ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

جهان درها را به روی انگلیس بست

در پی انتشار دو گونه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس افزون بر ۵۰ کشور جهان در حالی از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند که هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود.

 

به گزارش ایرنا؛ کشورهایی مانند آمریکا و ترکیه به طور کلی ورود شهروندان انگلیسی که مبدا آنها انگلیس باشد را ممنوع کرده‌اند مگر اینکه اقامت دائم یا شهروندی مقصد را داشته باشند. در مورد ترکیه، حتی شهروندان ترک که از انگلیس حرکت کرده‌اند باید در فرودگاه آزمایش موسوم به PRC  انجام داده، یک هفته قرنطینه خانگی را رعایت کرده و در پایان هفته همان آزمایش را تکرار کنند.

 

ورود همه شهروندان انگلیسی که از مبدا آنها انگلیس است به خاک چین نیز ممنوع است. چین کنسولگری های خود در شهرهای انگلیس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده و به صدور ویزا پایان داده است. در مواردی که مسافران اجازه ورود به چین را دارند از آنها نتیجه دو نوع آزمایش «اسید نوکلئیک» و «پادتن» خواسته خواهد شد که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود تهیه کرده باشند.

 

برخی از خطوط هوایی نیز مستقل از مقررات کشورهای مبدا و مقصد اکنون از مسافران تقاضای نتیجه آزمایش کووید ۱۹می کنند. هزینه این آزمایشها به طور متوسط ۱۰۰ دلار است.

 

درگیری راننده های کامیون با پلیس

 

در پی گسترش «انفجار گونه» نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس بسیاری از کشورها از جمله ایران همه پروازها از مقصد انگلیس را متوقف کردند. فرانسه به عنوان تنها راه تجاری انگلیس به خشکی، بلافصله پس از اینکه بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی از وجود این ویروس جدید پرده برداشت، مرزهای خود به روی انگلیس را بست.

 

این مساله موجب ایجاد یک صف چند کیلومتری از کامیون‌ها در مرز بین دو کشور شد. در شب سوم، رانندگان مستاصل که بدون آب و غذا و دسترسی به سرویس های بهداشتی در این منطقه گیر افتاده بودند با پلیس انگلیس درگیر شدند.

 

به نوشته روزنامه‌های محلی برخی از آنها دولت انگلیس را به بی کفایتی متهم کردند که حتی یک سرویس بهداشتی عمومی را هم برای آنها باز نکرده بود. اگرچه در نهایت دولت فرانسه پذیرفت که به رانندگانی با نتیجه آزمایش کرونای منفی اجازه عبور بدهد، با این حال این رانندگان فرصت تعطیلات کریسمس و حضور در کنار خانواده را از دست خواهند داد.

 

تنش‌های موجود به دلیل برگزیت در روابط بین اتحادیه اروپا و انگلیس به وخامت این موضوع افزوده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در یک پیام ویدئویی تلاش کرد با گفتن اینکه فقط ۲۰ درصد نیازهای کشور از طریق این مرز تامین می شود، موضوع را کم اهمیت جلوه دهد. دشوار می توان تصور کرد که دولت انگلیس توان لجستیکی آزمایش افزون بر ۱۰ هزار کامیون گرفتار شده در این وضعیت را داشته باشد.

 

ویروس جهش یافته سه ماه پیش شناسایی شده بود

 

روز ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی برای اولین بار به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد. پیشتر «مت هنکاک» وزیر بهداشت خبر شناسایی این ویروس جدید را به پارلمان ارائه کرده بود.

 

گفته می شود این ویروس جهش یافته که برای اولین بار در منطقه «کنت» شناسایی شده ۷۰ درصد مسری تر از ویروس اصلی است و می‌تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند.

 

تعداد افراد آلوده به ویروس جدید در لندن از ۱۸ درصد در میانه نوامبر به ۶۲ درصد در میانه دسامبر رسیده است. این ویروس به گفته کارشناسان NERVTAG کمیته مشورتی دولت در زمینه بیماری‌های مسری تنفسی، ۲۱ سپتامبر برای اولین بار دیده شده است.

 

اما آنها تا ۸ دسامبر نسبت به جدی بودن تهدید آن مطمئن نبوده‌اند. سرانجام ۱۱ دسامبر از وجود آن «ابراز نگرانی» کرده اند. نهایتاً مت هنکاک در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشته و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون آن را به طور علنی اعلام کرد.

 

بدین ترتیب دولت انگلیس حداقل سه ماه وجود این ویروس جهش یافته را مخفی کرده است. گفته می‌شود دانشمندان تا زمان اعلام خطر هنوز توان تفکیک بین علت و معلول را نداشته‌اند. یعنی نمی‌دانسته‌اند شیوع انفجار گونه در مناطقی از لندن و کنت و ویروس جدید رابطه علت و معلولی دارند.

ویژگی‌های نگران‌کننده گونه جدید کرونا در انگلیس

انتشار سریع گونه جدیدی از ویروس کرونا باعث شده قوانین سختگیرانه تر قرنطینه در انگلیس اعمال شود و این کشور با چالش بسیار جدی مواجه شود. ماهیت این ویروس جهش‌یافته کرونا چیست و چه اطلاعاتی در خصوص آن وجود دارد؟

ادامه

استرالیا, انگلستان, ایرلند, جهان, دانمارک, غرب اروپا, هلند

هراس اروپا از کشف نسخه جدید ویروس کرونا در انگلیس

کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس نه تنها در این کشور بلکه در برخی کشورهای دیگر اروپا نگرانی‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل دولتهای اروپایی در تلاش برای اتخاذ تدابیر جدید در این زمینه هستند.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, غرب اروپا, هلند

توقیف انبار مهمات گروه‌های افراطی راست‌گرای آلمان توسط پلیس اتریش

وزیر کشور اتریش روز شنبه از کشف و ضبط یک انبار بزرگ سلاح‌های خودکار، مواد منفجره و نارنجک‌های دستی که به قصد مسلح کردن گروه‌های افراطی راست‌گرا در آلمان گردآوری شده بود، توسط پلیس خبر داد.

ادامه

اتریش, اروپا, المان, جهان, خبر, غرب اروپا, فاشیسم