مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

کوربین؛ انگلیس همدست جنایات سعودی در یمن است

«جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر و نماینده کنونی پارلمان انگلیس از حوزه انتخابیه «لندن بزرگ» خواستار توقف فروش تسلیحاتی لندن به ریاض شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، جرمی کوربین حمله ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یک زندان در استان صعده یمن را که به گفته کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.

 

واکنش‌ها به حمله روز جمعه (دیروز) ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یک زندان یمن ادامه دارد؛ حمله‌ای که به گزارش برخی رسانه‌ها بیش از ۱۷۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تعداد تلفات آن را بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی خوانده است.

 

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر در پیامی توییتری به شدت به مواضع دولت انگلیس در قبال عربستان سعودی و جنگ یمن تاخت و لندن را همدست جنایت‌های ائتلاف سعودی خواند.

 

نماینده کنونی پارلمان انگلیس از حوزه انتخابیه «لندن بزرگ» در پیام توییتری خود ضمن محکوم کردن حمله مرگبار روز جمعه (دیروز) ائتلاف عربستان سعودی به یک زندان در یمن، خواستار توقف فروش تسلیحاتی به عربستان سعودی شد.

 

جرمی کوربین در این پیام نوشت: «دولت بریتانیا از طریق تسلیح و آموزش جنگ به رهبری عربستان سعودی علیه یمن در این جنایت‌ها شریک است. فروش تسلیحات به عربستان سعودی باید همین حالا پایان یابد».

 

واکنش این سیاستمدار انگلیسی به حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک زندان یمن در شرایطی مطرح شده که از آغاز حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن در تاریخ ششم فروردین ماه ۱۳۹۴، لندن در حال ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و دیپلماتیک از ائتلاف متجاوز بوده است.

 

لندن علاوه بر این حمایت‌ها، به اعزام نیروهای نظامی ویژه به استان «المهره» یمن دست زده‌اند؛ اقدامی که واکنش هشدارآمیز یمنی‌ها را به دنبال داشت.

 

«عبدالعزیز بن‌حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن اوایل آبان ماه سال جاری هشدار داد انگلیس با بازگشت به «المهره» مرتکب اشتباه شد و تاوان زیادی خواهد پرداخت.

 

به گفته نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، طمع‌ انگلیسی و سعودی در المهره دیده می‌شود و در مقدمه آن، اجرای خط لوله نفت سعودی به سمت مکران است

وال استریت ژورنال؛ سیاست فشارحداکثری آمریکا آن‌ها را مجبور به‌توافق با تهران کرده است

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به شرح تورم در آمریکا پرداخته و اعتراف کرده است، سیاست فشارحداکثری اکنون به کاخ سفید کمانه کرده و آنها را برای رسیدن به یک توافق با تهران مجبور ساخته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

گروه‌های تروریستی که حاضر به ملحق‌شدن به‌گروه الجولانی نشدند در منطقه ادلب، بازداشت شدند

منابع مطلع فاش کردند محمد الجولانی، رهبر تروریست‌های موسوم به “هیئت تحریر الشام” شروطی را برای آزادی شبه‌نظامیان دربند این گروه مطرح کرده که با مخالفت آنها روبرو شده است.

ادامه

تروریسم, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

سوریه: اقدامات آمریکا و قسد در الحسکه، جنایات جنگی است

دولت سوریه در واکنش به تشدید درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر داعش در الحسکه اعلام کرد، اقداماتی را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آنها شده است، محکوم می‌کند و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غرب سوریه است.

ادامه

امریکا, بیانیه, تجاوز نظامی, ترکیه, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سازمان ملل جنایت صعده را محکوم کرد/ بلینکن به ریاض و ابوظبی قول حمایت داد

دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان حملات ائتلاف عربی به زندانی در صعده یمن را که بر اساس آخرین اطلاعات بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

ادامه

امارات, امریکا, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن