روسیه: پیمان ممنوعیت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را اجرا نمی‌کنیم

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش پیمان ممنوعیت جنگ‌افزارهای هسته‌ای را که از ماه ژانویه سال آینده به اجرا درخواهد آمد، اجرا نمی‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, ناتو, هلند

چامسکی: بیایید یک منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه ایجاد کنیم

چامسکی هشدار داد: «یک حادثه تصادفی در خلیج فارس،‌ حتی به طور تصادفی به یک انفجار خواهد شد که واکنش ایران را در پی خواهد داشت که منجر به بمباران ایران توسط آمریکا و اسرائیل خواهد شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, تشنج زدایی, تهدید صلح جهانی, جهان, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, دیدگاه, رویارویی نظامی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مداخله نظامی

کره شمالی: خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکرات با آمریکا خارج شد

نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز شنبه گفت: خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکرات با آمریکا خارج شد و در حال حاضر بحث و گفتگو با واشنگتن ضروری نیست.

 

به گزارش رویترز، “کیم سانگ” در بیانیه‌ای با اشاره به انتخاب احتمالی ترامپ در سال ۲۰۲۰ خاطر نشان کرد: “گفتگوی پایدار و اساسی” که ایالات متحده به دنبال آن است یک ترفند “خرید وقت” برای پیشبردهای سیاست‌های داخلی است.

 

براساس بیانیه سانگ، ما دیگر لازم نیست که مذاکرات طولانی با ایالات متحده انجام دهیم و خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکره خارج شده است.

 

وزارت امور خارجه آمریکا تا کنون هیچ موضعی در مورد بیانیه سفیر کره شمالی در سازمان ملل اتخاذ نکرده است.

 

«چوی سون خوی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی هفته گذشته اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از زور علیه کره شمالی و همچنین تحقیر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را یک چالش بسیار خطرناک توصیف کرد و نسبت به از سرگیری جنگ لفظی با واشنگتن هشدار داد.

 

خوی در بیانیه‌ای تاکید کرد چنانچه آمریکا این الفاظ را ادامه دهد پیونگ یانگ نیز ناچار خواهد بود به جنگ لفظی روی بیاورد.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گذشته در اجلاس سران ناتو در انگلیس گفت واشنگتن ممکن است در صورت لزوم علیه کره شمالی از زور استفاده کند ترامپ همچنین از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان مرد موشکی نام برد و از او خواست به توافق خود برای خلع سلاح هسته‌ای پایبند باشد.

 

“پاک جانگ چون” رییس ستاد کل ارتش کره شمالی نیز در سخنانی اعلام کرد که از اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا ناامید شده و در مورد اقدام نظامی واشنگتن علیه کره شمالی نیز هشدار داد.

 

او افزود: “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی نیز از اظهارات ترامپ در نشست ناتو در انگلیس اظهار نارضایتی کرده است.

ایرنا

جیمز کلپر: چرا کره شمالی باید خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد؟! این بلیط آنها برای حیات است

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا، ادعای ترامپ را مبنی بر اینکه باراک اوباما برای دیدار با کیم جونگ اون التماس می‌کرد، زیر سوال برد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تقاضای ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی غیرمنطقی است

نشریه ‘آمریکن کانسروتیو’ در مقاله ای نوشت: تقاضای ‘دونالد ترامپ’ برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی پیش از دادن هر گونه امتیازی به پیونگ یانگ غیرمنطقی است زیرا اگر این رویکرد کاخ سفید عملی بود، احتمالا تا به حال موفقیت هایی در مذاکرات میان دو کشور حاصل می‌شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

سی ان ان: کره‌شمالی درباره قطع مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به آمریکا هشدار داده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان امروز سه‌شنبه، به نقل از منابع مطلع گزارش داد، مقام‌های کره‌شمالی در نامه‌ای به ایالات متحده آمریکا هشدار داده‌اند که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بار دیگر در خطر است و ممکن است از هم بپاشد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره شمالی

کره شمالی؛ خلع سلاح هسته‌ای به‌سئول و واشنگتن بستگی دارد

خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی و خلع سلاح هسته ای تاکید کرده اما آن را وابسته به اقدامات آمریکا و کره جنوبی دانسته است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, کره جنوبی, کره شمالی