تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.  به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ... تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند. هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعار‌هایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، ... مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اعتراضات سیاسی, امپریالیسم, ترکیه, جنوب اروپا, جهان, سوریه, ضد جنگ, کارگری, ناتو, همبستگی, یونان

تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

هزاران نفر از بومیان پرو با برگزاری تظاهرات ضددولتی در جنوب این کشور، نسبت به وقوع یک «جنگ داخلی» در صورت ورود ارتش هشدار دادند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، هزاران نفر از بومیان آیمارا در منطقه پونو در جنوب پرو تظاهرات کردند و استعفای دینا بلوآرته رئیس‌جمهوری جدید ... تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

ادامه

آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از مردم پرو با گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تظاهرات ضددولتی برگزار کرده و بار دیگر خواستار برکناری دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت این کشور شدند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پنجشنبه به وقت محلی در چندین شهر پرو به خیابان‌ها آمدند و پایان بحران سیاسی در این کشور را ... هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند. به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ... بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کارگری

گسترش اعتراضات شبانه به «شهر ری» در جنوب تهران + ویدئو

اعتراض‌های سراسری در ایران پس از فروپاشی ساختمان «متروپل»، شب گذشته به «شهر ری» در جنوب تهران رسید و گزارش‌ها نشان می‌دهد که معترضان تهرانی نیز در برابر «تئاتر شهر» با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل ابراز همدردی کردند.

 

در ویدیویی که از اعتراضات مردم شهر ری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» را سر می‌دهند.

 

اعتراضات در آبادان، خاستگاه این اعتراضات نیز شب گذشته ادامه داشت و در ادامه سرکوب و خشونت علیه معترضان، نیروهای امنیتی به سوی شهروندان آبادانی گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 

شهروندان عرب کوی ملاشیه اهواز نیز با سر دادن شعارهایی با زبان عربی و «یزله» و پایکوبی در خیابان‌ها، ضمن اعلام همبستگی با مردم آبادان و اعتراض نسبت به فساد و عدم‌پاسخگویی مسئولان و محکوم کردن تبعیض سیستماتیک نظام علیه مردم عرب اهواز، شعارهای هویت‌طلبانه سردادند.

 

این اعتراض‌ها در شهر اندیمشک، دیگر شهر استان خوزستان نیز ادامه داشت و بر اساس ویدیوهای منتشرشده، معترضان شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند.

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد نیروهای امنیتی در دزفول و دیگر شهرهای استان خوزستان حضور سنگینی داشته تا از شکل‌گیری اعتراضات جلوگیری کنند. اینترنت نیز همچنان با اختلال مواجه بوده و دسترسی کاربران خوزستانی به آن با مشکل مواجه شده است.

 

اعلام عزای عمومی دیرهنگام

 

پس از گذشت نزدیک به یک هفته از فروریختن ساختمان «متروپل»، روز شنبه دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدامی دیرهنگام یکشنبه هشتم خرداد را عزای عمومی اعلام کرد.

 

در اعتراضات روزهای گذشته، شعارهای فراوانی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی سر داده شد و مردم معترض بارها شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

 

خامنه‌ای، در چهارمین روز پس از حادثه فروریختن ساختمان «متروپل» در آبادان پیام تسلیت فرستاد و این حادثه را «تاسف‌بار» خواند.

 

ساختمان تجاری اداری متروپل دوشنبه دوم خرداد، به صورت ناگهانی فرو ریخت و منجر به کشته‌شدن دست‌کم ۲۹ نفر شد.

 

ادامه اعتراضات شبانه و یورش یگان ویژه به خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و … + فیلم

ساختمان اداری تجاری متروپل در آبادان با مالکیت حسین عبدالباقی دوشنبه ۲ خرداد فرو ریخت که طبق آمارهای رسمی تاکنون ۲۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زیر آور گرفتار شده‌اند

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

ادامه اعتراضات در ایران؛ معترضان علیه خامنه‌ای شعار دادند

اعتراضات آبادان به سرعت به شهرهای دیگر کشور کشیده شد. اینترت در مناطقی که اعتراض‌ها ادامه داشت برای چند ساعت قطع یا کم‌سرعت شده است. تظاهرکنندگان علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار دادند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, گزارش

ضرب‌الاجل ۶ روزه عمران خان به دولت پاکستان + ویدئو

نخست وزیر سابق پاکستان امروز (پنجشنبه) هشدار داد، دولت اسلام‌آباد باید ظرف شش روز آتی انتخابات جدیدی برگزار کند در غیر این صورت وی به همراه سه میلیون تن مجددا به طرف اسلام آباد دست به راهپیمایی خواهد زد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, ویدیو

با تشدید اوضاع در پایتخت، دولت پاکستان، ارتش را به اسلام‌آباد فرا خواند

به دنبال ورود انبوهی از معترضان ضددولتی به پایتخت پاکستان در قالب تظاهرات حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران‌خان» و تداوم رویارویی نیروهای دولتی و مخالفان، ارتش پاکستان برای کمک به امنیت و حفاظت از “منطقه قرمز” به اسلام‌آباد فرا خوانده شد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر