کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

اقتصاد کره جنوبی، در یک قدمی گرداب

مقامات مالی کره جنوبی ماه هاست که بطور مستمر هشدار می‌دهند اقتصاد این کشور همزمان با ادامه روند کاهشی ارزش «وون» (واحدپول کره)، کاهش ارزش سهام و افزایش تورم، آسیب پذیر شده و در معرض یک «توفان» قرار گرفته است.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای روزنامه کره تایمز نوشت: مقامات و اقتصاد‌دان‌ها هشدار می‌دهند که ماهیت اقتصاد کره در سال ۲۰۲۲، شرایطی مشابه بحران جهانی نفت در دهه ۱۹۷۰ و بحران مالی جهانی بین سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۰۸ را ممکن است تجربه کند.

 

روز پنجشنبه برای مثال، ارزش پول کره جنوبی به زیر ۱۳۰۰ وون در مقابل دلار آمریکا سقوط کرد که ضعیف‌ترین سطح از ژوئیه سال ۲۰۰۹ و در بحبوحه بحران جهانی مالی بوده است.

 

افزایش شدیدتر قیمت های وارداتی و گسترش کسری تجاری به مشکلات ناشی از پیش‌بینی رشد کُند اقتصاد کره افزوده است. افزایش سال به سال نرخ قیمت‌های واردات از صادارت در ۱۲ ماه متوالی گذشته پیشی گرفته  است.

 

شاخص بازارهای سهام کره جنوبی تنها در ماه ژوئن هفت بار به پایین‌ترین حد سالانه خود رسیدند.جون کوانگ وو، رئیس مؤسسه اقتصاد جهانی و رئیس سابق کمیسیون خدمات مالی (FSC)، به روزنامه کره تایمز گفت: همه این مشکلات وجود داشته‌اند،  اما پیچیده‌تر شده‌اند و نگرانی‌هایی را درباره بروز توفان کامل اقتصادی برانگیخته است.

 

لی بوک هیون، فرماندار سرویس نظارت مالی (FSS) در اوایل این هفته در نشستی با روسای اندیشکده‌های اقتصادی، رکود اقتصاد امسال را با بحران نفت مقایسه کرد.

 

لی آخرین فردی است که به مجموعه‌ای از مقامات مالی، از جمله چو کیونگ هو معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی، و ری چانگ یونگ رئیس بانک مرکزی کره (BOK) پیوسته و نسبت به احتمال وقوع یک توفان اقتصادی کامل هشدار داده است.

 

جون گفت که به دلیل افزایش بدهی‌های خانوارها و افزایش نرخ بهره معیار بانک مرکزی کره، «بعید است که بازار سهام در کوتاه‌مدت به وضعیت قبلی بازگردد». وی خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران- شامل وام گیرندگان جوان که پس از گرفتن وام‌های کلان در زمانی که نرخ پایه پایین بود -متحمل ضرر شده‌اند و اکنون تحت فشار فزاینده‌ای برای بازپرداخت با نرخ‌های بالاتر هستند. نرخ بهره معیار سه بار در سال جاری افزایش یافت و به ۱.۷۵ درصد رسید که بالاترین سطح از زمان شروع همه‌گیری است.

 

تحلیل گران اقتصادی و بازار سهام می‌گویند که شاخص «کوسپی» (بازار سهام کره جنوبی) ممکن است در حالت شدید به زیر ۲۲۰۰ واحد سقوط کند که این امر مشکلات وام گیرندگان جوان را تشدید خواهد کرد.

 

چوی هی نام، معاون سابق وزیر دارایی و همچنین رئیس سابق شرکت سرمایه‌گذاری کره نیز، به کره تایمز گفت که بدهی خانوارها می‌تواند با شدت بیشتری به بازار سهام ضربه بزند.

 

وی به عنوان یک راه‌ حل‌ ممکن، به وزارت دارایی پیشنهاد کرد «بر روی هر ابزار سیاسی ممکن سرمایه‌گذاری کند».

 

به گفته این مقام کره‌ای به رغم کسری مالی که در دولت قبلی افزایش یافت دولت می‌تواند تلاش‌هایی را برای حمایت مالی از افراد نیازمند انجام دهد. بانگ کی سون، معاون اول وزیر دارایی، روز جمعه در یک نشست اضطراری معاونان وزیر اقتصاد گفت که دولت «به طور کامل برای افزایش و گسترش صادرات تلاش خواهد کرد.»

 

جو وون، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی هیوندای، در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی کره باید «گام بزرگی» مهار تورم بردارد، گفت: «این اقدام نباید آن قدر شدید باشد که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد.»

دستمزد و مستمری زحمتکشان را افزایش دهید! بیانیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارۀ افزایش قیمت‌ها

تورم، پیامدهای جنگ در اوکراین، سفته‌بازی- به‌ویژه در عرصهٔ کالاهای اساسی، غذا و سوخت- کاهش بیشتر درآمد قشرهای مردم زحمتکش را باعث شده است، درآمد مردمی که قبلاً با بحران طولانی مدت اقتصادی کاهش یافته بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, اوکراین, بیانیه, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کارگری

تجمع اعتراضی آلمانی‌ها به سیاست‌های جی- ۷

شماری از شهروندان آلمانی با برگزاری تجمعی نزدیک مکان برگزاری اجلاس جی-۷، اعتراض خود را به بی تفاوتی سران حاضر در این رویداد به معضلات کنونی جهان نشان دادند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, اقتصادی, المان, جهان, خبر, روسیه, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فقر

عقب‌نشینی اروپا از تحریم نفتی روسیه

بلومبرگ گزارش داد، با وجود اینکه تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا کمتر از یک ماه می‌گذرد اما این قاره خرید نفت از روسیه را افزایش داده‌ است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, بلغارستان, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا