سازمان ملل: برده‌داری مدرن در حال گسترش است

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد، از هر ۱۵۰ نفر در جهان یک نفر درگیر اشکال مختلف پدیده برده‌داری مدرن است

ادامه

امریکا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, عدالت اجتماعی, کارگری, کودکان کار, گزارش

مجلس نئونازیستی اوکراین علیه کارگران جنگزده کشور به‌لغو قرارداد ثابتِ کارگران رای داد

سازمان جهانی کار اعلام کرد امضای لوایح ضد کارگری در مجلس اوکراین به منزله تهدید عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اختلاف طبقاتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, شرق اروپا

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

ادامه

افریقای جنوبی, برزیل, بریکس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, محیط زیست, هندوستان

مارکس: «روز کاری» و مبارزه طبقاتی

همان‌طور که مارکس در سرمایه جلد نخست شرح می‌دهد، مبارزه برای تعیین روزکاری، جنگ داخلی طولانی و پنهان میان سرمایه‌داران و طبقه کارگر بود که بیش از نیم سده به‌درازا کشید.

ادامه

اروپا, استثمار, امریکا, انگلستان, جهان, دیدگاه, سازمان بین‌المللی کار, سرمایه‌داری, کارگری, مارکسیسم, نئولیبرالیسم

انتقاد جدی سازمان جهانی کار از وضعیت مسکن کارگران جنوب آسیا

بر اساس گزارش سازمان جهانی کار؛ علیرغم برخی پیشرفت‌های جزئی انجام شده در حوزه کشورهای پیمان (آ. سه. آن) در پاسخ به مقابله با همه‌گیری کرونا، استانداردهای اسکان کارگران مهاجر در این منطقه پر کارگر جهان پایین بوده و نیاز به رسیدگی فوری و اضطراری دارد.

ادامه

آ. سه. آن, اختلاف طبقاتی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, سنگاپور, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, مالزی, نیوزلند

گاردین: اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانون «حداقل دستمزد کارگران» / سوئد و دانمارک مخالفند

اتحادیه اروپا به دنبال قانونی کردن حداقل دستمزد کارگران برای کشورهای عضو این اتحادیه است ولی تمامی اعضا با این طرح موافق نیستند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانونی جدید است که به وسیله این قانون «حداقل دستمزد کارگران» تعیین شود و تمامی کشورهای عضو باید به آن عمل کنند.

 

اگرچه دریافتی کارگران با تصویب قانون حداقل دستمزد کارگران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان نخواهد بود ولی هدف از اجرای این طرح این است که کارگران چه در بلغارستان باشند یا در لوگزامبورگ، دستمزد کافی برای تامین معیشت زندگی خود را دریافت کنند.

 

تمامی کشورهای عضو اتحادیه موافق اجرای طرح تعیین حداقل دستمزد کارگران نیستند و دو کشور دانمارک و سوئد با اجرای این طرح پیشنهادی مخالف هستند. نمایندگان این کشور دو معتقدند که تعیین دستمزد کارگران، وظیفه دولتمردان نیست و افزایش دستمزد باید به گروه‌های کارگری سپرده شود.

 

کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا، طرحی را در خصوص حداقل دستمزد براساس محاسبات اقتصادی خود ارائه می‌دهد و کشورهای عضو نیز حداقل دریافتی کارگران را براساس هزینه‌های زندگی، قیمت مسکن و نرخ تولید ناخالص ملی ارائه می‌دهند.

 

« والدیس دومبروفسکی» رئیس کمیسیون و مسئول بازرگانی و تجارت اتحادیه اروپا، درباره این طرح گفت: اجرای طرح تعیین حداقل دستمزد ضروری و مهم است که کمک بزرگی به کارگران خواهد کرد. افرادی که درآمد کمتری دارند با آغاز بحران اقتصادی در اروپا با چالش‌های فراوانی روبرو شده‌اند.

 

«هانس دالگرن» وزیر امور اروپایی سوئد، درباره مخالفت این کشور با طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره تعیین حداقل دستمزد می‌گوید: اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی سالانه یا هر دو سال یک‌بار درباره افزایش دستمزد کارگران و تعیین حداقل دریافتی تصمیم می‌گیرند که تاکنون مشکلی پیش نیامده است. ما با طرح کمیسیون درباره دستمزد مخالف هستیم.

 

««««« اینطور به نظر می‌رسد که کشور سوئد نیازی به تصویب طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا ندارد ولی کارگران بسیاری از کشورهای عضو شرایط نامساعدی دارند و امکان استثمار آنها بسیار زیاد است. این طرح شاید بتواند برای بهبود شرایط آنها موثر باشد. »»»»»

 

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا (ETUC) درباره افزایش دستمزد کارگران می‌گوید: تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه هیچ تاثیری نخواهد داشت. طرح پیشنهادی کمیسیون اتحادیه اروپا باید در مذاکرات جمعی بررسی شود و پس از اعمال رای طرفین یعنی کارگران و کارفرما‌ها تبدیل به قانون شود.

 

«استر لینچ» دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری، می‌گوید: کارگران در تمامی اروپا بازوهای مثمرثمری هستند. آنها چه در شرق یا غرب اروپا تاثیر یکسانی در چرخه اقتصادی دارند ولی بسیاری از آنها در نیمه شرقی اروپا از شرایط نامساعدی برخوردار هستند. اجرای این طرح می‌تواند کمک بزرگی به کارگران کند.

 

برای اینکه طرح پیشنهادی تبدیل به قانون شود، باید تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با این طرح موافقت کنند. کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا امیدوار است این کار سریع‌تر انجام شود، اعضای این اتحادیه باور دارند، قانونی شدن تعیین حداقل دستمزد، تنها ابزار قانونی برای جلوگیری از استثمار (حد اکثری) کارگران در اروپا خواهد بود.