چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

«کاراجباری درشین جیانگ»؛ دروغ شاخدار آمریکا، بهانه‌ای برای مهار چین

«شو گوی‌شیانگ» یکی از سخنگویان دولت منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ ۲۴ ژوئن در کنفرانس خبری آنلاین گفت: شین جیانگ به‌شدت «قانون جلوگیری از کار اجبار اویغورِ» ایالات متحده را محکوم و شدیدا با آن مخالفت می‌کند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ وی با بیان اینکه قانون مذکور به طور جدی ثبات زنجیر صنعتی و تامین بین‌المللی را تضعیف می‌کند، تصریح کرد: این سطح جدیدی از سرکوب آمریکا علیه چین به بهانه حقوق بشر است.

 

طبق این قانون، که اواخر ۲۰۲۱ به تصویب رسید و سه شنبه هفته گذشته اجرایی شد، اداره گمرک آمریکا از ورود تمام محصولاتی که به صورت جزیی یا کلی در شین جیانگ تولید شده باشند، به بهانه «کار اجباری»، جلوگیری خواهد کرد.

 

بر اساس اعلام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، واردکنندگان کالا باید به مقامات آمریکایی با شواهد و مدارک قانع کننده ثابت کنند که کالاهایشان از طریق «کار اجباری» تولید نشده و تنها در این صورت می‌توانند عملیات واردات خود را از سر بگیرند.

 

شو با اشاره به اینکه منافع شرکت‌های چینی و خارجی با توجه به تعمیق جهانی سازی و ساخت یک جامعه مشترک، شدیدا در هم تنیده است، تصریح کرد: این اقدام ایالات متحده به طور جدی به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان هم در چین و هم در آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان ضربه می‌زند.

 

وی همچنین هشدار داد تحریم‌ها ناقض قوانین بین‌المللی و مقررات تجاری هستند و به‌طور جدی امنیت زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی را مورد تهدید قرار می‌دهند و برای محیط تجاری بین‌المللی منصفانه مضر هستند.

 

سخنگوی منطقه شین جیانگ اضافه کرد: ایالات متحده از تمام شرکت‌های مرتبط با شین جیانگ خواسته ثابت کنند بیگناه هستند که قطعا به این شرکت‌ها هزینه‌‌های اضافی و صرف منابع انسانی و مالی بیهوده را تحمیل خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: این به اصطلاح کار اجباری در شین جیانگ یک دروغ شاخدار است. کارگران از تمام گروه‌های قومی برای انتخاب شغل و محل کارشان بدون هیچ محدودیتی از آزادی کامل برخوردارند.

 

«چِن جونگ‌کوان» معاون فدراسیون منطقه‌ای اتحادیه کارگری تجاری گفت که اتحادیه‌های تجاری در سطوح مختلف در منطقه شین جیانگ مدت زمان قابل توجهی را برای مصاحبه با کارگران به منظور اطلاع از وضعیت اجرای قوانین کار، امضای قرارداد، میزان حقوق و حقوق ویژه زنان کارگر صرف می‌کنند.

 

وی افزود: ما به همراه کانون وکلای دادگستری شین جیانگ گروهی متشکل از هزار وکیل مدافع تشکیل دادیم و به کارگران مشورت حقوقی رایگان ارائه می‌دهیم.

 

«وِن شِنگ» مدیر انجمن پنبه شین جیانگ نیز گفت: نرخ مکانیزاسیون تولید پنبه در شمال شین جیانگ بالای ۹۵ درصد بوده و همین نرخ در جنوب شین جیانگ از ۸۰ درصد تجاوز کرده است. این امر راندمان کشت پنبه در شین جیانگ را افزایش و شدیدا هزینه کاشت و کارگر را کاهش داده است.

 

وی با ارائه آماری شگفت انگیز از تولید و فروش تجارت پنبه شین جیانگ تاکید کرد: ما از برندهای و شرکت‌های خارجیِ دخیل در زنجیره تامین پوشاک دعوت می‌کنیم تا برای تحقیقات به شین جیانگ سفر کنند و به چشم خود آینده نویدبخش صنعت پنبه در این منطقه را ببینند.

جان مرشایمر: واشنگتن اوکراین را به قعر ویرانی هدایت کرد/ منتظر قضاوت سخت تاریخ باشید

نظریه‌پرداز و استاد مشهور آمریکایی در مقاله‌ای به توصیف دلایل آغاز جنگ در اوکراین پرداخته و با بیان اینکه واشنگتن نقش محوری در هدایت اوکراین به قعر ویرانی ایفا کرده نوشته است آمریکا و متحدانش باید منتظر قضاوت سخت تاریخ باشند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گرجستان, ناتو

اعتبار ۶۰۰ میلیارد دلاری “گروه ۷” برای مقابله با چین

رهبران گروه «هفت» روز یکشنبه متعهد شدند طی پنج سال، ۶۰۰ میلیارد دلار به تامین مالی زیرساخت‌های مورد نیاز کشورهای درحال توسعه برای مقابله با طرح «یک کمربند؛ یک جاده» چین اختصاص دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, گروه ۷

لشگر گرسنگان در خیابان‌های مونیخ

نشست سالانه سران گروه ۷ از دیروز با حضور سران کشورهای ثروتمند جهان به میزبانی آلمان در حالی کلید خورد که هزاران نفر در اعتراض به عملکرد اعضای این نشست در بحبوحه بحران اوکراین و معضلات فزاینده آب‌وهوایی و امنیتی و غذا در مونیخ به خیابان‌ها آمده بودند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, افریقای جنوبی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, فرانسه, فقر, کانادا, گروه ۷, گزارش, محیط زیست, هندوستان