خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

لوکاشنکو: محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی اعلام جنگ است

رئیس جمهور بلاروس محاصره کالینینگراد از سوی لیتوانی را در حکم اعلام جنگ غیررسمی خواند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «آلکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که تداوم محاصره «کالینینگراد» در غرب روسیه توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است.

 

لوکاشنکو همچنین در مورد پروازهای هواپیماهای ایالات متحده و ناتو که در حال  حمل کلاهک اتمی هستند، به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت، این تحرکات برای بلاروس بسیار نگران کننده است.

 

بر اساس این گزارش، لیتوانی از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به منطقه کالینینگراد ممانعت کرده است. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در همین رابطه سفیر لیتوانی احضار شده و از این کشور خواسته شده فوراً ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد برداشته شود

 

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده، به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

 

دولت لیتوانی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد، ممانعت از رسیدن کالاهای روسی به منطقه کالینینگراد مطابق با تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه انجام گرفته است. از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای غربی چند بسته تحریمی سنگین علیه روسیه اعمال کرده و به حمایت مالی و نظامی از کی‌یف پرداخته‌اند.

 

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در واکنش به این اقدام تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم  برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.

 

کالینینگراد  درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ  موشکی روسیه نیز شهرت دارد.

 

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس نیز به تازگی اظهار داشته  که رزمایش‌های  مهم ناتو که قرار است در شرق اروپا  در لیتوانی، لتونی و لهستان برگزار شود شرق اروپا را به عرصه عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند .

 

وی در ادامه گفت: «ناتو درصدد است تا رزمایشی را نیز در دریای بالتیک و دریای شمال برگزار کند. ناتو قصد دارد تا کشورهای شرق اروپا را به عرصه‌ای برای عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند.»

جنگ نیابتی غرب؛ افشاگری “نیویورک تایمز” درباره فعالیت مخفیانه ناتو در اوکراین

روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” فاش کرد که یگان‌های کماندو تعدادی از کشورهای عضو ناتو در حال انجام اقدامات محرمانه در خاک اوکراین هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, لیتوانی, ناتو

روسیه؛ درصورت وقوع جنگ جهانی سوم، لندن نخستین هدف موشکی ماست

نماینده پارلمان روسیه اعلام کرد که لندن اولین هدف موشک‌های روسیه در صورت وقوع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس گروه پاسیفیک تشکیل دادند

کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا به همراه نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و انگلیس گروهی غیررسمی را با هدف تقویت روابط دیپماتیک و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک تشکیل داده‌اند.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, نیوزلند

یک مقام آمریکایی؛ اوکراینی‌ها به‌صورت کامل از سیورودونتسک خارج می‌شوند

به دنبال اعلام ستاد کل ارتش اوکراین مبنی بر اینکه نظامیان روس روز پنجشنبه کنترل شهر «سورودوینسک» در شرق این کشور را به دست گرفته‌اند، یک مقام آمریکایی امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال دور شدن از این شهر هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دخالت نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک