ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کودتای انگلیسی: افشای توطئه مقام‌ها و سرویس جاسوسی انگلیس برای روی کار آوردن جانسون

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ایمیل های افشا شده ریچارد دیرلاو، رئیس سابق سازمان جاسوسی این کشور گفت: طرح های اخیرا فاش شده نخبگان بریتانیا برای تغییر قدرت در انگلیس با آرمان های ادعایی دموکراتیک سیستم دولتی این کشور در تضاد است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، در ۱۵ ماه مه، رسانه مستقل The Grayzone بخشی از ایمیل‌های دیرلاو را منتشر کرد که ظاهراً برنامه‌های نخبگان بریتانیایی را که از بریگزیت برای تغییر قدرت در این کشور حمایت می‌کردند، به دلیل عدم ابتکار عمل ترزا می، نخست‌وزیر وقت بریتانیا در این مورد، افشا می‌کرد.

 

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: رسوایی سیاسی داخلی دیگری در لندن رخ داد. مکاتبات رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ام‌آی ۶، ریچارد دیرلاو، با مقامات بلندپایه بلوک قدرت دولت بریتانیا و فعالان مدنی فاش شد.

 

زاخاروا می‌نویسد: پیشینه: بریتانیا در ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، مذاکرات طولانی و بسیار دشواری با بروکسل در مورد پارامترهای “جدایی” در جریان است. به گفته تعدادی از مقامات امنیتی به رهبری دیرلاو، نخست وزیر ترزا می بسیار آرام است، برنامه او بسیار “نرم” است، لازم است رئیس کابینه جایگزین شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: “برای مثال، گویتیان پرینس، مشاور دفاعی بریتانیا، می‌نویسد: در حال حاضر من درگیر تلاش‌هایمان برای پایان دادن به توافق وحشتناک خروج از اتحادیه اروپا هستم که نخست‌وزیر می در حال آماده‌سازی آن است. تمام مواد را در اختیار او قرار دهید.”

 

زاخاروا می‌نویسد: “و در اینجا بخش دیگری از مکاتبات وجود دارد: هدف این است که هرگونه معامله‌ای را که بر اساس نقشه شوم و فاجعه آمیز چکرز انجام می‌شود، مسدود کنیم. در صورت لزوم، حذف نخست وزیر می و جایگزین کردن او با شخصی که مناسب باشد.”

 

وی افزود:” و فقط چند ماه بعد: فعلاً از شر او خلاص شوید و کار را تمام کنید.” زاخاروا تصریح کرد: صادقانه بگویم، به نوعی با آرمان‌های ظاهرا دموکراتیک سلطنت پارلمانی بریتانیا همخوانی ندارد.

 

زاخاروا ادامه می‌دهد: کل عملیات تغییر رئیس کابینه توسط “پولهای قدیمی” – تیموتی و مری کلود – اشراف زاده‌هایی که در دهه‌های گذشته در بهشت ​​مالیاتی جرسی ساکن شده‌اند، حمایت می‌شد. خود روزنامه نگاران اعتراف می کنند که یافتن چنین افراد ثروتمند نامحسوسی دشوار است، آنها عمداً از ذکر نام خود در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پرهیز می‌کنند و در مکاتبات در مورد آنها گفته می‌شود: آنها خود را به خوبی به ویژه در گفتگوهای مخفیانه ثابت کرده‌اند. بنابراین، آنها به طور ایده آل برای نقش “کیسه‌های پول” مناسب بودند و هر ماه برای تهیه “محصولات” پول اختصاص می دادند (صحبت از سازش و افترا است).

 

این دیپلما بلندپایه روسیه می‌نویسد: در نتیجه اقدامات هدفمند توطئه گران، ترزا می با طرح بریگزیت خود در پارلمان و در مذاکرات با کشورهای اتحادیه اروپا شکست می‌خورد. نیروهایی که او را سرنگون کردند رضایت خود را از نتایج اجلاس سران اتحادیه اروپا و بریتانیا در سالزبورگ پنهان نمی کنند و آن را “شکست ماه مه” می‌نامند. او با بوریس جانسون مصمم جایگزین می‌شود، که آنچه را که آغاز کرده بود، به روشی که تشکیلات قدرت می‌خواست، تکمیل می‌کند: بوریس جانسون بلافاصله پس از تصدی کرسی نخست‌وزیر، باید تمام محافظه‌کاران پارلمان را گرد هم بیاورد و از “خروج پاک از اتحادیه اروپا” حمایت کند.

 

زاخاروا نوشت: در حقیقت، در نامه‌های اخیر دیگر در مورد عروسک جدیدی برای جایگزینی جانسون صحبت می‌شود: من هیچ دلیلی نمی بینم که چرا نخست وزیر جانسون سرپا بماند، اگرچه او تا حدی کنترل عقل و اراده خود را از دست داده است که این شاید مسیری به سوی بهترین باشد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ضمنا در خصوص بخش دوم بحثی ندارم.

 

این دیپلمات می‌افزاید: وزیر خزانه داری ریشی سوناک و خدای من، وزیر امور خارجه لیز تراس برای پست رئیس جدید دولت در نظر گرفته شده‌اند: لیز تراس، وزیر امور خارجه، با حمایت دیوید فراست، وزیر امور بریگزیت، جرات انجام توافق بریگزیت را دارد.

 

زاخاروا نوشت: اکنون روشن است که چرا فقط دانش او (لیز تراس) می تواند جای خود را به کنترل پذیری او بدهد. ظاهراً لیز در دهه ۹۰ مورد توجه قرار گرفت و در طول زندگی خود هدایت می‌شود و دیدگاه‌ها و لفاظی‌های خود را در صورت لزوم و برخلاف اصول گفته شده قبلی تغییر می دهد. دیگر سؤالی وجود ندارد که چرا او چیزی را می گوید که اصلاً نمی‌فهمد.

پایگاه خبری سی­نیوز ؛ آمریکایی­‌ها کنترل ارتش اوکراین را به دست گرفته‌­اند

فرماندهان اوکراینی به نشریه تایمز لندن و برخی رسانه‌های دیگر غربی اعلام کردند: نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس برای اولین­‌بار از زمان آغاز جنگ، به نظامیان محلی در کی‌یف آموزش داده‌­اند تا از موشک‌های ضد تانک سبک استفاده کنند و مزدوران آموزش دیده تحت حمایت آمریکا نیز در جنگ حضور دارند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, کانادا, گرجستان, لهستان, نئونازیسم

پامپئو برای توضیح درباره توطئه ترور بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» احضار شد

دادگاهی در اسپانیا وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر پیشین سیا را احضار کرده تا شهادت دهد که آیا دولت آمریکا قصد ربودن یا حتی ترور «جولیان آسانژ» را داشته است.

ادامه

اسپانیا, استرالیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

هشدارهای لاوروف در مورد تمایلات سلطه‌جویانه در اتحادیه‌ اروپا و آلمان

وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به دیدگاه رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا از این اتحادیه به عنوان یک قدرت نظامی، گفت: «دود بدون آتش وجود ندارد». او همچنین اظهارات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد قصد آلمان برای تبدیل شدن به نیروی نظامی اصلی اتحادیه اروپا را به عنوان شاهدی بر احیای “تمایلات سلطه‌جویانه” در ... هشدارهای لاوروف در مورد تمایلات سلطه‌جویانه در اتحادیه‌ اروپا و آلمان

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, غرب اروپا