتن به کاهش این تنش‌ها هیچ کمک نمی‌کند.

 

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه لحن سخنان رد و بدل شده میان روسای جمهور روسیه و آمریکا را کاملا واضح خوانده و این گفت‌وگو را بدون تضاد عنوان کرد.

 

این روز‌ها تنش میان روسیه و اعضای ناتو به حد قابل توجهی افزایش یافته و اوکراین محل این تقابل و رویایی است. ناتو و آمریکا بار‌ها ادعا کرده‌اند که روسیه تعداد زیادی از نظامیان خود را در مرز شرقی‌اش و در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و در اوایل سال جدید میلادی احتمال دارد که به اوکراین حمله کند.

 

با این وجود مقامات روسیه این ادعا‌ها را رد و اعلام کردند که نیرو‌های روسیه به دلیل تحرکات اعضای ناتو در مرز مستقر شدند. مسکو قصد ندارد به هیچ کشوری حمله نظامی کند.

 

روز گذشته، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس از روسیه خواست از حمله به اوکراین خودداری کند. تراس همچنین از کشور‌های دموکراتیک درخواست کرد که از خرید گاز روسیه اجتناب کنند. در همین راستا سفارت روسیه در انگلیس امروز (یکشنبه) با منتشر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد کاملا مشخص است که استفاده بیش از حد از اصطلاح تجاوز روسیه از سوی انگلیس امری عمدی است و لندن قصد دارد افکار عمومی را علیه روسیه به کار بگیرد.

درماندگی ارتش آمریکا در تقابل با موشک‌های ابرفراصوت و یگان جنگال چین

مقام‌های نظامی و تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که واشنگتن در شماری از فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و موشک‌های ابرفراصوت از چین عقب مانده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

چین؛ آمریکا دموکراسی را به ابزار و سلاح تبدیل کرد

دولت چین ضمن انتقاد از اقدام آمریکا برای برگزاری “اجلاسی برای دموکراسی”، اعلام کرد که این کشور ارزش‌های واقعی دموکراسی را از بین برده و بیشتر سعی دارد از آن به عنوان ابزار و سلاحی علیه دیگران استفاده کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

هشدار روسیه درخصوص تکرار بحران موشکی در اروپا

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو راه جایگزینی برای تکرار بحران موشکی کوبا در اروپا را به آمریکا و ناتو ارائه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کوبا, ناتو