ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

گاردین: اکثر انگلیسی‌ها خواهان استعفای جانسون هستند

روزنامه گاردین با اشاره به تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس، از خواست اکثریت مردم انگلیس برای کناره‌گیری بوریس جانسون از سمت نخست‌وزیری خبر داد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، نظرسنجی‌های پایگاه اپینیوم (Opinium) نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها بر این عقیده هستند که جانسون باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

 

گاردین نوشت: نتایج نخستین نظرسنجی سال ۲۰۲۱میلادی این پایگاه که در روزهای ۶ و ۷ ژانویه (۱۷ و ۱۸ دی) از میان دو هزار و سه نفر انجام گرفته، نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها معتقد به استعفای جانسون بوده و ۴۰ درصد هم طرفدار ماندن وی در مقام رهبر حزب محافظه کار هستند. از سوی دیگر، ۲۰ درصد رای دهندگان خواهان استعفای «کی‌یر استامر» به عنوان رهبر حزب کارگر بوده و ۵۲ درصد هم خواهان ماندن وی در این مقام شدند.

 

در این نظرسنجی نشانه‌های محسوسی از کاهش حمایت از دولت در خصوص نحوه مدیریت در مقابله با ویروس کرونا دیده شده است؛ به گونه‌ای که نزدیک به ۷۲ درصد (۴ درصد بیش از آخرین نظرسنجی) فکر می‌کنند دولت به‌اندازه کافی در مقابله با همه گیری کووید-۱۹ سریع عمل نکرده و ۴۲ درصد (۴ درصد بیشتر) هم معتقد هستند دولت به هیچ عنوان در مقابله با همه گیری شدت عمل به خرج نداده است.

 

در این میان، بیش از ۶۴ درصد خواهان دولتی هستند که در موقع لزوم به سرعت مقررات قرنطینه وضع کند. همزمان ۲۵ درصد هم دولتی خواسته‌اند که تلاش کند تا حد امکان از وضع مقررات قرنطینه جلوگیری به عمل آورد.

 

نگاهی به نتایج این نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد حمایت کلی از جانسون اندکی کاهش یافته است. رقم کلی حمایت از جانسون اکنون ۳۷ درصد است که یک درصد نسبت به آخرین نظرسنجی در ماه نوامبر (آبان) کاهش یافته و در مقابل ۴۵ درصد (یک درصد افزایش) هم او را تائید نمی‌کنند.

 

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است که میزان حمایت مردمی از نحوه مدیریت دولت جانسون در مقابله با ویروس کرونا به طور کلی نیز کاهش چشمگیری داشته است. به عبارتی در حال حاضر ۳۱ درصد مردم (۳ درصد کاهش) نحوه مدیریت وی را در واکنش به کووید-۱۹ تائید و ۴۸ درصد (۳ درصد) رد می‌کنند. این نظرسنجی بالاترین میزان نارضایتی از دولت انگلیس را از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان) به این سو نشان می‌دهد.

 

به طور کلی، حزب کارگر با ۴۰ درصد آرا نسبت به حزب محافظه کار با ۳۹ درصد آرا پیشرو است.

آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر “نورد استریم ۲” سرسخت باقی می‌مانیم

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که برلین همچنان در موضع سرسخت خود در مناقشات با آمریکا درباره پروژه خط لوله انتقال گاز “نورد استریم ۲” باقی می‌ماند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, ناتو

جهان درها را به روی انگلیس بست

در پی انتشار دو گونه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس افزون بر ۵۰ کشور جهان در حالی از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند که هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

ویژگی‌های نگران‌کننده گونه جدید کرونا در انگلیس

انتشار سریع گونه جدیدی از ویروس کرونا باعث شده قوانین سختگیرانه تر قرنطینه در انگلیس اعمال شود و این کشور با چالش بسیار جدی مواجه شود. ماهیت این ویروس جهش‌یافته کرونا چیست و چه اطلاعاتی در خصوص آن وجود دارد؟

ادامه

استرالیا, انگلستان, ایرلند, جهان, دانمارک, غرب اروپا, هلند