جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

گفت و گوهای وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران و یمن گفت و گو کردند.

 

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در دیدار روز پنجشنبه به وقت محلی با همتای سعودی خود که در واشنگتن به سر می‌برد، بر تعهد کاخ سفید برای کمک به ریاض برای دفاع از خود تاکید کرد و افزود: ما  متعهد به دفاع از امنیت عربستان هستیم.

 

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، در این مذاکرات مسائلی مانند یمن، ایران، انرژی و تغییرات اقلیمی در دستور کار طرفین قرار داشت.

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه آمریکا و عربستان در خصوص همکاری‌های راهبردی آمریکا و عربستان در مسائل منطقه از جمله هدف مشترک دستیابی به راه حلی پایدار برای پایان دادن به جنگ و درگیری در یمن گفت ‌وگو کردند.

 

در این بیانیه  آمده است بلینکن در این دیدار بر تعهد دولت آمریکا برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از قلمرو و مردم این کشور تاکید کرد.

 

آمریکا بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی به یمن، مقاومت انصارالله یمن را محکوم کرد.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن “عبدربه منصور هادی” رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا را رد کرد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، سخنان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را که در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدئویی ادعا کرد”ارمنستان در تبانی با ایران” از مناطق تحت کنترل خود در مرزهای ایران برای قاچاق مواد مخدر استفاده نموده، تکذیب کرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, اروپا, ایران, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر

انگلیس به تبانی در شکنجه زنان و کودکان در سوریه متهم شد

یک گروه دیده بان حقوق بشر انگلیس را متهم کرد با خودداری از بازگرداندن زنان و کودکانی که در یک اردوگاه در سوریه زندانی هستند، در  شکنجه این افراد تبانی کرده و نسبت به نوع رفتارها با این افراد بی‌اعتنا بوده است.

ادامه

المان, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دانمارک, روسیه, سوریه

نیوزویک؛ اسد با قدرت به عرصه سیاسی جهان بازگشت

نشریه نیوزویک در مطلبی با اشاره به تحولات سوریه نوشت که از این پس، دشمنان آمریکا اجازه نخواهند داد آنچه در عراق و لیبی رخ داد، تکرار شود. آمریکا به لحاظ اقتصادی یا نظامی ضعیف‌تر نشده است اما دشمنان آن در حال قدرت گرفتن هستند و همینطور اراده آنها برای همکاری با یکدیگر بیشتر می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, پناهجویی, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مقاله, ناتو

رسانه‌های ترکیه؛ داعش باهماهنگی دولت اردوغان دست به‌عملیات تروریستی زده است

رسانه‌های ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) نوشتند که یک گزارش محرمانه نهاد اطلاعاتی «اتحادیه اروپا» فاش کرد که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه دو عنصر تروریستی «داعش» را برای انجام عملیات خرابکارانه در آنکارا بکار گرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش