الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

کوربین: درصورت پیروزی در انتخابات، کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسیم

به گزارش راشاتودی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس که در حال سخنرانی در شهر لیورپول است اعلام کرد که در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی، و تشکیل دولت از سوی آن اقدام به شناسایی کشور مستقل فلسطین می‌کند.

 

کوربین در روزهای گذشته نیز با انتقاد از حمایت دولت انگلیس از جنایات عربستان سعودی در یمن خواستار پایان ارسال تسلیحات به عربستان شده و اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات قطعنامه ای را در شورای امنیت برای توقف جنگ در یمن ارائه می کند.

 

این تصمیم در حالی از سوی کوربین اعلام می شود که مواضع ضد صهیونیستی وی بارها از سوی تل آویو مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

کوربین بارها با مواضع و اقدامات خود موجب خشم اسرائیلی‌ها شده است. برای مثال در سال گذشته به مناسبت صدمین سالگرد اعلام بیانیه بالفور قرار بود تا مراسم شامی با حضور شخصیت های انگلیسی و اسرائیلی برگزار شود اما «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که در این ضیافت شام شرکت نمی‌کند.

 

این اقدام کوربین موجب خشم اسرائیلی‌ها شده به طوری که روزنامه جروزالیم پست در مطلبی نوشت: کوربین در حالی از شرکت در این مراسم خودداری کرده که بر اساس نظرسنجی ها فقط ۱۳ درصد از یهودیان انگلیس در انتخابات آتی به حزب کارگر رای خواهند داد.

 

در سال ۹۵ هم حزب کارگر اسرائیل از رئیس حزب خواهر خوانده خود یعنی حزب کارگر انگلیس دعوت کرده بود تا از موزه هولوکاست بازدید کند اما جرمی کوربین این دعوت را رد کرده و فرد دیگری را به جای خود برای بازدید از موزه معرفی کرد.

 

همین امر موجب شده تا کوربین که در آن زمان با نوعی کودتا برای کنار رفتن از سمت ریاست حزب مواجه بود با انتقادات جدیدی مواجه شود.

 

در سال جاری نیز کوربین در سخنانی در لندن ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی ها در جریان تظاهرات در نوارغزه اعلام کرد، سرپوش گذاشتن بر اقدامات اسرائیل در کشتار فلسطینیان معترض که به هیچ سلاحی مسلح نیستند باید متوقف شود. وی ضمن محکوم کردن اسرائیل به خاطر کشتار معترضان فلسطینی از قدرت‌های بین‌المللی به خاطر سکوت در برابر «بی عدالتی و اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی» اسرائیل انتقاد کرد.

 

انگلیس همواره به عنوان یکی از حامیان اسرائیل نه تنها کمک‌های بسیاری در زمینه های مختلف مالی، اقتصادی، تسلیحاتی به آن انجام می دهد، بلکه از اقدامات نظامی و اشغالگرانه این رژیم و از جمله حملات ارتش اسرائیل به غزه درسالهای ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ میلادی حمایت کرد.

 

نمونه بارز این حمایت، اقدام وزارت تجارت بریتانیا در ژوئیه ۲۰۱۵ بود که ضمن لغو محدودیت های باقی مانده برای فروش تسلیحات به اسرائیل مدعی شد که مجوزهای صادر شده برای فروش سلاح و تجهیزات نظامی به این رژیم مطابق با مقررات بوده و قوانین حقوق بشری را نقض نکرده است.

مهر

الحیات: عباس تاسیس دولت تحت اشغال فلسطین را اعلام می کند

روزنامه ‘الحیات’ چاپ لندن به نقل از یک مقام فلسطینی نوشت: ‘محمود عباس’ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان می خواهد ‘دولت تحت اشغال فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷’ را به رسمیت بشناسند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

در صورت شکست روند صلح، ایرلند فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند در جریان کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در دوبلین مطرح شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را همراهی کرده است.

ادامه

اسراییل, ایرلند, جهان, خبر, فلسطین

البرادعی: نباید به ترامپ اجازه توهین به مردم منطقه را داد

«محمد البرادعی » دبیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورهای خاورمیانه گفت او به مردم منطقه توهین می کند؛ نباید اجازه داد او چنین کاری را ادامه دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین, مصر