چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

گاردین؛ مشکلات اقتصادی حال و هوای کریسمس را در اروپا تغییر داد

همزمان با فرا رسیدن کریسمس و فصل خرید در اروپا بیشتر کشورهای این منطقه پیش‌بینی تیره‌ای از وضعیت اقتصادی‌شان درآینده دارند و انتظارات اقتصادی‌شان را کاهش داده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه انگلیسی گاردین به‌تازگی در گزارشی نوشت کریسمس قرار است فصل شادی باشد، اما امسال افزایش هزینه‌های پذیرایی جشن در سراسر اروپا درخشش این جشن‌ها را از بین برده است.

این روزنامه افزود: هزینه غذا و نوشیدنی و هدایایی مانند کتاب، فرقی نمی‌کند قیمت‌های بالاتر زندگی را برای خانواده‌های اروپایی سخت‌تر می‌کند.

شام جشن‌های کریسمسی در سراسر اروپا حس متفاوتی دارد. در حالی که در انگلیس، ایرلند، فرانسه و آلمان، غذاهایی مانند بوقلمون، غاز یا اردک به‌طورمعمول در مرکز سفره قرار دارند، ماهی در شرق اروپا محبوب است و گوشت خوک در بسیاری از کشورهای شمال اروپا جای خود را دارد.

همه این مواد پروتئینی در سال گذشته تحت‌تاثیر تورم قرار گرفته‌اند، با این حال، هزینه غلات نیز به‌دلیل جنگ اوکراین در کنار سوخت برای حمل‌ونقل، انرژی برای پردازش و هزینه‌های بالاتر نیروی کار افزایش یافته است.

قیمت مرغ در انگلیس نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است که به شام پرهزینه‌تر برای بسیاری از خانواده‌ها در سال جاری کمک کرده است.

این افزایش در ایرلند و فرانسه نیز وجود دارد، اگرچه تورم در آنجا کمتر از انگلیس است، اما همچنان قابل توجه است. در آلمان، قیمت نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است، اما ۴۳ درصد گران‌تر از قبل از ایام جشن های سال ۲۰۲۰ است.

اداره آمار اروپا(یورواستات) در گزارش جدید خود عنوان کرد که نرخ سالانه تورم در منطقه یورو به رغم کاهش جزیی در ماه نوامبر، همچنان برای مواد غذایی، نوشیدنی، محصولات تنباکو بالا بوده است. در نتیجه خانواده های اروپایی برخی از جشن‌ها و خریدهای سنتی کریسمسی را کاهش داده اند.

بر اساس پیش بینی اقتصادی پاییز کمیسیون اروپا که در ۱۵ نوامبر منتشر شد، رشد اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ کندتر شده است بنابراین، کمیسیون اروپا پیش بینی رشد اقتصادی خود را در اتحادیه اروپا و منطقه یورو در سال جاری به ۰.۶ درصد کاهش داده است.

در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، اقتصاد هنوز در وضعیت رکود است. در ماه اکتبر، دولت آلمان کاهش ۰.۴ درصدی را برای سال جاری و رشد ۱.۳ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرد.

در کشورهای مختلف اروپایی از آلمان گرفته تا انگلیس و در بوسنی و هرزگوین و جمهوری چک در بین خانواده ها اصطلاح جدیدی تحت عنوان احتیاط مالی رواج یافته است و آنها مجبور هستند بخشی از درامد خود را صرف خرید کالاهای ضروری مانند غذا کنند که این امر باعث محدودیت در هزینه‌هایی شده است که در ایام کریسمس صرف رزرو رستوران ها و سایر تفریحات کریسمسی می شود.

کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد خود را برای اقتصادهای اتحادیه اروپا و منطقه یورو کاهش داده و این امر نشان می‌دهد که چالش‌های اقتصادی هنوز به پایان نرسیده است. این تجدید نظر در نگرانی‌های مالی فعلی مردم بازتاب یافته و نیاز به هزینه‌های اقتصادی در این فصل کریسمس را بیش از پیش تقویت کرده است.

مردم اروپا در تغییر رویه خود به سمت صرفه جویی بیشتر، خود را با واقعیت های جدید اقتصادی تطبیق می‌دهند. این امر باعث تشویق به خرج کردن آگاهانه و جستجوی جایگزین های مقرون به صرفه کرده است.

با شروع فصل کریسمس، واضح است که تاثیر افزایش هزینه‌های زندگی و عدم اطمینان اقتصادی در حال تغییر شکل دادن به نحوه جشن گرفتن اروپایی ها از تعطیلات است. از مالت تا آلمان، خانوارها به دنبال هنجارهای جدید برای سپری کردن فصل جشن های سال نو در اروپا هستند.

دیوید زارا اقتصاددان کشور مالت در این زمینه گفت بیشتر اروپایی ها به افزایش قیمت ها با سفت کردن کمربندهای خود پاسخ داده اند.

وی در گفت گو باخبرگزاری شینهوا گفت: هزینه‌های بسیار بیشتری وجود دارد که خانواده‌ها باید با آن‌ها کنار بیایند و مراقب باشند هزینه‌های اندکی که برای کریسمس باقی مانده را چگونه خرج می کنند.

نظرسنجی جدید موسسه تحقیقات بازار GfK نشان می دهد که، تقریباً سه چهارم خانوارهای آلمانی با درآمد خالص پایین، قصد دارند برای خرید خواربار کریسمس صرفه جویی کنند.

هورست لوچل استاد اقتصاد در دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، تایید کرد که نرخ تورم بالاتر و عدم اطمینان در مورد آینده بر قصد هزینه‌های خانوارها تأثیر می‌گذارد.

بر اساس نظرسنجی یوگاو که در اوایل دسامبر انجام شد، بیش از ۵۰ درصد از خانواده های انگلیسی نیز به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، در هزینه کردن بودجه کریسمس خود را سختگیرانه تر عمل می‌کنند.

نظرسنجی دیگری که توسط دفتر آمار ملی (ONS) دربین بزرگسالان انگلیسی انجام شد، نشان داد ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان قصد داشتند غذا یا هدایای کریسمس کمتری بخرند.

در سوئد، مشتریان بیشترین وقت خود را به جای خرید، صرف تماشای ویترین‌ها می‌کنند.

شرکت تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده‌های فرانسه CSA نیز در نظرسنجی جدیدی اعلام کرد میانگین بودجه اختصاص داده شده به کریسمس در فرانسه امسال ۵۴۹ یورو است که ۱۹ یورو کمتر از سال ۲۰۲۲ است.

تداوم کارشکنی‌های آمریکا برای کند کردن سرعت رشد چین

در حالی که «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین اخیرا در دیدار با «جان لی» رئیس اجرایی هنگ کنگ اعلام کرده است که به گسترش نقش هنگ‌کنگ در همکاری‌های بین‌المللی کمک خواهد کرد، واشنگتن از طرق مختلف به تلاش‌های خود برای به چالش کشاندن چین و کند کردن سرعت رشد این کشور آسیایی ادامه می‌دهد. به ... تداوم کارشکنی‌های آمریکا برای کند کردن سرعت رشد چین

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, سوسیالیسم, گزارش, هنگ کنگ

گاردین: تغییر مسیر بیش از ۱۰۰ کشتی در پی تنش‌های اخیر در دریای سرخ

روزنامه گاردین نوشت که بیش از ۱۰۰ کشتی در پی ناآرامی‌های اخیر در دریای سرخ مسسیر خود را از کانال سوئز تغییر داده‌اند. به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین گزارش داد که با توجه به ناآرامی های اخیر در دریای سرخ به دلیل حملات ارتش ملی یمن بیش از ۱۰۰ کشتی کانتینری مسیر خود را از ... گاردین: تغییر مسیر بیش از ۱۰۰ کشتی در پی تنش‌های اخیر در دریای سرخ

ادامه

آسیا, آفریقای جنوبی, اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر

مجارستان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بالغ بر ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه دارد

نخست‌وزیر مجارستان گفت: پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ۱۶۴ تا ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و باعث می‌شود که همه حمایت‌ها به این کشور سرازیر شود. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ویکتور اوربان این موضوع را دلیل مخالفت مجارستان با تخصیص سرمایه به کی‌یف از بودجه اروپا عنوان ... مجارستان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بالغ بر ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه دارد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, شرق اروپا, فساد, مجارستان, ناتو

چین: آمریکایی‌ها مغایر حرفشان عمل می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای اخیر وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در حرف خود صادق نیستند، چون با وجود اینکه ادعای همکاری با چین را مطرح می‌کنند، اما از هیچ فرصتی برای تحریم شرکت‌های چینی غافل نمی‌شوند. به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ ... چین: آمریکایی‌ها مغایر حرفشان عمل می‌کنند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا