شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

کار آزمایی بالینی آنتی‌بادی خنثی‌کننده کووید۱۹ در چین آغاز شد

آنتی‌بادی JS016 پس از تزریق به بدن انسان می‌تواند به‌طور موثر اتصال ویروس‌ها به گیرنده سطح میزبان ACE2 را مسدود کند.

 

به گزارش ایسنا؛ اولین فرد مورد آزمایش آنتی‌بادی خنثی‌کننده کووید-۱۹ در بیمارستان دانشگاه فودان شانگهای، تزریق JS016  را دریافت کرد.

 

 JS016 نوعی آنتی‌بادی خنثی‌کننده کاملا انسانی با مونوکلونال نوترکیب در برابر کووید-۱۹ است.

 

به گزارش چاینا نیوز، طبق گفته کمیسیون علمی و فناوری شهری شانگهای، اولین آزمایش بالینی در جهان برای تولید آنتی‌بادی بر روی یک شرکت‌کننده سالم انسانی انجام شد.

 

این آنتی‌بادی توسط شرکت بیو دارویی جونشی بیوساینس (Junshi Biosciences) ، انستیتوی میکروبیولوژی تحت آکادمی علوم چین تولید و پس از تایید اداره ملی محصولات پزشکی وارد مرحله شماره یک کار آزمایی بالینی شده است.

 

هدف از این آزمایش بالینی ارزیابی میزان تحمل، ایمنی و ویژگی‌های فارماکوکینتیک بدن در برابر JS016 است و اساس مطالعات بالینی متعاقب آنتی‌بادی خواهد بود.

 

JS016 پس از تزریق به بدن انسان می‌تواند به‌طور موثر اتصال ویروس‌ها به گیرنده سطح میزبان ACE2 را مسدود کند.

 

فنگ هوی، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: این روش، خاص اتصال گیرنده پروتئین سنبله کروناویروس بیماری کووید-۱۹ است.

 

این آزمایش توسط ژانگ جینگ، معاون موسسه آنتی‌بیوتیک‌ها و ژانگ ون هونگ، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی بیمارستان انجام شد.

 

ژانگ ون هونگ با اشاره به اینکه آنتی‌بادی می‌تواند به‌طور دقیق کروناویروس را هدف قرار داده و از تکثیر ویروس جلوگیری کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که درمان با خنثی‌سازی آنتی‌بادی اولین گزینه درمانی در مبارزه با کووید-۱۹ باشد.

واکسن کرونا پاییز ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود

به گزارش چاینا دیلی، برای ایجاد ایمنی طبیعی در مقابل کروناویروس جدید باید ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد یک کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا ‌شوند که به معنای مرگ ۳۰ تا ۴۰ میلیون نفر است، در نتیجه همچنان بهترین روش مقابله با کروناویروس واکسیناسیون گسترده است.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

گفته‌های یک پرستار سوئدی در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کووید ۱۹

اظهارات یک پرستار سوئدی شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه خطاب به آن دسته از افرادی که توصیه‌های در رابطه با در خانه ماندن و رعایت فاصله‌های اجتماعی را جدی نمی‌گیرند در شبکه‌های اجتماعی این کشور بازتابی وسیع یافته است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, سوئد, شرق اروپا